Σχετικά µε τις εξελίξεις στη Ναυτιλία για το 2012 και το 2013, ο κ. Λογοθέτης αναφέρει: «Το χαρακτηριστικό στοιχείο του 2012 είναι ότι οι ο αριθµός των αγοραπωλησιών στα µεταχειρισµένα πλοία είναι µικρότερος από τον αριθµό των πλοίων που οδηγήθηκαν προς διάλυση, αλλά και η µείωση του µέσου όρου ηλικίας των πλοίων προς διάλυση. Συγκεκριµένα, υπολογίζεται ότι µέχρι σήµερα περίπου 984 µεταχειρισµένα πλοία έχουν αλλάξει χέρια συγκριτικά µε περίπου 1.028 τα οποία έχουν πάει για διάλυση. Σχετικά µε την ηλικία των πλοίων που οδηγήθηκαν προς διάλυση το 2012, το 30% είναι κάτω των 25 χρόνων, παρουσιάζοντας αύξηση 13% από το 2011. Να σηµειώσουµε ότι στο Α΄ εξάµηνο του έτους το ποσοστό σκαφών κάτω των 25 ετών ήταν στο 20%, από τον Αύγουστο, όµως, και µετά αυξήθηκε απότοµα στο 30%.
»Επιπρόσθετο αρνητικό στοιχείο είναι η αύξηση των λειτουργικών εξόδων, που σε συνδυασµό µε τους χαµηλούς ναύλους, αλλά µε τις ελκυστικές τιµές των διαλύσεων, κάνει πιο “εύκολη” την απόφαση των πλοιοκτητών να επιλέξουν τη ρότα της διάλυσης. Σύµφωνα µε την τελευταία έκθεση της Moore Stephens, όπου κάθε χρόνο ανακοινώνει την τάση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων, τα έξοδα για το 2012 θα έχουν παρουσιάσει αύξηση της τάξης του 3%, κάτι που οφείλεται ιδιαίτερα στην αύξηση λιπαντικών. Το 2011 ο µέσος όρος αύξησης των λειτουργικών εξόδων ήταν 2,1%, ενώ σύµφωνα µε την έρευνα, για το 2013 αναµένεται αύξηση του 3,1%.
»Ταυτόχρονα, οι τιµές καυσίµων των πλοίων έχουν και αυτές αυξητική τάση και σε γενικές γραµµές είναι 5 φορές πάνω απ’ ό,τι πριν από 10 χρόνια, ενώ αντίθετα οι ναύλοι είναι σε χαµηλά επίπεδα, δηµιουργώντας την ανάγκη για πλοία που προσφέρουν χαµηλότερη κατανάλωση, κοινώς τα ECO πλοία, όπως άλλωστε οι ναυλωτές και οι τραπεζίτες έχουν επισηµάνει. Η εξέλιξη αυτή των ECO πλοίων εκτιµάται ότι θα αυξήσει περαιτέρω τον αριθµό σκαφών προς διάλυση ενδεχοµένως, δε, να δώσει και ώθηση στον τοµέα των ναυπηγήσεων το 2013, δεδοµένων και των ελκυστικών τιµών που επικρατούν στην Αγορά για νεότευκτα πλοία»
ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΕΣ ΠΛΟΙΩΝ
Μετά από αρκετό διάστηµα παρατηρήθηκε πιο έντονη δραστηριότητα στον τοµέα των αγοραπωλησιών, τόσο για πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και για δεξαµενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου Εγίναν οι ακόλουθες ΚΙΝΗΣΕΙΣ:
Στα VLOCs, το Amy N (322.457 dwt, Daewoo 1997) αγοράστηκε από την Sinokor, στα 25 εκατ. δολ.
Στα Capes, το Matilde (161.013 dwt, Hyundai 1997) πωλήθηκε πάνω από 13 εκατ. δολ. σε πελάτες της N. G. Moundreas.
Στα Supramax, το Mimosa (53.556 dwt, Iwagi Zosen 2007) έχει δεσµευθεί σε πελάτες της Thoresen Thai, σε τιµή που δεν έχει επίσηµα ανακοινωθεί, αλλά εκτιµάται µεταξύ 17 και 18 εκατ. δολ. Το Nanos (50.236 dwt, Mitsui 2002) αγοράστηκε από πελάτες της Gurita Lines στα 14 εκατ. δολ.
Στα Handymax, το Sunny Gloria (45.713 dwt, Tsuneishi Zosen 1998) αγοράστηκε από Έλληνες στα 9,7 εκατ. δολ. και το Atlantic Might (42.243 dwt, Mitsubishi 1985) πωλήθηκε στα 3,4 εκατ. δολ., µε παράδοση τον ∆εκέµβριο 2012
ή Ιανουάριο 2013.
Στα Handysize, το Eternal Confidence (29.905 dwt, Shikoku Dock 2002) πωλήθηκε σε Τούρκους στα 10,5 εκατ. δολ. και το Royal Ruby (27.601 dwt, Mitsui 1985) αγοράστηκε από Κινέζους στα 2,8 εκατ. δολάρια.
Στον τοµέα των tankers ΕΓίναν οι ακόλουθες ΚΙΝΗΣΕΙΣ:
Στα VLCCs, πελάτες της Impire Shipping αγόρασαν τα εξής τρία σκάφη: το Ural (279.999 dwt, ΙΗΙ 2000) το BW Ubud (299.990 dwt, IHI 2000) κοντά στα 30 εκατ. δολ. το καθένα και το παλαιότερο Ti Guardian (290.927 dwt, Mitsubishi 1993) στα χαµηλά, 20 εκατ. δολάρια.
Στα Chemicals, το Irene (11.921 dwt, Kurinura 2000) αγοράστηκε από την Seatrans στα 8,5 εκατ. δολ., το Eastern Eureka (8.762 dwt, Shin Kurushima 1999) πουλήθηκε στα 6 εκατ. δολ. και το Mount Tianzhu (9.055 dwt, China Dongfang 2011) πωλήθηκε σε πελάτες της Tigar Ship Holdings για πάνω από 7,5 εκατ. δολάρια.
∆ΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η πρόσφατη διόρθωση των τιµών προς τα κάτω στην Ινδία και το Πακιστάν, άφησε τελικά εκτεθειµένους τους αγοραστές, που βασιζόµενοι στη σπέκουλα αγόραζαν σε υψηλές τιµές, όπως είχαµε αναφέρει στην προηγούµενη ανασκόπηση. Η πτώση των τιµών του σιδήρου και οι νοµισµατικές διακυµάνσεις οδήγησαν τις τιµές σε ελαφρά διόρθωση, ιδιαίτερα στην Ινδία, και απ’ ό,τι φαίνεται η τάση αυτή θα συνεχιστεί και στο επόµενο διάστηµα, δεδοµένων των αργιών για το Diwali.
Η Ινδία, όπως προαναφέραµε, υπέστη µικρή διόρθωση των τιµών και προετοιµάζεται για τις εορταστικές εκδηλώσεις που θα διαρκέσουν περίπου 5 ηµέρες, γεγονός που σηµαίνει ότι θα απέχει από την Αγορά. Αναµένεται να δούµε αν µε την επιστροφή από τις αργίες θα υπάρχει σταθερότητα στην ισοτιµία της ρουπίας µε το δολάριο και αν οι τιµές σιδήρου θα έχουν βελτιωθεί, ώστε η Ινδία να επιστρέψει δυναµικά.
Το Πακιστάν, εκµεταλλευόµενο την πτώση των τιµών στην Ινδία, προχώρησε επίσης σε διόρθωση και συνέχισε να δραστηριοποιείται στον τοµέα των δεξαµενόπλοιων, ιδιαίτερα των µεγάλων, αφού προσφέρει το ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα του “Gas Free for Man Entry”. Λόγω και των αργιών στην Ινδία, το Πακιστάν αναµένεται να εµφανίσει έντονη δραστηριότητα στο επόµενο διάστηµα.
Το Μπαγκλαντές συνεχίζει να απογοητεύει, αφού ούτε από επίπεδα τιµών ούτε από κλεισίµατα έχει να παρουσιάσει έργο. Ενώ αρχίζει σιγά σιγά να εξοµαλύνεται η κατάσταση στα διαλυτήρια από θέµατα χωρητικότητας, οι τιµές που προσφέρει δεν είναι ανταγωνιστικές ενώ υπάρχει και το σχετικό ρίσκο, τόσο µε το άνοιγµα των L/Cs, αλλά και τη φερεγγυότητα των αγοραστών.
Η Κίνα έχει µπει πλέον δυναµικά στην Αγορά, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και από τα επίπεδα τιµών που προσφέρει. Αρκετοί κινέζοι πλοιοκτήτες, αλλά και όχι µόνο, που τα πλοία τους είναι στην Άπω Ανατολή, προσπαθούν να στείλουν κατευθείαν τα σκάφη σε διαλυτήρια, καθώς οι Κινέζοι brokers δεν είναι ιδιαίτερα γνωστοί στην Αγορά διαλύσεων.
Ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων την τελευταία εβδοµάδα του Οκτωβρίου ήταν 1.251.468 dwt, εκ των οποίων περίπου το 59% (732.865 dwt) ήταν πλοία ξηρού φορτίου, το 37% (466.448 dwt) δεξαµενόπλοια και το 4% (52.155 dwt) containerships και reefers.
Οι τιµές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
Ινδία: Από 405-430 δολ. για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από 400-425 δολ. για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
Μπαγκλαντές: Από 385-415 δολ. για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα
Κίνα: Από 350-370 δολ. για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr