Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Παράλληλα. Ο κ. Μουσουρούλης τεκμηρίωσε την πρόταση παραθέτοντας στοιχεία για τη μείωση της κίνησης μέχρι και 30% αλλά και την κατακόρυφη αύξηση του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων.
«Πριν την έξοδο από τη κρίση υπάρχει η βιωσιμότητα, και αυτή βρίσκεται στα χέρια των ακτοπλόων. Και αυτοί θα πρέπει να προχωρήσουν στην πράξη στην αναδιάταξη του κλάδου», συμπλήρωσε.
Επίσης, υπογράμμισε ότι θα προωθηθούν ορισμένα θέματα, όπως είναι η ευελιξία στις εργασιακές σχέσεις, ενώ τάχθηκε ξανά υπέρ της μείωσης του ΦΠΑ.
Σε ό,τι αφορά το νηολόγιο ξεκαθάρισε ότι το ζήτημα που έχει ανοίξει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το καθεστώς φορολόγησης της ναυτιλίας είναι αντιμετωπίσιμο, επιπλέον έκανε για την ανάγκη μείωσης της γραφειοκρατίας, τη χρήση της νέας τεχνολογίας και τον εκσυγχρονισμό της επιθεώρησης πλοίων.
Επίσης αναφέρθηκε στη χρηματική βοήθεια που παρέχει ο ελληνικός εφοπλισμός για να καλυφθούν τα έξοδα σε τομείς όπως είναι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και τα σκάφη Λιμενικού Σώματος. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά είπε, «έχω φτιάξει μια ''λίστα γάμου'', όπως τη λέω, την οποία απέστειλα στην Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών για τα περαιτέρω».
Σημείωσε ότι έχουν γίνει συζητήσεις με τους ιδιοκτήτες της Δραπετσώνας και ότι βρίσκονται κοντά στο να υπογράψουν μνημόνιο συνεργασίας, ώστε να διαμορφωθεί στην περιοχή η δυναμική για ένα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο.
Ανέφερε, μάλιστα, ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών η κυβέρνηση σχεδιάζει να αξιοποιήσει τη λεγόμενη «ναυτιλιακή διπλωματία». Εφερε για παράδειγμα τη περίοδο που ήταν γ.γ. στο υπουργείο Ανάπτυξης και είχε επισκεφτεί την Αίγυπτο για ενεργειακά θέματα. Το κλίμα ήταν κάπως βαρύ, είπε, αλλά η στάση των Αιγυπτίων άλλαξε μόλις αναφέρθηκε στα ποσά που κερδίζει η Αίγυπτος από τα ελληνόκτητα πλοία που περνούν από το Σουέζ.
Ερωτώμενος για την έρευνα που κάνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα φορολογικά κίνητρα που μπήκαν εκ των υστέρων στο νόμο με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων από τον ΟΛΠ στην Cosco, σημείωσε ότι η υπόθεση αντιμετωπίζεται, γιατί όπως ο ίδιος πιστεύει το γεγονός αυτό δεν άλλαξε τα δεδομένα του.