Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Συγκεκριμένα, ανησυχία στους νησιώτες αλλά και στην ηγεσία του Υ.Ν.Α. προκαλούν τα αιτήματα για περικοπές στις άγονες γραμμές, για ελαστικοποίηση των απαιτήσεων επάνδρωσης των πλοίων, για το μέγεθος των πλοίων και τη συχνότητα των δρομολογίων. Στο δισέλιδο σημείωμα που έχει συντάξει η τρόικα και έχει επιδώσει στο υπουργείο Ναυτιλίας για παρατηρήσεις καταγράφονται προτάσεις, ώστε τα συμβατικά πλοία της ακτοπλοΐας να εξαιρούνται από τις μίνιμουμ υποχρεώσεις δρομολόγησης για 10μηνο, και τα ταχύπλοα για το 7μηνο. Επίσης προβλέπονται πιο ευέλικτες διατάξεις για την ελληνομάθεια των πληρωμάτων.
Στη λιμενική πολιτική οι αλλαγές δεν είναι ιδιαίτερα δραστικές καθώς η τρόικα εμφανίζεται ικανοποιημένη από το μοντέλο της σύμβασης παραχώρησης που εφαρμόζεται ως πιλότος στον Πειραιά. Ήδη για τα περιφερειακά λιμάνια και τις μαρίνες προβλέπονται ιδιωτικοποιήσεις/παραχωρήσεις οι οποίες θα πραγματοποιηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ. Πάντως, το θέμα παραχώρησης συγκεκριμένων λιμένων απασχολεί την γεωπολιτικά κυβέρνηση, καθώς Γερμανοί και Κινέζοι επιδιώκουν να τοποθετηθούν επενδυτικά εμπλέκοντας και τις πολιτικές τους ηγεσίες στο παιχνίδι, ενώ και οι Τούρκοι μπαίνουν δυναμικά με ειδικό ενδιαφέρον στις μαρίνες. Μάλιστα μια ιδιότυπη παρτίδα σκάκι παίζεται μεταξύ Κίνας και Γερμανίας, καθώς το Βερολίνο βλέπει με σκεπτικισμό τη διείσδυση της Κίνας στην Ευρώπη μέσω Ελλάδος.
Δεν είναι τυχαίο ότι το αίτημα για ενημέρωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τυχόν παραχώρησης φορολογικών κινήτρων στην Cosco στη σύμβαση με τον ΟΛΠ αντιμετωπίστηκε με δυσφορία από την κινεζική πλευρά.
Πάντως ως prior action αντιμετωπίζει τις αλλαγές στη ναυτιλία συνολικά η τρόικα βάζοντας ως όριο υλοποίησης το Δεκέμβριο του 2012. Εκεί άλλωστε θα φανεί και το αν υπάρχουν κόκκινες γραμμές…