Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία από την Κίνα αναφορικά με τη ζήτηση για Coal, στις 31 Οκτωβρίου, τα αποθέματα του θερμικού άνθρακα ήταν κοντά σε επίπεδα ρεκόρ, στους 93,7 εκ. τόνους αλλά 49% μειωμένα η 30,96 εκ. τόνους από το 2011. Χαρακτηριστικό μάλιστα είναι ότι τα αποθέματα στα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας είναι πολύ υψηλά καθώς η ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια ήταν αρκετά μειωμένη. Συγκεκριμένα, η παραγωγή του Σεπτεμβρίου έφτασε τις 390,7 δισ. κιλοβατώρες παρουσιάζοντας μείωση 11% από τον προηγούμενο μήνα και οριακή αύξηση 1% από τον Σεπτέμβριο του 2011. Τους επόμενους μήνες όμως, λογικά, η ζήτηση για θερμαντικό άνθρακα λόγω του χειμώνα θα είναι αυξημένη, γεγονός το οποίο θα αυξήσει τη ζήτηση για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου ιδιαίτερα τις κατηγορίες των Supramax, Panamax και Capes.
Όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, η παρούσα αρνητική συγκυρία στην παγκόσμια οικονομία και στην ναυτιλία, δημιουργεί ευκαιρίες σε πλοιοκτήτες είτε για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων σε αρκετά ελκυστικές τιμές η παραγγελία νεότευκτων πλοίων, ECO type, εξίσου σε χαμηλές τιμές. Και στις δύο περιπτώσεις το χαρακτηριστικό είναι η έλλειψη χρηματοδότησης, άρα οι ευκαιρίες απευθύνονται όπως έχουμε τονίσει σε εταιρείες που έχουν πλεονασματική κεφαλαιακή επάρκεια. Η τάση αυτή αποτυπώνεται και από τις επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών, είτε σε μεταχειρισμένα είτε σε νεότευκτα πλοία. Η πραγματικότητα είναι πως ο αριθμός των μεταχειρισμένων πλοίων που αγοράστηκαν από Έλληνες είναι μεγαλύτερος από των αριθμό των παραγγελιών που έβαλαν, αλλά και στις δύο περιπτώσεις είναι αρκετά σημαντικός. Με επιφύλαξη παραθέτουμε τα στοιχεία όπου ο αριθμός των μεταχειρισμένων πλοίων έως σήμερα που αγοράστηκαν από Έλληνες είναι περίπου στα 200 πλοία εκ των οποίων τα μισά είναι μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενώ αντίστοιχα οι συνολικές παραγγελίες είναι περίπου 100 πλοία με σχεδόν τα μισά να είναι μεταφοράς ξηρού φορτίου. Χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι για το 2012, οι Έλληνες κρατούν τα πρωτεία στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων όλων των τύπων, 200 πλοία, από τους Κινέζους, 80 πλοία, που είναι ο κυρίαρχος ανταγωνιστής τους, αλλά οι Κινέζοι έχουν βάλει περισσότερες παραγγελίες από τους Έλληνες.
Στον τομέα των αγοραπωλησιών, όπως και την προηγούμενη εβδομάδα, υπήρξε αρκετά έντονη δραστηριοποίηση αλλά μόνο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
- Στα Capes, το ‘CAPE CAMELLIA’ 172.502 DWT (2000 – NKK) πουλήθηκε στην Berge Bulk στα $ 17,5 εκ. και το ‘CAPE AUSTRALIA’ 149.512 (1990 – CSBC) αγοράστηκε από τη Winning στα $ 7 εκ.
- Στα Panamax, το ‘NORD AQUARIUS’ 81.838 DWT (2011 – Guangzhou Longxue) και το ‘NORD AQUILA’ 81.712 DWT (2012 - Guangzhou Longxue) αγοράστηκαν από την Norden στα $ 22 εκ. το κάθε ένα. Το ‘PERLA BULKER’ 76.300 (2007 – Tsuneishi) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 19 εκ., το ‘NORD MERCURY’ 77.171 DWT (2008 – Oshima) αγοράστηκε από την Oldendorff στα $ 19,6 εκ., το ‘HALO CYGNUS’ 73.937 DWT (1998 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στην Modion Marine στα $ 8,9 εκ., το ‘CEMTEX RENAISSANCE’ 71.663 DWT (1998 – Hitachi) στα υψηλά $ 8 εκ. και το ‘MARINA WAVE’ 69.451 DWT (1992 – Hashihama Zosen) έκλεισε στα $ 5,1 εκ.
- Στα Handymax, το ‘IZOLA’ 45.916 DWT (1997 – Halla) πουλήθηκε στα $ 9,8 εκ. και το ‘MAHA AVANTI’ 43.469 DWT (1991 – Tsuneishi Zosen) στα $ 5,8 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
- Στα Products, το ‘SAFFRON 1’ 30.500 DWT (1999 – DAEWOO) πουλήθηκε στα $ 8,2 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η εορταστική περίοδος του Diwali τελείωσε στην Ινδία φέρνοντας όμως άσχημα νέα για την αγορά των διαλύσεων καθώς η ρουπία υποχώρησε και άλλο ενώ οι εγχώριες τιμές του σιδήρου παρουσίασαν περεταίρω πτώση την προηγούμενη εβδομάδα, έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση των προσφερομένων τιμών από τους Cash Buyers. Αντίστοιχα και το Πακιστάν συγκράτησε και αυτό τις τιμές και δεν παρουσίασε ιδιαίτερη δραστηριοποίηση ενώ το Μπαγκλαντές δείχνει να επιστρέφει στην αγορά αλλά όχι με ιδιαίτερη δυναμική και όρεξη. Η Κίνα μπήκε δυναμικά στην αγορά εκμεταλλευόμενη κλεισίματα εκτός αγοράς από πλοιοκτήτες κατευθείαν στα διαλυτήρια.
Όπως αναφέραμε, η Ινδία, αντιμετωπίζει ακόμη νομισματικά προβλήματα και πτωτικές τιμές σιδήρου, με αποτέλεσμα αρκετοί Cash Buyers να μην ασχολούνται καθόλου, αφού σαν προτεραιότητα έχουν να μειώσουν τις ζημιές τους από προηγούμενες αγορές σε υψηλά επίπεδα που δεν έχουν ακόμη καταφέρει να πουλήσουν στους τελικούς αγοραστές.
Το Πακιστάν, ύστερα από την έντονη κινητικότητα του προηγούμενου διαστήματος, δεν δείχνει ιδιαίτερη διάθεση δραστηριοποίησης όπως άλλωστε και την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ προχώρησε και αυτό σε μείωση των τιμών του, εκμεταλλευόμενο και την κατάσταση στην Ινδία. Αναμένεται να δούμε τι θα συμβεί στην Ινδία καθώς η πορεία της καθορίζει και την στρατηγική του Πακιστάν.
Το Μπαγκλαντές, δεν ικανοποίησε τις προσδοκίες για επιστροφή στην αγορά παρά το μεγάλο διάστημα αποχής του, με τις τιμές του να έχουν μειωθεί και να βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με τον ανταγωνισμό και στα ίδια επίπεδα με την περίοδο που το Μπαγκλαντές αντιμετώπιζε προβλήματα χωρητικότητας.
Η Κίνα αυτή τη περίοδο δείχνει να είναι η μόνη ελκυστική αγορά με αρκετά διαλυτήρια έτοιμα να δεχθούν πλοία και σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα τιμών, ενώ εκτιμάται ότι αν οι τιμές του σιδήρου παραμείνουν υψηλές στην Κίνα, υπάρχει το ενδεχόμενο να γίνουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές με αυτές της Ινδίας.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 891,720 DWT εκ των οποίων περίπου το 74% (658,028 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (159,277 DWT) δεξαμενόπλοια και το 8% (73,965) Containers και Reefers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
- Ινδία: Από $ 385 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
- Πακιστάν: Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
- Μπαγκλαντές: Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
- Κίνα: Από $ 350 - $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
CAPE CAMELLIA | 172,502 2000 NKK | B&W | - | - - | Berge Bulk | K-Line | 17,5 |
CAPE AUSTRALIA | 149,512 1990 CSBC | B&W | - | 01/2016 07/2013 | Winning | - | 7 |
NORD AQUARIUS | 81,838 2011 Guangzhou Longxue | MAN-B&W | - | - - | Marine Management | Norden | 22 |
NORD AQUILA | 81,712 2012 Guangzhou Longxue | MAN-B&W | - | - - | 22 | ||
PERLA BULKER | 76,300 2007 Tsuneishi | MAN-B&W | - | - - | Greek | - | 19 |
NORD MERCURY | 77,171 2008 Oshima | MAN-B&W | - | - - | Oldendorff | - | 19,6 |
HALO CYGNUS | 73,937 1998 Tsuneishi Zosen | B&W | - | 03/2013 03/2013 | Modion Marine | Mitsui OSK | 8,9 |
CEMTEX RENAISSANCE | 71,663 1998 Hitachi | B&W | - | 01/2013 01/2013 | - | - | high 8 |
MARINA WAVE | 69,451 1992 Hashihama Zosen | B&W | - | 01/2017 04/2015 | - | - | 5,1 |
IZOLA | 45,916 1997 Halla | MAN-B&W | 4x30 | 09/2017 09/2017 | - | Splosna Plovba | 9,8 |
MAHA AVANTI | 43,469 1991 Tsuneishi Zosen | B&W | 4x30 | 03/2017 03/2015 | - | - | Undisclosed |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks | Price US$ mil. |
SAFFRON 1 | 30,500 1999 Daewoo | B&W | 12 | 01/2014 01/2014 | - | Shallow Draft | 8,2 |
Πηγή: Geοrge Moundreas & CO S.A. SHIPBROKERS
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr