Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Πρόκειται, δε, να γίνουν, από τις εταιρίες Royal Carribean, Celebrity Cruises και την Azamara Cruises αναδεικνύοντας την περιοχή σ’ ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο προορισμό για την κρουαζιέρα, με εκτιμώμενα έσοδα για την εθνική οικονομία, μόνο από την κρουαζιέρα, που αγγίζουν το 1 εκατομμύριο ευρώ. Υπολογίζεται ότι κάθε άφιξη, ειδικά των μεγάλων luxury πλοίων, σε μια εποχή οικονομικής ασφυξίας, σημαίνει «ένεση ρευστότητας» στην τοπική αγορά, που υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ ημερησίως. Κι αυτό θεωρώντας ότι κάθε προσέγγιση τέτοιου είδους πλοίων, φέρνει 2.500 περίπου επισκέπτες, που δαπανούν, κατά κεφαλήν μεσοσταθμικά από 40 έως 60 ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ένωσης επιχειρήσεων του κλάδου.
«Η Σούδα έχει όλες τις δυνατότητες να αναδειχθεί σε ένα κεντρικό προορισμό κρουαζιέρας στο Αιγαίο. Η ασφάλεια του αγκυροβολίου για 12 μήνες το χρόνο, η δυνατότητα, που παρέχεται στον επισκέπτη να δει σημαντικά αξιοθέατα σε όλη την κεντρική και δυτική πλευρά του νησιού, όλες τις εποχές, καθιστούν το σημείο θελκτικό για τις μεγάλες εταιρίες του χώρου. Από την πλευρά μας με τη διασφάλιση παροχής υψηλής στάθμης υπηρεσιών και με συνεχείς επαφές με παράγοντες του χώρου ανοίγουμε δρόμο για να μπορέσει η Κρήτη να δει ένα δυναμικό κλάδο της σύγχρονης τουριστικής βιομηχανίας να αποτελεί αιχμή της οικονομίας της» σημειώνει ο ναυτιλιακός πράκτορας της Costa Cruises στα Χανιά κ. Γιάννης Γελασάκης, δνων Σύμβουλος της Gelasakis Shipping Travel Center.
Το ενδιαφέρον είναι ότι την περιοχή εξετάζει να επιλέξει ως βασικό προορισμό η Costa Cruises, του ομίλου της Royal Carribean, που είναι μαζί με την MSC, αποτελούν τις ηγέτιδες δυνάμεις στο χώρο της πολυτελούς κρουαζιέρας.
Ήδη, την προηγούμενη εβδομάδα, το πλοίο Costa Pacifica της εταιρίας Costa Cruises κατέπλευσε στην Σούδα. Αρχικά ήταν προγραμματισμένο να "δέσει" ανοιχτά του λιμανιού του Ηρακλείου, αλλά λόγω των καιρικών συνθηκών δεν μπόρεσε να προσεγγίσει στην περιοχή και τροποποιώντας το πρόγραμμα της κρουαζιέρας. Το πλοίο μετέφερε στα Χανιά 2855 επιβάτες και 1000 περίπου άτομα πλήρωμα. Η πλειοψηφία των επισκεπτών του συγκεκριμένου κρουαζιερόπλοιου ήταν Ιταλοί και Γάλλοι όπως ανέφερε ο κ. Γιάννης Γελασάκης, δνων Σύμβουλος της Gelasakis Shipping Travel Center. Ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι ο Ιταλός πλοίαρχος έμεινε ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τις υπηρεσίες, που τους προσφέρθηκαν, ενώ ενθουσιάστηκε και από την ασφάλεια του λιμανιού. Άλλωστε το λιμάνι της Σούδας, το οποίο ήδη βρίσκεται στην ατζέντα του ΤΑΙΠΕΔ, είναι το μεγαλύτερο, φυσικό λιμάνι της Μεσογείου, αλλά και το πιο ασφαλές για πλαγιοδέτηση, καθώς είναι προστατευμένο πανταχόθεν από τους ανέμους, κάτι ιδιαιτέρα σημαντικό για μεγάλου μεγέθους πλοία.
Το πρώτο από τα κρουαζιερόπλοια, που αναμένονται τη νέα χρονιά θα "δέσουν στα Χανιά στις 26 Απριλίου. Πρόκειται για το Navigator of the Seas το οποίο θα επισκεφθεί την περιοχή είκοσι επτά φορές.
Το πρώτο από τα κρουαζιερόπλοια, που αναμένονται τη νέα χρονιά θα "δέσουν στα Χανιά στις 26 Απριλίου. Πρόκειται για το Navigator of the Seas το οποίο θα επισκεφθεί την περιοχή είκοσι επτά φορές.
Σημειώνεται ότι το αγκυροβόλιο Χανίων βρίσκεται ακριβώς έξω από το μοναδικό Ενετικό λιμάνι της πόλης και τις μεσαιωνικές οχυρώσεις, μνημείο προστατευόμενο από την Ουνέσκο. Η επισκέπτης, δε, πολύ εύκολα έχει την ευκαιρία να δει σειρά από σημαντικά αξιοθέατα, ενώ σε περιπτώσεις κακών καιρικών φαινομένων υπάρχει η ασφάλεια της Σούδας, όπου, επιπλέον, έχουν σχεδιαστεί έργα 36 εκατ. ευρώ, θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ το 2013 και θα υλοποιηθούν μέχρι το 2015.
Σημειώνεται ότι μετά τον Πειραιά που αποτελεί home port για την κρουαζιέρα, πρώτο σε αφίξεις είναι το λιμάνι του Κατάκολου, με 150 περίπου αφίξεις, αφήνοντας πίσω της Σαντορίνη και τη Μύκονο, με περίπου 100. Το Ηράκλειο, που και αυτό έχει γίνει home port έχει αφίξεις που αγγίζουν τις 100.