Η τελευταία ανάλυση της Deutsche Bank, έρχεται να επιβεβαιώσει σε γενικές γραμμές τις συγκρατημένες μας προβλέψεις όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, για την πορεία των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Συγκεκριμένα τονίζει ότι όλοι οι κύριοι δείκτες όπως τα ημερήσια έσοδα των πλοίων, οι τιμές των νεότευκτων, ο αριθμός των αγοραπωλησιών αλλά και οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων υποδεικνύουν ότι δεν θα υπάρξει ανάκαμψη το 2013 καθώς ο κλάδος θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει προβλήματα υπέρ-προφοράς, έλλειψη χρηματοδότησης και χαμηλά ημερήσια έσοδα. Στη συνέχεια αναφέρεται στον τομέα των παραγγελιών, επισημαίνοντας ότι το 45% των ναυπηγείων παγκοσμίως μετά το τέλος του 2012 δεν θα λάβουν παραγγελίες.
Αντίστοιχα, ο οργανισμός Maritime Exchange Information Center (MEIC) στην Κορέα θεωρεί πως η ναυτιλιακή αγορά θα αντιμετωπίσει αρκετές δυσκολίες και το 2013 και δεν θα παρουσιάσει ιδιαίτερη ανάκαμψη λόγω της παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας, την υπέρ-προσφορά πλοίων και την μείωση της ζήτησης.
Τέλος η δήλωση από τον μεγαλύτερο οργανισμό δανειοδοτήσεων στην ναυτιλία, την HSH Nordbank AG, σηματοδοτεί επίσης την πορεία της ναυτιλίας το 2013 αφού αναφέρει πως η μείωση των κερδών από δανειοδοτήσεις αλλά και ο αριθμός των μη εξυπηρετούμενων δανείων για το 2013 και 2014 θα είναι μεγαλύτερος από αυτόν που αρχικά είχαν προβλέψει.
Για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα συνεχίζεται ο υποτονικός ρυθμός των αγοραπωλησιών σε όλους τους τύπους των πλοίων.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘YONG JIN’ 71.747 DWT (1995 – Hitachi Zosen) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 6,75 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘KS EXPRESS’ 45.734 DWT (1994 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στα $ 6,75 εκ. και το ‘LION’ 40,836 DWT (1986 – Sulzer) αγοράστηκε από Κινέζους στα χαμηλά $ 3 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα VLCCs, το ‘SAMCO AMERICA’ 317.420 DWT (2003 – Hyundai Samho) πουλήθηκε στην Alpha Tankers & Freighters περίπου στα $ 38 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Το κύριο χαρακτηριστικό της προηγούμενης εβδομάδας ήταν η εξομοίωση των τιμών σε όλες τις αγορές και ο μεγάλος αριθμός επαναδιαπραγματεύσεων που έλαβαν χώρα. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο Μπαγκλαντές υπάρχουν πλοία που περιμένουν εδώ και 2 μήνες να παραδοθούν. Επίσης λόγω της εξομοίωσης των τιμών, η απόφαση των πλοιοκτητών για το που θα επιλέξουν να στείλουν τα πλοία
προς διάλυση, στην παρούσα φάση, επικεντρώνεται αποκλειστικά από το που γεωγραφικά βρίσκεται το κάθε πλοίο. Πλησιάζοντας προς την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, ο αριθμός των διαλύσεων για τον Δεκέμβριο θα είναι μειωμένος, δεδομένου και της μεγάλης προσφοράς από προηγούμενους μήνες.
Η Ινδία, συνεχίζει να αντιμετωπίζει έντονα νομισματικά προβλήματα καθώς η ρουπία έχει φτάσει σε χαμηλά δυόμισι ετών σε σχέση με το δολάριο. Αρκετοί Cash Buyers αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα στην προσπάθεια τους να πουλήσουν στους End Buyers τον μεγάλο αριθμό πλοίων που αγόρασαν στο παρελθόν σε υψηλότερες τιμές από τις τρέχουσες φέρνοντας έτσι στο προσκήνιο την διαδικασία των επαναδιαπραγματεύσεων.
Το Πακιστάν, έχει βγει δυναμικά στην αγορά σε μία προσπάθεια του να δημιουργήσει αποθέματα λόγω και των επερχόμενων εορτών έχοντας σαν αποτέλεσμα οι Cash Buyers να δρομολογούν τα πλοία τους προς την αγορά του Πακιστάν.
Το Μπαγκλαντές, ακόμη δεν έχει ισορροπήσει από την υπέρ-προσφορά των προηγουμένων μηνών, αλλά μερικοί End Buyers έχουν βγει στην αγορά για συγκεκριμένους τύπους πλοίων. Αρκετοί Cash Buyers που και εδώ ήρθαν αντιμέτωποι με την πτώση των τιμών έχουν προβεί στην διαδικασία των επαναδιαπραγματεύσεων ενώ παράλληλα το Μπαγκλαντές έχει και τα γνωστά θέματα καθυστέρησης ανοιγμάτων των Letter of Credits.
Η άνοδος των τιμών στην Κίνα το τελευταίο διάστημα, οδήγησε κάποιους αγοραστές να σπεκουλάρουν και να αγοράσουν πλοία σε τιμές Ινδίας. Αβέβαιο παραμένει αν οι τιμές της Κίνας θα παραμείνουν και για πόσο χρονικό διάστημα στα τρέχοντα υψηλά επίπεδα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 937,259 DWT εκ των οποίων περίπου το 50% (467,406 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 37% (349,534 DWT) δεξαμενόπλοια και το 13% (120,319) Containers και Reefers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:
✏ Ινδία: Από $ 380 - $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 - $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 360 - $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
YONG JIN | 71,747 1995 HitachiZosen | B&W | 4x25 | 10/2015 11/2013 | Chinese | - | 6,75 |
KS EXPRESS | 45,734 1994 Tsuneishi Zosen | B&W | 4x25 | 08/2014 10/2012 | Indonesian | - | 6,75 |
LION | 40,836 1986 Sanoyas | Sulzer | 4x25 | 12/2013 09/2012 | Chinese | - | Low 3 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks | Price US$ mil. |
SAMCO AMERICA | 317,420 2003 Hyundai Samho | MAN-B&W | 15 | 04/2013 04/2013 | Alpha Tankers & Freighters |
| region 38 |
Πηγή: George. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr