Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Σημειώνεται ότι τα φορολογικά έσοδα θα αυξηθούν στην τετραετία 2013 - 2016 από την ποντοπόρο ναυτιλία μέσω του tonnage tax, έως και κατά 152 εκατ. ευρώ περίπου.
Με βάση τα σημερινά δεδομένα στην ίδια περίοδο οι πληρωμές θα ανέρχονταν στα επίπεδα των 50 - 56 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς προκύπτει μία μέση επιβάρυνση ύψους 40.000 ευρώ το χρόνο για κάθε πλοίο από τα 862 συνολικά που είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο. Δηλαδή το διπλάσιο περίπου από το ημερήσιο κόστος ενός μέσου ναύλου.
Ο τομέας της ναυτιλίας, που όπως σημειώνει το άρθρο, απολαμβάνει φορολογική ασυλία και διαθέτει ισχυρή πολιτική επιρροή, θα «περάσει από το ταμείο». Στον νέο νόμο αναφέρεται ότι η κυβέρνηση και η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα καθορίζουν με συμφωνία τον τρόπο πληρωμής και το ύψος της συνεισφοράς της ναυτιλιακής κοινότητας για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας, με ποσό το οποίο δεν μπορεί να είναι κατώτερο των 140 εκατ. ευρώ.
Είναι η πρώτη φορά που επιβάλλεται ανάλογη συνεισφορά στους Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι είναι πλοιοκτήτες του μεγαλύτερου στόλου παγκοσμίως, αλλά μόνο το ένα τρίτο των πλοίων τους έχει ελληνική σημαία, σημειώνει το άρθρο. Από τις αρχές της κρίσης, οι εφοπλιστές έχουν κατηγορηθεί για έλλειψη οικονομικού πατριωτισμού, ακόμα και από τους διεθνείς πιστωτές της χώρας σημειώνει η «L' Echo».