Συγκεκριμένα με βάση τα μέχρι σήμερα στοιχεία για το 2024, στη “μεγάλη εικόνα” για το σύνολο της χώρας οι κρατήσεις κινούνται ανοδικά. Σε συνέχεια ενός εξαιρετικού σε πληρότητες 2023, στο οποίο τα καταγραφόμενα καταλύματα σημείωσαν +14% αύξηση σε σχέση με τη χρονιά-ρεκόρ του 2019, η πορεία των κρατήσεων σε boutique ξενοδοχεία και βίλες κυμαίνονται επί του παρόντος στο +8% σε YTD (Year to Date) βάσει πληρoτήτων (οι κρατήσεις που έχουν σημειωθεί μέχρι σήμερα για όλο το 2024, σε σχέση με τις αντίστοιχες κρατήσεις που είχαν σημειωθεί στο ίδιο διάστημα πέρυσι για όλο το 2023).
Η εικόνα αυτή ενδέχεται να εξελιχθεί ακόμα πιο θετικά, καθώς αναμένεται μια μεγαλύτερη ροή σε last minute κρατήσεις σε σχέση με την περσινή χρονιά. Είναι γεγονός ότι τον Φεβρουάριο παρατηρείται μια διστακτικότητα στη ροή των κρατήσεων και από την αμερικανική αλλά και από την ευρωπαϊκή αγορά. Εδώ θα πρέπει να συνυπολογιστεί ο αρνητικός αντίκτυπος που συνεχίζουν να έχουν στην ψυχολογία των ταξιδιωτών οι δύο πόλεμοι στην ευρύτερη περιοχή μας, η συγκυρία της διεξαγωγής των Ολυμπιακών αγώνων στο Παρίσι, η διοργάνωση του Euro 2024 αλλά και η «δυνατή» είσοδος στο ανταγωνιστικό τοπίο άλλων χωρών, όπως η Αλβανία και το Μαυροβούνιο, οι οποίες κερδίζουν μερίδιο αγοράς.
Μελετώντας πιο αναλυτικά τα στοιχεία ανά περιοχή, για την Αθήνα καταγράφεται ένα πολύ καλό πρώτο δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου για το έτος, που κινείται στο +14% σε σχέση με πέρυσι. Για το σύνολο του 2024 (YTD), η πρωτεύουσα βρίσκεται στο +10%, ωστόσο αυτός ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί από μια μεγαλύτερη ροή σε last minute κρατήσεις αλλά και λόγω του positioning της Αθήνας ως ενός 12μηνου αυτοτελούς προορισμού είτε για short breaks είτε για city hopping (π.χ. Αθήνα-Κωνσταντινούπολη).
Στις Κυκλάδες, η απόδοση των κρατήσεων μέχρι τώρα σημειώνει διαφορετικές «ταχύτητες»
Η Πελοπόννησος και η περιοχή της Μάνης πιο συγκεκριμένα, δείχνουν μια πτώση της τάξης του -9% YTD για το 2024, η οποία εξηγείται εν μέρει και από τη μείωση των θέσεων των αεροπορικών εταιρειών που διαθέτουν πτήσεις προς Καλαμάτα και η οποία εντοπίζεται ιδιαιτέρως στη Γερμανική αγορά.
Στο γενικό τους συμπέρασμα, οι αναλυτές της Square Lime κάνουν λόγο για μια χρονιά με θετικές προοπτικές αλλά και επισημαίνουν κάποια κομβικά σημεία που θα κληθεί να απαντήσει η στρατηγική των boutique επιχειρήσεων. Ως προτεραιότητες καταγράφονται η έμφαση στην καθημερινή παρακολούθηση των τιμών ανά αγορά και η ετοιμότητα ανταπόκρισης σε low and peak flows που θα προκύπτουν στη ζήτηση, ενώ ζωτική σημασία αποκτά το άνοιγμα σε περισσότερες αγορές και η αποφυγή ενός μοντέλου εξάρτησης που προκύπτει από την εστίαση σε μία μόνο χώρα.
Υπενθυμίζεται ότι η Square Lime εφαρμόζει ένα μοναδικό μοντέλο premium hotel manageme
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr