Όπως ανέφερε, στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης της franchise συμφωνίας του αμερικανικού ξενοδοχειακού κολοσσού με τη Brown Hotels, που προβλέπει την ένταξη δύο ξενοδοχειακών μονάδων που διαχειρίζεται και λειτουργεί η ισραηλινών συμφερόντων εταιρεία στη συλλογή «Curio Collection by Hilton», ο Alan Mantin, Διευθύνων Σύμβουλος Ανάπτυξης της Hilton στη Νότια Ευρώπη «η Hilton επικεντρώνεται στη συνεχή ανάπτυξή της στην Ελλάδα, με σκοπό να τριπλασιάσουμε την παρουσία μας τα επόμενα χρόνια. Η δημοτικότητα των resort hotels, μας βοηθάει να εισέλθουμε σε νέους προορισμούς σε όλη την περιοχή. Είμαστε ενθουσιασμένοι που ξεκινάμε τη συνεργασία μας με την Brown Hotels, η οποία θα διαχειρίζεται και θα λειτουργεί τα δύο ξενοδοχεία, προκειμένου να φιλοξενήσουμε τα φανταστικά αυτά καταλύματα στο χαρτοφυλάκιό μας και να υποδεχτούμε τους επισκέπτες την καλοκαιρινή σεζόν. Τα τελευταία πέντε χρόνια, διπλασιάσαμε το χαρτοφυλάκιο των ξενοδοχείων μας σε θέρετρα στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, διαθέτοντας πλέον σχεδόν 80 ξενοδοχεία». Μάλιστα όπως είπε πέρυσι κάθε μια εβδομάδα άνοιγε στην εν λόγω περιοχή ένα ξενοδοχεία με μπράντα από τη Hilton.
Στην Ελλάδα, η αλυσίδα, με ιστορική παρουσία ένεκα του εμβληματικού ξενοδοχείου στην Αθήνα, έχει μέχρι σήμερα υπό την “ομπρέλα” της ένα χαρτοφυλάκιο 14 ξενοδοχείων που είτε βρίσκονται σε λειτουργία είτε προγραμματίζεται να λειτουργήσουν το επόμενο χρονικό διάστημα, Μάλιστα, τα στελέχη της Hilton, όπως αναφέρεται, ήδη με την παρουσία ισχυρής ομάδας στην Ελλάδα, κάνουν επαφές με παράγοντες του κλάδου φιλοξενίας, για ένταξη κι άλλων μονάδων στην ομάδα της Hilton. Δεν είναι τυχαίο ότι π.χ. στην Κρήτη, σε λίγο διάστημα, ήδη, υπάρχει αυξανόμενη παρουσία, ενώ γίνεται και προσέγγιση και για άλλα, κάτι βέβαια, που υποδηλώνει, ότι η αλυσίδα θεωρεί ότι “σηκώνει” η Μεγαλόνησος μεγάλο αριθμό μονάδων υπό τη διαχείρισή της.
«Το 2021 είχαμε μόνο δύο ξενοδοχεία υπό το brand μας στην Ελλάδα. Σήμερα ο αριθμός αυτός έχει πολλαπλασιαστεί και έχουμε φτάσει τα 14, εκ των οποίων τα 9 είναι κάτω από το brand της Curio Collection. Η ιστορία ανάπτυξης της Hilton συνεχίζει στην Ελλάδα, έχουμε συνεργασία με τoν όμιλο Τρούλη, την HIP και την Domes Resorts, τον Όμιλο Τσιλεδάκη στην Κρήτη και συνεργαζόμαστε με τον όμιλο Δουζόγλου», είπε ο επικεφαλής της αλυσίδας, σημειώνοντας ότι η αλυσίδα επεκτείνει τη συνεργασία της με τον όμιλο Τρούλη για το Numo Ierapetra.
Όπως αναφέρεται, πάντως, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της Hilton βρίσκονται τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, καθώς και νησιωτικοί προορισμοί με αιχμή την Κέρκυρα, τη Μύκονο, την Κω, τη Σκιάθο και τη Ρόδο. «Η μοναδικότητα των ελληνικών νησιών είναι δεδομένη και γι’ αυτό μας ενδιαφέρει και κοιτάζουμε προορισμούς με εύκολη πρόσβαση», τόνισε ο Alan Mantin. Μάλιστα, όπως τόνισε, η εταιρεία εξετάζει επισταμένως ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη στην ελληνική πρωτεύουσα «γιατί θα θέλαμε να επιστρέψει το brand Hilton στην Αθήνα».
Σημειωτέον ότι το πρώην Hilton στην οδό Βασιλίσσης Σοφίας θα ανοίξει για τους επισκέπτες του το 2025 υπό το luxury brand Conrad, έπειτα από την ολοκλήρωση της ανάπλασης που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Να σημειωθεί ότι η αλυσίδα Hilton ξεκίνησε όταν ο Conrad Hilton αγόρασε το πρώτο του ξενοδοχείο στο Waco του Τέξας το 1919. Σήμερα η εταιρεία διαθέτει σχεδόν 6.000 ακίνητα σε 117 χώρες. Το χαρτοφυλάκιο της Hilton αποτελείται από 17 εμπορικά σήματα, συμπεριλαμβανομένων των Waldorf-Astoria, DoubleTree, Embassy Suites και Hilton Garden Inn. Ορισμένα από τα νεότερα brands της Hilton περιλαμβάνουν τα Curio Collection, Tapestry Collection και Canopy. Εκτός από το εντυπωσιακό χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων της, η Hilton είναι γνωστή ως πρωτοπόρος και καινοτόμος της τεχνολογίας. Τα κεντρικά γραφεία της Hilton βρίσκονται στο McLean της Βιρτζίνια.
Ο Όμιλος Δούζογλου
Παράλληλα, όπως είπε ο κ. Alan Mantin, πέρα από το συγκεκριμένο ξενοδοχείο, η Hilton αναμένεται να ενισχύσει έτι περαιτέρω το αποτύπωμά της στην Αττική στο πλαίσιο της συμφωνίας που έχει συναφθεί με τον διεθνή όμιλο επενδύσεων σε ακίνητα SCD του Θεόδωρου Δουζόγλου, που έχει στην κατοχή του εμβληματικά ακίνητα, όπως ο ΟΤΕ στη Σταδίου, το Πεντελικόν κα. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το β’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για το Hampton by Hilton Piraeus στο Μικρολίμανο, που θα αναπτυχθεί στη θέση του παλιού Μιστράλ. «Αυτή την περίοδο βρισκόμαστε στη διαδικασία να συνθέσουμε την ομάδα που θα σχεδιάσει το ξενοδοχείο στον Πειραιά. Έχουμε συμφωνήσει ότι το νέο ξενοδοχείο θα φέρει το brand Hamptons, ωστόσο μπορεί να υπάρξει αλλαγή στον τελικό σχεδιασμό», επεσήμανε ο . Σε ό,τι αφορά το δεύτερο project της SCD, το Πεντελικόν, οι σχετικές εργασίες θα ξεκινήσουν το 2025.
Αναφερόμενος στην έλλειψη εργαζομένων στον τουρισμό, ο επικεφαλής της Hilton τόνισε πως το συγκεκριμένο θέμα «παραμένει και φέτος μία από τις προκλήσεις για τον κλάδο. Θα πρέπει και οι αλυσίδες να δίνουν κίνητρα στους εργαζομένους, να φροντίζουν για την επαγγελματική τους εξέλιξη».
Νέες τάσεις
Να σημειωθεί ότι με βάση περυσινά δημοσιεύματα της Wall Street Journal,η αλυσίδα ετοιμάζεται να λανσάρει και νέα ξενοδοχειακά brands με μονάδες που θα περιλαμβάνουν δωμάτια κατάλληλα για μεγαλύτερης διάρκεια διαμονές, “μπολιασμένα” δηλαδή από το χαρακτήρα των βραχυχρόνιων μισθώσεων, τύπου Airbnb. Θα είναι, δηλαδή, μεγαλύτερα σε μέγεθος, θα διαθέτουν κανονικού μεγέθους ψυγείο, μάτια κουζίνας και πλυντήριο πιάτων, αντί για υπηρεσία δωματίου και φαγητό room service. Κάτι που φυσικά σημαίνει λιγότερους εργαζόμενους, μειώνοντας το εργατικό κόστος.
Οι προκλήσεις
Πάντως, με βάση παράγοντες της εγχώριας αγοράς, ο πληθωρισμός από μπράντες και νέα concepts είναι χρήσιμος, σε σχέση με εμπορική πολιτική, προώθηση σε αγορές, αλλά συχνά γίνεται με όρους που δεν “βολεύουν” πάντα τους ιδιοκτήτες, ενώ ο “πληθωρισμός” στην παρουσία σε όμορες περιοχές αποδυναμώνει την εμπορική διείσδυση του κάθε σήματος στο παγκόσμιο κοινό, έστω κι αν η ζήτηση είναι μεγάλη. Βέβαια, και πάλι, παρά την επέκταση των διεθνών αλυσίδων στην Ελλάδα η πλειοψηφία των ξενοδοχείων παραμένει σε “αυτονομία”, προσφέροντας, όπως, πρόσφατα, τόνισε ο Ιωάννης Χατζής, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, σε δημοσιογραφική συνάντηση, υψηλής στάθμης υπηρεσίες.
Τι προβλέπει η συμφωνία με την Brown
Σε ό,τι αφορά τη συνεργασία της Brown Hotels με τη Hilton, αυτή προβλέπει την ένταξη των Isla Brown Chania Resort και Isla Brown Corinthia Resort & Spa στη συλλογή «Curio Collection by Hilton», στην οποία έχουν ενταχθεί 145 ξενοδοχεία ανά τον κόσμο.
Η συμφωνία αυτή αποτυπώνει την αναπτυξιακή τροχιά που καταγράφει η Brown Hotels ως management company στην Ελλάδα, με τα δύο ξενοδοχεία της να ενισχύουν τον premium χαρακτήρα τους. «Η Brown συνεχώς αναπτύσσεται στην Ελλάδα, είμαστε πολύ χαρούμενοι γι’ αυτή την ανάπτυξή μας και προς το παρόν εστιάζουμε στη συμφωνία με τη Hilton που είναι η πρώτη μας στρατηγική συνεργασία», επεσήμανε ο Λέον Αβιγκάδ, ιδρυτής και συνιδιοκτήτης της Brown Hotels.
Χάρη στη συνεργασία αυτή, δε, η Hilton, η οποία διαθέτει ένα πλούσιο χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει 22 brands και σχεδόν 7.400 ξενοδοχεία με πάνω από 1,1 εκατομμύρια δωμάτια σε 124 χώρες, ενισχύει την παρουσία της στην Ελλάδα.
«Eίναι πολύ σημαντικό για την Ελλάδα το γεγονός ότι δύο μεγάλα ονόματα όπως η Hilton και η Brown ενισχύουν την παρουσία τους στην Ελλάδα. Για εμάς είναι ζητούμενο η προώθηση των επενδύσεων με όρους αειφορίας, δεδομένου ότι η Ελλάδα εστιάζει πλέον στα ποιοτικά στοιχεία του τουρισμού και όχι μόνο τα ποσοτικά», σχολίασε ο Μύρων Φλουρής, γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης.
Από την πλευρά του ο Γιώργος Γκιώνης, δήμαρχος Λουτρακίου, Περαχώρας, Αγίων Θεοδώρων τόνισε: «Η στρατηγική συνεργασία μεταξύ Brown και Hilton είναι ένα σημαντικό βήμα προς την ενίσχυση του τουρισμού και της φιλοξενίας στην περιοχή. Η συνεργασία ενισχύει το οικονομικό αποτύπωμα της περιοχής και αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της. Το brand του αμερικανικού ξενοδοχειακού κολοσσού της Hilton είναι καίριας σημασίας, καθώς θα αποτελέσει πόλο έλξης για εγχώριους και ξένους επισκέπτες, συμβάλλοντας και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου».
Η συνεργασία αφορά την αναβάθμιση υποδομών και υπηρεσιών, αλλά και την ένταξη των δύο resorts στο πρόγραμμα πιστότητας Hilton Honors, που αριθμεί περισσότερα από 173 εκατομμύρια μέλη και προσφέρει σημαντικά προνόμια στους επισκέπτες.
Πέρα από τη συμφωνία για τα Isla Brown Chania Resort, Curio Collection by Hilton και το Isla Brown Corinthia Resort & Spa, Curio Collection by Hilton, τα οποία θα υποδεχτούν τους πρώτους ταξιδιώτες της σεζόν τον Απρίλιο, με ελαφρώς υψηλότερες τιμές κατά 12% - 15% και αναβαθμισμένες υπηρεσίες, ο σχεδιασμός της Brown Hotels προβλέπει την περαιτέρω επέκταση της εταιρείας στην Αθήνα. Μέσα στο 2024 πρεμιέρα στην ξενοδοχειακή αγορά της ελληνικής πρωτεύουσας θα κάνουν δύο ακόμη ξενοδοχεία της Brown Hotels, το Brown Domino, δυναμικότητας 46 δωματίων, που θα βρίσκεται στην οδό Θεμιστοκλέους, και το πλήρως ανακαινισμένο Brown Museum, δυναμικότητας 93 δωματίων, πίσω από το Αρχαιολογικό Μουσείο.
Το τελευταίο ανήκε στον όμιλο Hotels of Athens, ο οποίος συνδέεται με τον Γιώργο Τσακίρη, πρώην πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Μάλιστα, το Isla Brown Chania Resort, Curio Collection by Hilton θα ξεκινήσει τη λειτουργία του μετά την ολοκλήρωση της επέκτασής του με την προσθήκη δωματίων που θα ανεβάσουν τη δυναμικότητά του στα 201 δωμάτια από 148.
Γιώργος ΑλεξάκηςΔείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr