Πιο συγκεκριμένα το γραφείο τύπου του υπουργείου σε συνέχεια του δελτίου τύπου, που εξέδωσε η Πανελλήνια Ένωση Πλοηγών για την αναδιοργάνωση της Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και σχετικών δημοσιευμάτων στα ηλεκτρονικά και έντυπα ΜΜΕ, τονίζει ότι: «Η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής συνέστησε τον Απρίλιο του 2012 Ομάδα Εργασίας για τον εκσυγχρονισμό και την αναδιοργάνωση της Πλοηγικής Υπηρεσίας, προκειμένου να εισηγηθεί σχετικά στην Πολιτική ηγεσία του τότε Υπουργείου (ΥΠΑΑΝ).
Με την επανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, η Ομάδα Εργασίας συνέχισε το έργο της υπό το νέο Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Κωνσταντίνο Μουτζούρη, προκειμένου να εισηγηθεί σχετικά στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη. Η Ομάδα είχε συνέλθει δύο φορές έως τον Ιούλιο 2012 και οκτώ φορές από τον Αύγουστο έως σήμερα».
Σημειώνεται ότι πληροφορίες ανέφεραν ότι η Πλοηγική υπηρεσία είναι σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης, αφού η επιτροπή εργασίας για τον εκσυγχρονισμό του συγκεκριμένου τομέα του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου ολοκλήρωσε το έργο της, παρά το γεγονός ότι έμεναν ανοικτά θέματα.
Αναφερόταν, επίσης, ότι μόλις ολοκληρωθούν οι διαδικασίες η πλοηγική υπηρεσία θα αλλάξει το χαρακτήρα της και από δημόσια υπηρεσία θα γίνει ιδιωτική ανώνυμος εταιρεία, με μετόχους τους ίδιους τους πλοηγούς.
Σύμφωνα με πληροφορίες του τύπου η πρόταση ήταν η υπηρεσία να αναλάβει την πλοήγηση σε όλα τα λιμάνια της χώρας, πάντα υπό τον έλεγχο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου όσον αφορά στη σωστή παροχή υπηρεσιών και την τιμολογιακή πολιτική.
Πληροφορίες ανέφεραν επίσης την υποχρέωση του άμεσου εκσυγχρονισμού όλων των υπηρεσιών πλοήγησης, όπως πλήρης μηχανοργάνωση - πιστοποίηση υπηρεσιών (ISPO) - πλωτά μέσα-εκπαίδευση. Η κίνηση αυτή θα γίνει είτε με δανεισμό είτε με ίδια κεφάλαια.
Οι πλοηγοί εκτιμούν ότι το κράτος θα έχει υψηλές αποδόσεις σε σχέση με τα όσα ισχύουν σήμερα, αφού μετά την πρώτη τριετία η απόδοση για το κράτος μπορεί να πενταπλασιαστεί σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.
Ταυτόχρονα, θα παραμείνει ως έχει το ποσοστό επί των εσόδων (3%) που καταβάλλουν προς το Λιμενικό Σώμα, για τη συνεισφορά του στην ομαλή διεξαγωγή του έργου των πλοηγών σε όλα τα λιμάνια της χώρας.
«Θα προσφέρουμε επιτέλους σύγχρονες υπηρεσίες πλοήγησης στη χώρα μας με ευρωπαϊκά συστήματα οργάνωσης, απαλλαγμένοι από τις αγκυλώσεις και τα τεράστια γραφειοκρατικά εμπόδια που μας κρατούν πολλές δεκαετίες πίσω, απαλλάσσοντας και τους συνεργάτες μας, (ναυτιλιακές εταιρείες, ναυτικούς πράκτορες κ.λπ.) από γραφειοκρατικές και άλλες διατυπώσεις, καθώς και τα λιμάνια από καθυστερήσεις», είχε σημειώσει ο πρόεδρος της πλοηγικής υπηρεσίας capt. Σταμάτης Φασουλής προσθέτοντας: «Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε με σύγχρονες πλέον συνθήκες και συστήματα προσφοράς υπηρεσιών, να είμαστε οι εγγυητές της ασφάλειας των πλοίων των επιβαινόντων, του περιβάλλοντος και των λιμενικών εγκαταστάσεων της πατρίδας μας.
Μεταρρύθμιση
Οι εργασίες της επιτροπής κράτησαν επτά μήνες και κατά τη διάρκειά τους, κλήθηκαν και κατέθεσαν την άποψή τους όλοι οι εμπλεκόμενοι με την πλοήγηση φορείς της ναυτιλίας, εφοπλιστές, λιμάνια, ναυτ. πράκτορες, κατώτερα πληρώματα. Η πρόταση στηρίχτηκε στα συμπεράσματα και τις προτάσεις που έκανε το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΕΕ) ως επίσημος σύμβουλος του υπουργείου, για τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών πλοήγησης.
Ο κ. Φασουλής εκτιμά ότι με τη συγκεκριμένη πρόταση θα έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε μια ολοκληρωμένη και πραγματικά αναγκαία μεταρρύθμιση απ' αυτές που επιβάλλεται να γίνουν, βοηθώντας στην αντιμετώπιση της τεράστιας κρίσης της χώρας.
Το μόνο που απομένει, σημειώνει, είναι η πολιτική βούληση για το τελικό βήμα, την οποία ο υπουργός, Κωστής Μουσουρούλης και οι συνεργάτες του μέχρι στιγμής μας έχουν δείξει ότι έχουν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr