«Η Ελλάδα είναι μία παραδοσιακά ναυτιλιακή χώρα και η εμπορική της ναυτιλία έχει διαδραματίσει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξή της, στην αύξηση του κύρους της σε διεθνές επίπεδο, καθώς επίσης και στην κοινωνική και περιφερειακή συνοχή», επεσήμανε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός.
Αναφερόμενος στην συνεισφορά της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην οικονομία, πρόσθεσε ότι από το 2000 μέχρι το 2011 πρόσφερε 154 δισ. ευρώ στην Ελλάδα σε εισπράξεις από την παροχή υπηρεσιών μεταφορών, ωστόσο, πρόσθεσε, το 40% του ποσού αυτού επανεξήχθη στο εξωτερικό, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες πληρώνουν για υπηρεσίες παρεχόμενες από άλλες χώρες.
«Λείπει το αναγκαίο πλαίσιο πολιτικής που θα δημιουργήσει συνθήκες ικανές να συγκρατήσουν μεγαλύτερο μέρος του ναυτιλιακού συναλλάγματος στην Ελλάδα», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ.Πικραμμένος.
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στο χώρο της κρουαζιέρας είπε ότι μόνο στο λιμάνι του Πειραιά, σήμερα τα έσοδα υπερβαίνουν τα 360 εκ. ευρώ και τόνισε : «Θέλουμε και μπορούμε, αν κινηθούμε έξυπνα και μεθοδικά, να διπλασιάσουμε τα έσοδα αυτά σε 700 εκ. το χρόνο, να διπλασιάσουμε τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας που διακινούνται μέσω του Πειραιά, από 2,5 εκατομμύρια που είναι σήμερα, σε 5 εκατομμύρια επιβάτες έως το 2016».
Συμπλήρωσε ότι πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες, ώστε ο Πειραιάς, το πρώτο λιμάνι της χώρας να παραμείνει πρώτο λιμάνι της Μεσογείου και να αναδειχθεί διεθνές ναυτιλιακό κέντρο.
Η χώρα έχει ανάγκη από εξωστρεφείς διεθνοποιημένες δραστηριότητες, δήλωσε από την πλευρά του στο χαιρετισμό του ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Γιάννης Στουρνάρας
Ο υπουργός αναφερόμενος στην περαιτέρω ανάπτυξη της ναυτιλίας, προσέλκυσης κεφαλαίων από το εξωτερικό και διασύνδεσής της περισσότερο με την αγορά εργασίας, τόνισε ότι η πολιτεία οφείλει να αναπτύξει μια μακροπρόθεσμη σταθερή πολιτική που θα στηρίζεται στην εξής αμοιβαίως επωφελή σχέση: σταθερότητα, υποδομές, απλοποιημένες διαδικασίες εγγραφής στο Εθνικό Νηολόγιο και κίνητρα για την προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία.
Έκανε λόγο επίσης για μεταβολές στο θεσμικό πλαίσιο για τη ναυτιλία όπου αυτό χρειάζεται - όπως έγινε και στην περίπτωση της απελευθέρωσης του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, ενώ επισήμανε την ανάγκη για εκσυγχρονισμό του ελληνικού λιμενικού συστήματος με ανταγωνιστικά πρότυπα που έχουν ήδη υιοθετεί από τους ευρωπαϊκούς λιμένες.
Τόνισε ότι κλειδί για τη διατήρηση του ανταγωνιστικού κεκτημένου είναι η απλοποίηση των διαδικασιών εγγραφής για τα πλοία στο Εθνικό Νηολόγιο και η παροχή κινήτρων για την προσέλκυση στην ελληνική σημαία, αλλά και την εγκατάσταση ναυτιλιακών και συναφών επιχειρήσεων στην ελληνική επικράτεια.
Σύμφωνα με αποτελέσματα μελέτης του ΙΟΒΕ η προσέλκυση όλων των δραστηριοτήτων των Ελλήνων εφοπλιστών στην Ελλάδα θα μπορούσε να δημιουργήσει εγχώρια προστιθέμενη αξία 26 δισ. ευρώ (έναντι του περίπου 10 δισ. ευρώ σήμερα), ενώ με τις άμεσες και έμμεσες δραστηριότητες που θα αναπτύσσονταν ως συνέπεια γύρω από τον κόμβο της ναυτιλίας η ανεργία στον τόπο μας θα μπορούσε να μειωθεί κατά 35%.
Σημειώνεται ότι η ναυτιλία μαζί με τον τουρισμό προσφέρουν το υψηλότερο εμπορικό πλεόνασμα από οποιοδήποτε κλάδο της οικονομίας.
Συνολικά 200.000 εργαζόμενοι ασχολούνται άμεσα και έμμεσα στις δραστηριότητες που σχετίζονται με τη ναυτιλία.
Η έκθεση που θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 8 Ιουνίου αναμένεται να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών του κόσμου, ενώ έχουν προγραμματιστεί δεκάδες συνέδρια και σεμινάρια, με αντικείμενο την ναυτιλία και τις προοπτικές της.
Θα συμμετέχουν σε αυτήν περίπου 1.800 εκθέτες από όλο τον κόσμο, ενώ η Κίνα συμμετέχει με 280 περίπτερα που θα καλύπτουν όλο το φάσμα των υπηρεσιών προς τη ναυτιλία.
Την έκθεση αναμένεται να επισκεφθούν περισσότερα από 17.000 άτομα από 87 χώρες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr