Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Η πορεία του ελληνόκτητου στόλου και κυρίως του υπό ελληνική σημαία αναμένεται να τύχει του σχολιασμού της διοίκησης της ΕΕΕ, καθώς η ενίσχυση της σημαίας είναι πρωτίστως πολιτικό θέμα και συνδέεται άμεσα και με τις εξελίξεις που συντελέσθηκαν στο επίπεδο της κρατικής διοίκησης με την κατάργηση της αυτοτέλειας του πρώην Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Ο εμπορικός στόλος των Ελλήνων μειώθηκε τον Φεβρουάριο του 2010 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Φεβρουάριο του περασμένου έτους 2009, κατά 165 μονάδες, συνολικής χωρητικότητας 5.438.843 τόνων σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyds Register που επεξεργάζεται για λογαριασμό της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee).
Στις 2/2/2010 τα ελληνικά συμφέροντα ήλεγχαν 3.996 πλοία διαφόρων κατηγοριών χωρητικότητας 258.121.898 dwt και 152.616.046 gt, στα οποία περιλαμβάνονται και 826 υπό ναυπήγηση 40.975.985 gt. Οι έλληνες ελέγχουν τώρα το 8% του παγκόσμιου στόλου μετρούμενου σε πλοία, το 14,9% με όρους dwt και το 13% με όρους gt έναντι 8,2%, 15,2% και 13,2% αντιστοίχως το 2009.
Θα πρέπει πάντως να ληφθεί υπόψη ότι και ο παγκόσμιος στόλος μειώθηκε επίσης κατά 802 πλοία σε σύγκριση με το 2009 και βρίσκεται τώρα στα 49.705 πλοία έναντι 50.507 πλοία το 2009.
Η μείωση του ελληνόκτητου στόλου που αποδίδεται στη οικονομική και ναυτιλιακή κρίση δεν ήταν τελικά τόσο μεγάλη και σημαντική σύμφωνα με το Committee.
Αντιθέτως προσθέτει δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για την μείωση που παρουσιάζει ο υπό ελληνική σημαία στόλος η οποία χαρακτηρίζεται πολύ σοβαρή. Τα υπό ελληνική σημαία πλοία ανέρχονται τώρα στα 969 , συμπεριλαμβανομένων και 189 υπό παραγγελία έναντι 1.121 πλοία το 2009. Το ελληνικό νηολόγιο έχει δηλαδή 152 πλοία λιγότερα από πέρυσι (13.55%), 6.390.252 gt (12.09%) και 9.029.035 dw (10.8%). Ο ελληνικός στόλος είναι κάτω από το 25% του ελληνόκτητου (24.2%).
Στο σημείο αυτό το Committee υπογραμμίζει με ιδιαίτερη σημασία «είναι ενδεικτικό, ίσως, ότι ενώ πέρυσι υπήρχαν 356 πλοία υπό παραγγελία που ήταν εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο, το 2010 μόνο 189 πλοία υπό παραγγελία έχουν εγγραφεί»
Το θετικό στοιχείο από την επεξεργασία των στοιχείων του Committee είναι η μεγάλη δύναμη που διατηρεί ο ελληνόκτητος στόλος στα πλοία που πραγματοποιούν τον μεγαλύτερο όγκο του παγκοσμίου εμπορίου (δεξαμενόπλοια και πλοία χύδην ξηρού φορτίου).
Οι έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 23,1% των πλοίων και 20,9% των Dwt του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, αντί 22,3% και 20,4% αντιστοίχως το 2009. Επίσης ελέγχουν το 17,4% του στόλου των Ore & Bulk Carriers και 18,1% σε dwt έναντι 18,1% και 19,1% αντιστοίχως το 2009.
Υπό παραγγελία είναι 826 ελληνόκτητα πλοία έναντι 1.072 πλοίων το Φεβρουάριο του 2009. Ειδικότερα υπό παραγγελία είναι 11 δεξαμενόπλοια, 134 πλοία μεταφοράς χημικών και προϊόντων αργού, 25 μεταφοράς υγραερίου, 442 χύδην ξηρού φορτίου και σιδηρομεταλλεύματος, 48 containers, 34 cargo, τέσσερα επιβατηγά και 28 άλλων τύπων.
Τέλος μειώθηκε ακόμη περισσότερο η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου. Η οποία είναι 11,6 χρόνια έναντι 11,9 χρόνια το 2009, και 12,5 χρόνια το 2008 Βρίσκεται 1,3 έτη κάτω από το μέσο όρο του παγκόσμιου στόλου.