Και ενώ οι Ευρωπαίοι ηγέτες λίγο πολύ νοιώθουν περήφανοι για τη συμφωνία που επετεύχθη, η πραγματική οικονομία της Ευρώπης έχει ακόμη να αντιμετωπίσει αρκετά προβλήματα. Σε χαμηλό εννέα μηνών η επιχειρηματική εμπιστοσύνη στη Γερμανία με το _ΝΤ και τον ΟΗΕ να προειδοποιούν για πιθανή μακρά περίοδο χαμηλής ανάπτυξης από το 2012. Η δραστηριότητα στον Γαλλικό ιδιωτικό κλάδο σε χαμηλό 23 μηνών για τον Ιούλιο τόσο για τον τομέα μεταποίησης αλλά και υπηρεσιών, στην Ιταλία οι προβλέψεις για ανάπτυξη στο τρίτο τρίμηνο είναι σχεδόν μηδενικές και στο σύνολο της Ευρωζώνης η δραστηριότητα του ιδιωτικού τομέα υποχωρεί, ο PMI στο 50,8 από 53,3 τον Ιούνιο, και η καταναλωτική εμπιστοσύνη μειωμένη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα στις -11,4 μονάδες από -10,3 τον Ιούνιο.
Στις ΗΠΑ ακόμη αναμένουμε την πολιτική βούληση για την αύξηση ορίου του χρέους, με συνεχιζόμενες ανακοινώσεις των οίκων αξιολόγησης για υποβάθμιση, αρνητικούς δείκτες της οικονομίας και την τελευταία πρόβλεψη της Goldman Sachs για μεγάλες πιθανότητες ύφεσης. Μέχρι πρότινος η Τράπεζα μιλούσε για ανάκαμψη των ΗΠΑ ενώ τώρα αναθεωρεί, με 1,5% ρυθμό ανάπτυξης για το δεύτερο τρίμηνο και λιγότερο από 2% στο τρίτο.
Το τρένο της Κίνας διατήρησε τα υψηλά επίπεδα ανάπτυξης στο 9,5% το δεύτερο τρίμηνο, όπως σε ψηλά επίπεδα διατηρήθηκε όμως και ο πληθωρισμός και οι τιμές των ακινήτων. Αξίζει να αναφέρουμε ένα σημαντικό δείκτη, την τιμή του χοιρινού, η οποία αυξήθηκε 57% τον Ιούνιο, αλλά και τον δείκτη μεταποίησης PMI, που τον Ιούλιο ήτανε σε χαμηλό 28 μηνών στο 48,9%, και όταν η τιμή του είναι κάτω από 50% σημαίνει συρρίκνωση της οικονομίας.
Συνολικά, η καταναλωτική εμπιστοσύνη παγκοσμίως υποχώρησε στο δεύτερο τρίμηνο κάτω από 90, στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 18 μηνών βάσει της “The Nielsen Company”, με τις περισσότερες γεωγραφικές περιοχές να είναι κάτω από το 100 που είναι το όριο μεταξύ απαισιοδοξίας και αισιοδοξίας. Εννέα στις δέκα πιο αισιόδοξες χώρες προέρχονται από την Ασία/Ειρηνικό και Μέση Ανατολή, ενώ οκτώ στις δέκα πιο απαισιόδοξες προέρχονται από την Ευρώπη.
Ο γνωστός μας δείκτης BDI, έκλεισε αυτή την Παρασκευή στο 1,323 μείωση 21,74% από την αρχή του 2011. Την αντίστοιχη ημέρα του 2010 ο δείκτης ήτανε στο 1,801. Συνολικά, το πρώτο εξάμηνο του 2011 ο μέσος όρος του BDI είναι στο 1,372 όταν αντίστοιχα ο μέσος όρος του πρώτου εξαμήνου του 2010 ήτανε 3,166 δηλαδή μειωμένος κατά 57% για το 2011. Το μεγαλύτερο ποσοστό βαρύτητας στην μείωση του BDI προέρχεται από τα μεγαλύτερα πλοία ξηρού φορτίου από Capes μέχρι Panamax, με τα Capes να κατέχουν τον σημαίνοντα ρόλο, ενώ τα Handymaxes και τα Handysizes δείχνουν σημάδια αντίστασης και να διατηρούν σχετικά σταθερό τον επιμέρους δείκτη τους (BHSI).
Με την πλώρη στον Αύγουστο, όπου το εμπόριο βρίσκεται σε παύση, τον αμείωτο ρυθμό των νέων πλοίων και την παγκόσμια οικονομία που δεν έχει κάτι συνταρακτικό να επιδείξει, οι πιθανότητες είναι η ναυλαγορά με τη σειρά της να μην έχει καμία δυναμική να επιδείξει όχι μόνο για τον Αύγουστο αλλά και για τους επόμενους μήνες, όπως συχνά φροντίζουμε να επισημαίνουμε
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr