Οι αριθμοί των διεθνών αεροπορικών αφίξεων στη χώρα τον φετινό Οκτώβριο, ξεπέρασαν κατά πολύ της επιδόσεις του 2019, ωστόσο εμφανίστηκαν αισθητά μειωμένες οι οδικές αφίξεις. Και οι δύο τρόποι ταξιδιού, όμως, καταγράφουν αύξηση σε σχέση με τους 2022.
Αναλυτικότερα:
1. Αεροπορικές Αφίξεις, Οκτώβριος 2023
1.1 Διεθνείς αφίξεις στα κυριότερα αεροδρόμια
- Τον Οκτώβριο σημειώθηκαν 2 εκατ. αφίξεις καταγράφοντας αύξηση +11% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2022 και +24,5% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019.
- Την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου του 2023, καταγράφηκαν 23 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις, ξεπερνώντας τα επίπεδα του Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά +11,5%/+2,4 εκατ. αφίξεις. Σε σύγκριση με την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2019 η αύξηση υπολογίζεται σε +12%.
- Την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου του 2023, στις Κυκλάδες σημειώθηκαν 1,3 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας μείωση -100 χιλ./-7,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχη περίοδο του 2022. Στην Πελοπόννησο καταγράφηκαν 201 χιλ. αφίξεις παρουσιάζοντας μείωση -7 χιλ./-3,2%. Στη γεωγραφική ενότητα της Κρήτης, οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις διαμορφώθηκαν σε 5,0 εκατ. καταγράφοντας αύξηση κατά +271 χιλ./+5,8%. Οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στα αεροδρόμια των Δωδεκανήσων ανήλθαν σε 4,0 εκατ. σημειώνοντας αύξηση +142 χιλ./+3,7%. Τέλος, στη γεωγραφική ενότητα των Ιόνιων Νήσων καταγράφηκε αύξηση +262 χιλ./+7,9% ενώ καταγράφηκαν 3,6 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις.
Οδικές Αφίξεις - Οκτώβριος 2023
- Τον Οκτώβριο καταγράφηκαν 544 χιλ. αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση κατά +11 χιλ./ +2% σε σχέση με πέρυσι και μείωση -38,5% σε σχέση με το 2019.
- Την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2023 καταγράφηκαν 9,5 εκατ. διεθνείς οδικές αφίξεις, έναντι 7,2 εκατ. της περιόδου Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά +33,1%/+2,4 εκατ. οδικές αφίξεις και μείωση -14,4% σε σχέση με το 2019.
- Την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2023, καταγράφηκε αύξηση από όλες τις γειτονικές χώρες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Ειδικότερα, η μεγαλύτερη αύξηση τόσο σε απόλυτες διαφορές όσο και σε ποσοστιαίες διαφορές καταγράφεται από την Βουλγαρία κατά +1,5 εκατ./+57,1% ενώ καταγράφηκαν 4,2 εκατ. οδικές αφίξεις και ακολούθησε η Τουρκία όπου καταγράφεται αύξηση κατά +339 χιλ./+50,8% με 1,0 εκατ. οδικές αφίξεις. Η αύξηση από την Βόρεια Μακεδονία ανήλθε σε +324 χιλ./+12,8% καθώς οι οδικές αφίξεις διαμορφώθηκαν 2,9 εκατ. ενώ από την Αλβανία η αύξηση ανέρχεται σε +190 χιλ./+14,7% με τις οδικές αφίξεις να διαμορφώνονται σε 1,5 εκατομμύρια.
1.2 Αφίξεις εσωτερικού στα κυριότερα αεροδρόμια
Την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2023, καταγράφηκαν 7,8 εκατ. αεροπορικές αφίξεις έναντι 6,6 εκατ. της περιόδου Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά +19,4%/+1,3 εκατ. αφίξεις. Ειδικότερα τον Ιανουάριο καταγράφηκαν 473 χιλ. αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση κατά +57,0%/+172 χιλιάδες επιβάτες. Τον Φεβρουάριο καταγράφηκαν 456 χιλ. αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση κατά +37,5%/+124 χιλ. ενώ το Μάρτιο οι αεροπορικές αφίξεις διαμορφώθηκαν σε 541 χιλ. και η αύξηση διαμορφώθηκε σε +30,6%/+127 χιλιάδες.
Παρόμοια εικόνα και το Β’ τρίμηνο καθώς ξεκίνησε με αύξηση. Τον Απρίλιο σημειωθήκαν 681 χιλ. αφίξεις καταγράφοντας αύξηση +113 χιλ./+20,0%. Τον Μάιο σημειωθήκαν 820 χιλ. αφίξεις καταγράφοντας αύξηση +135 χιλ./+19,7% και τον Ιούνιο καταγράφηκαν 950 χιλ. αφίξεις σημειώνοντας αύξηση +132 χιλ./+16,1%.
Το Γ’ τρίμηνο ξεκίνησε επίσης με αύξηση. Ειδικότερα, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο σημειωθήκαν 1,1 εκατ. αφίξεις αντίστοιχα καταγράφοντας αύξηση +115 χιλ./+12,1% και +106 χιλ./+11,1%. Τον Σεπτέμβριο σημειωθήκαν 974 χιλ. αφίξεις καταγράφοντας αύξηση +122 χιλ./+14,3%. Παρόμοια εικόνα και το Δ’ τρίμηνο καθώς ξεκίνησε με αύξηση. Τον Οκτώβριο σημειωθήκαν 830 χιλ. αφίξεις καταγράφοντας αύξηση +118 χιλ./+16,5%.
Την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2023, στο Διεθνές Αεροδρόμιων Αθηνών καταγράφηκαν 3,9 εκατ. αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +644 χιλ./+19,9%. Ακολούθησε το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης όπου καταγράφηκαν 941 χιλ. αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +152 χιλ./+19,3%.
Στο αεροδρόμιο της Ρόδου καταγράφηκαν 360 χιλ. αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +64 χιλ./+21,5% και στην Κω 132 χιλ. αφίξεις ενώ σημειώθηκε αύξηση +22 χιλ./+20,3% ενώ στο αεροδρόμιο της Καρπάθου καταγράφηκαν 34 χιλ. αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +1 χιλ./+4,3%.
Στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου σημειώθηκε αύξηση κατά +139 χιλ./+27,8% ενώ οι αεροπορικές αφίξεις ανήλθαν σε 640 χιλ. και στο αεροδρόμιο των Χανίων καταγράφηκαν 350 χιλ. αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +71 χιλ./+25,3%. Στην Σαντορίνη οι αεροπορικές αφίξεις ανήλθαν σε 560 χιλ. καταγράφοντας αύξηση +80 χιλ./+16,8% και στην Μύκονο καταγράφηκαν 249 χιλ. σημειώνοντας αύξηση +18 χιλ./+7,7%.
Μικρότερη ήταν η αύξηση στο αεροδρόμιο της Πάρου όπου καταγράφηκαν 145 χιλ. αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +12 χιλ./+9,4%. Στην Κέρκυρα οι αεροπορικές αφίξεις ανήλθαν σε 164 χιλ. σημειώνοντας αύξηση +17 χιλ./+11,3% ενώ στην Ζάκυνθο και στην Κεφαλονιά καταγράφηκαν 42 χιλ. και 50 χιλ. αφίξεις καταγράφοντας αύξηση κατά +1 χιλ./+3,4% και +9 χιλ./+20,9% αντίστοιχα.
Αντίθετα στο Άκτιο καταγράφηκαν μόλις 2 χιλ. αφίξεις σημειώνοντας μείωση -7,1%/-147 επιβάτες. Στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης καταγράφηκαν 159 χιλ. αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +23 χιλ./+16,9% και στο αεροδρόμιο της Σάμου καταγράφηκαν 81 χιλ. αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +10 χιλ./+13,6%. Στο αεροδρόμιο της Σκιάθου καταγράφηκαν 28 χιλ. αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +4 χιλ./+19,2%. Τέλος, στο αεροδρόμιο της Καβάλας σημειώθηκε αύξηση κατά +5 χιλ./+28,5% ενώ οι αεροπορικές αφίξεις ανήλθαν σε 23 χιλ. ενώ στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας σημειωθήκαν 12 χιλ. αφίξεις καταγράφοντας αύξηση +1 χιλ./+13,6%.
Όλες οι γεωγραφικές ενότητες καταγράφουν αύξηση την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2023, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Στη γεωγραφική ενότητα της Κρήτης, σημειώθηκε αύξηση κατά +210 χιλ./+26,9% ενώ καταγράφηκαν 990 χιλ. αεροπορικές αφίξεις. Στις Κυκλάδες καταγράφεται αύξηση κατά +111 χιλ./+13,1% ενώ οι αεροπορικές αφίξεις διαμορφώθηκαν σε 954 χιλιάδες. Στα Δωδεκάνησα σημειώθηκε αύξηση κατά +87 χιλ./+19,9% ενώ καταγράφηκαν 526 χιλ. αεροπορικές αφίξεις. Τέλος, οι αεροπορικές αφίξεις στα αεροδρόμια των Ιονίων Νήσων διαμορφώθηκαν σε 259 χιλ. σημειώνοντας αύξηση +27 χιλ./+11,5%.
2. Ταξιδιωτικό Ισοζύγιο, Σεπτέμβριος 2023
2.1 Αφίξεις
Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2023, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά +17,3% και διαμορφώθηκε σε 27.790 χιλ. ταξιδιώτες, έναντι 23.687 χιλ. ταξιδιωτών την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Κατά την επισκοπούμενη περίοδο η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ΕΕ-27 διαμορφώθηκε σε 16.947 χιλ. ταξιδιώτες, παρουσιάζοντας άνοδο κατά +15,0% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες εκτός της ΕΕ-27 αυξήθηκε κατά +21,2% και διαμορφώθηκε σε 10.844 χιλ. ταξιδιώτες.
Η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ζώνης του ευρώ αυξήθηκε κατά +10,0%, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ΕΕ-27 εκτός της ζώνης του ευρώ αυξήθηκε κατά +25,2%. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία παρουσίασε αύξηση κατά +6,5% και διαμορφώθηκε σε 3.856 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ αυτή από τη Γαλλία αυξήθηκε κατά +5,3% και διαμορφώθηκε σε 1.627 χιλ. ταξιδιώτες. Αναφορικά με τις χώρες εκτός της ΕΕ-27, η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά +0,8% και διαμορφώθηκε σε 3.882 χιλ. ταξιδιώτες και αυτή από τις ΗΠΑ κατά +32,6% σε 1.108 χιλ. ταξιδιώτες. Τέλος, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Ρωσία μειώθηκε κατά -3,8% και διαμορφώθηκε σε 30 χιλ. ταξιδιώτες.
2.2 Εισπράξεις
Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2023, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση κατά +15,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 και διαμορφώθηκαν στα 17.919 εκατ. €. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-27 κατά +11,7%, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 9.982 εκατ. €, καθώς και των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών εκτός της ΕΕ-27 κατά +18,3%, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 7.459 εκατ. €.
Αναλυτικότερα, οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ζώνης του ευρώ διαμορφώθηκαν στα 7.989 εκατ. €, αυξημένες κατά +12,0%, ενώ οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-27 εκτός της ζώνης του ευρώ εμφάνισαν αύξηση κατά +10,5% και διαμορφώθηκαν στα 1.992 εκατ. €.
Ειδικότερα, οι εισπράξεις από τη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 4,4% και διαμορφώθηκαν στα 2.965,7 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τη Γαλλία αυξήθηκαν κατά +10,6% και διαμορφώθηκαν στα 1.291 εκατ. €. Από τις χώρες εκτός της ΕΕ-27, άνοδο κατά +6,8% παρουσίασαν οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 3.015 εκατ. €. Οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά +13,5% και διαμορφώθηκαν στα 1.116, εκατ. €, ενώ αυτές από τη Ρωσία μειώθηκαν κατά -23,8% και διαμορφώθηκαν στα 28,0 εκατ. €
3. Δείκτες Ποιότητας, Οκτώβριος 2023
3.1 Δείκτες ποιότητας ξενοδοχείων Ελλάδας και ανταγωνιστών
3.1.1 GRI Ελλάδας και ανταγωνιστών ανά μήνα
Στον πίνακα 9 καταγράφεται ο γενικός δείκτης ικανοποίησης ανά μήνα της Ελλάδας και των ανταγωνιστών της. Τον Οκτώβριο του 2023, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στο γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) των ξενοδοχείων με 86%. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 85% και στην τρίτη θέση η Ιταλία και η Ισπανία με 84% αντίστοιχα. Ακολουθεί η Τουρκία με 83% ενώ στην τελευταία θέση βρέθηκε η Γαλλία με 78%.
Στον πίνακα 10 καταγράφεται ο γενικός δείκτης ικανοποίησης ανά μήνα της Ελλάδας και των ανταγωνιστών της για το 2022
3.1.2 Δείκτες Ποιότητας Ελλάδας και ανταγωνιστών
Στον πίνακα 11 καταγράφονται οι επιμέρους δείκτες (σχέση ποιότητας-τιμής, δωμάτιο, εξυπηρέτηση, καθαριότητα, τοποθεσία και φαγητό-ποτό) της Ελλάδας και των ανταγωνιστών της για τον Οκτώβριο του 2023.
Στην κατηγορία σχέση ποιότητας-τιμής στην πρώτη θέση βρίσκεται η Τουρκία με 87% και ακολουθούν και η Κύπρος και η Ελλάδα με 86% αντίστοιχα. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Ισπανία με 82% και ακολουθεί η Ιταλία με 81%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Γαλλία με 77%. Στην κατηγορία δωματίου στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ιταλία με 89%. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 86% και στην τρίτη θέση η Ελλάδα και η Τουρκία με 85% αντίστοιχα.
Ακολουθεί και η Ισπανία με 84% ενώ στην τελευταία θέση βρίσκεται η Γαλλία με 76%. Στο κριτήριο της εξυπηρέτησης στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ελλάδα με 90% και ακολουθεί η Τουρκία με 89% Έπονται η Κύπρος και η Ισπανία με 88% αντίστοιχα και η Ιταλία με 87% ενώ στην τελευταία θέση βρέθηκε η Γαλλία με 81%.
Στο κριτήριο της καθαριότητας στην πρώτη θέση βρίσκονται η Κύπρος και η Ιταλία με 93% αντίστοιχα. Ακολουθούν η Τουρκία και η Ελλάδα με 89% αντίστοιχα και η Ισπανία με 88%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Γαλλία με 81%. Στο κριτήριο της τοποθεσίας στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κύπρος, η Γαλλία και η Τουρκία με 91% αντίστοιχα. Ακολουθεί η Ισπανία με 90% και η Ελλάδα και η Ιταλία με 89% αντίστοιχα.
Στην κατηγορία φαγητού-ποτού στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 86%. Ακολουθούν η Τουρκία και η Ελλάδα με 85% αντίστοιχα, η Ιταλία με 83% ενώ στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ισπανία με 82%.
Στον πίνακα 12 καταγράφονται οι επιμέρους δείκτες ποιότητας της Ελλάδας και των ανταγωνιστών της για τον Οκτώβριο του 2022.
3.2 Δείκτες ποιότητας ξενοδοχείων Ελλάδας ανά κατηγορία αστεριών
3.2.1 GRI ξενοδοχείων Ελλάδας ανά κατηγορία αστεριών ανά μήνα
Τον Οκτώβριο του 2023 ο γενικός δείκτης ικανοποίησης για την Ελλάδα ήταν 86%. Τα ξενοδοχεία 5 έχουν την υψηλότερη βαθμολογία με 90%. Το GRΙ ήταν 88% για τα ξενοδοχεία 4 αστέρων και 87% για τα ξενοδοχεία 3 αστέρων ενώ στην τελευταία θέση βρίσκονται τα ξενοδοχεία 1-2 αστέρων με 85%.
Στον πίνακα 14 καταγράφεται ο γενικός δείκτης ικανοποίησης ανά μήνα της Ελλάδας ανά κατηγορία αστεριών για το 2022.
Στον πίνακα 15 καταγράφονται οι επιμέρους δείκτες ποιότητας της Ελλάδας ανά κατηγορία αστεριών για τον Οκτώβριο του 2023.
Στην κατηγορία σχέση ποιότητας-τιμής στην πρώτη θέση βρίσκονται τα ξενοδοχεία 1-2 αστέρων με 87% και ακολουθούν τα ξενοδοχεία 3 αστέρων 4 και 5 αστέρων με 86% αντίστοιχα. Στην κατηγορία δωματίου στην πρώτη θέση βρίσκονται τα ξενοδοχεία 1-2 αστέρων με 88% και ακολουθούν τα ξενοδοχεία 5 αστέρων με 87%.
Έπονται τα ξενοδοχεία 4 αστέρων με 84%. Στην τελευταία θέση βρίσκονται τα ξενοδοχεία 3 αστέρων με 81%. Στο κριτήριο της εξυπηρέτησης στην πρώτη θέση βρίσκονται τα ξενοδοχεία 5 αστέρων με 91% και ακολουθούν τα ξενοδοχεία 1-2 και 4 αστέρων με 90% αντίστοιχα. Στην τελευταία θέση βρίσκονται τα ξενοδοχεία 3 αστέρων με 88%.
Στο κριτήριο της καθαριότητας στην πρώτη θέση βρίσκoνται τα ξενοδοχεία 1-2 αστέρων με 97% και ακολουθούν τα ξενοδοχεία 5 αστέρων με 90% και τα ξενοδοχεία 4 αστέρων και 3 αστέρων με 89%. Στο κριτήριο της τοποθεσίας στην πρώτη θέση βρίσκονται τα ξενοδοχεία 1-2 αστέρων με 91% και ακολουθούν τα ξενοδοχεία 5 και 4 αστέρων με 89% αντίστοιχα ενώ τα ξενοδοχεία 3 αστέρων αξιολογούνται με 88%.
Στην κατηγορία φαγητού-ποτού στην πρώτη θέση βρίσκονται τα ξενοδοχεία 5 και με 87% και ακολουθούν τα ξενοδοχεία 4 αστέρων με 86%, 3 αστέρων με 81% ενώ τα ξενοδοχεία 2 αστέρων αξιολογούνται με 79%.
3.3 Δείκτες ποιότητας ξενοδοχείων ηπειρωτικής Ελλάδας
3.3.1 GRI ξενοδοχείων Ελλάδας ηπειρωτικής Ελλάδας ανά μήνα
Την υψηλότερη θέση ικανοποίησης για την ηπειρωτική Ελλάδα κατέχει η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος με 90% αντίστοιχα και ακολουθούν η Πελοπόννησος με 88% και η Θεσσαλία και η Κεντρική Μακεδονία με 87% αντίστοιχα. Έπονται η Στερεά Ελλάδα και η Αν. Μακεδονία και Θράκη με 86% ενώ στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Δυτική Ελλάδα και η Αττική με 83% αντίστοιχα.
3.3.2 Δείκτες ποιότητας ηπειρωτικής Ελλάδας
Στην κατηγορία σχέση ποιότητας-τιμής στην πρώτη θέση βρίσκεται η Θεσσαλία με 94% και στη δεύτερη θέση η Πελοπόννησος και η Δυτική Ελλάδα 91% αντίστοιχα. Ακολουθούν η Ήπειρος με 87%, η Αν. Μακεδονία και Θράκη με 86%, η Στερεά Ελλάδα και η Κεντρική Μακεδονία με 85% αντίστοιχα και η Δυτική Μακεδονία με 84%.
Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Αττική με 80%. Στην κατηγορία δωματίου στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ήπειρος με 91% και στη δεύτερη θέση η Πελοπόννησος με 87%. Έπονται η Κεντρική Μακεδονία και η Αττική και με 85% αντίστοιχα και η Δυτική Ελλάδα και η Αν. Μακεδονία και Θράκη με 84% αντίστοιχα.
Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Στερεά Ελλάδα με 77%. Στο κριτήριο της εξυπηρέτησης στην πρώτη θέση βρίσκεται η Δυτική Ελλάδα και η Δυτική Μακεδονία με 95%, στη δεύτερη θέση η Ήπειρος με 94% και στην τρίτη θέση Πελοπόννησος και η Θεσσαλία με 93% αντίστοιχα. Έπονται η Αν. Μακεδονία και Θράκη με 92%, Κεντρική Μακεδονία με 89% και η Στερεά Ελλάδα με 87%. Στην τελευταία θέση η Αττική βρίσκεται με 77%.
Στο κριτήριο της καθαριότητας στην πρώτη θέση η Πελοπόννησος βρίσκεται με 94%, στη δεύτερη θέση η Ήπειρος με 92% και στην τρίτη θέση η Δυτική Ελλάδα και η Αττική με 88% αντίστοιχα.
Έπονται η Στερεά Ελλάδα και η Κεντρική Μακεδονία με 85% αντίστοιχα ενώ στην τελευταία θέση βρίσκεται η Αν. Μακεδονία και Θράκη με 83%. Στο κριτήριο της τοποθεσίας στην πρώτη θέση βρίσκεται η Θεσσαλία με 98%, στη δεύτερη θέση η Αν. Μακεδονία και Θράκη με 96% και στην τρίτη θέση η Ήπειρος με 95%.
Έπονται η Δυτική Ελλάδα και η Πελοπόννησος με 91% αντίστοιχα, η Αττική με 90%, η Στερεά Ελλάδα με 87%, η Δυτική Μακεδονία με 86% και η Κεντρική Μακεδονία με 85%. Στην κατηγορία φαγητού-ποτού στην πρώτη θέση βρίσκεται η Δυτική Ελλάδα με 92% και στη δεύτερη θέση η Αν. Μακεδονία και Θράκη με 89%. Ακολουθούν η Πελοπόννησος με 88% και η Κεντρική Μακεδονία με 86% ενώ στην τελευταία θέση βρίσκεται η Αττική με 81%.
3.4 Δείκτες ποιότητας ξενοδοχείων νησιωτικής Ελλάδας
3.4.1 GRI ξενοδοχείων νησιωτικής Ελλάδας ανά μήνα
Την υψηλότερη θέση ικανοποίησης για τη νησιωτική Ελλάδα κατέχουν οι Κυκλάδες με GRI 91% και ακολουθεί το Βόρειο Αιγαίο και η Κρήτη με 87% αντίστοιχα. Έπονται τα Δωδεκάνησα με 85% και οι Ιόνιο Νήσοι με 84%.
3.4.2 Δείκτες ποιότητας νησιωτικής Ελλάδας
Στην κατηγορία σχέση ποιότητας-τιμής στην πρώτη θέση βρίσκονται οι Κυκλάδες με 94% και ακολουθούν το Βόρειο Αιγαίο με 93% και η Κρήτη με 87%. Έπονται οι Ιόνιοι Νήσοι με 84%. Στην τελευταία θέση βρίσκονται τα Δωδεκάνησα με 82%. Στην κατηγορία δωματίου στην πρώτη θέση βρίσκονται οι Κυκλάδες με 90% και ακολουθούν η Κρήτη με 85% και οι Ιόνιοι Νήσοι με 84%.
Στην τελευταία θέση βρίσκονται τα Δωδεκάνησα με 83%. Στην κατηγορία της εξυπηρέτησης στην πρώτη θέση βρίσκονται οι Κυκλάδες με 96% και ακολουθούν και το Βόρειο Αιγαίο με 95% και η Κρήτη με 91%. Στην τελευταία θέση βρίσκονται οι Ιόνιοι Νήσοι και τα Δωδεκάνησα με 86% αντίστοιχα. Στην κατηγορία της καθαριότητας στην πρώτη θέση βρίσκονται οι Κυκλάδες με 96% και ακολουθούν η Κρήτη και οι Ιόνιοι Νήσοι με 91% ενώ στην τελευταία θέση βρίσκονται Δωδεκάνησα με 82%.
Στην κατηγορία της τοποθεσίας στην πρώτη θέση βρίσκονται οι Κυκλάδες με 96% και ακολουθούν το Βόρειο Αιγαίο με 91% και η Κρήτη με 89%. Στην τελευταία θέση βρίσκονται και τα Δωδεκάνησα και οι Ιόνιοι Νήσοι με 87% αντίστοιχα.
Στην κατηγορία φαγητού-ποτού στην πρώτη θέση βρίσκονται η Κρήτη με 88% και ακολουθούν οι Ιόνιοι Νήσοι με 83% και τα Δωδεκάνησα με 80%.
3.5 Δείκτες ποιότητας ξενοδοχείων Αθήνας - Θεσσαλονίκης και ανταγωνιστικών πόλεων
3.5.1 GRI ξενοδοχείων Αθήνας - Θεσσαλονίκης και ανταγωνιστικών πόλεων ανά μήνα
Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κωνσταντινούπολη με 84% και στη δεύτερη θέση η Βαρκελώνη 83%. Ακολουθούν η Μπολόνια με 82% και η Ρώμη, η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα με 81% αντίστοιχα. Στις τελευταία θέση βρίσκονται η Σμύρνη και η Μασσαλία με 78% αντίστοιχα.
3.5.2 Δείκτες ποιότητας ξενοδοχείων Αθήνας - Θεσσαλονίκης και ανταγωνιστικών πόλεων
Στην κατηγορία σχέσης ποιότητας-τιμής στην πρώτη θέση βρίσκονται η Κωνσταντινούπολη με 90% και ακολουθούν η Θεσσαλονίκη με 88%, η Σμύρνη με 86%, η Ρώμη με 83%, η Μπολόνια και η Αθήνα με 81% αντίστοιχα και η Βαρκελώνη με 79%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Μασσαλία με 77%. Στην κατηγορία δωματίου στην πρώτη θέση βρίσκεται η Θεσσαλονίκη με 90% και ακολουθούν η Κωνσταντινούπολη και η Ρώμη με 88% αντίστοιχα. Έπονται η Αθήνα και η Βαρκελώνη με 87% αντίστοιχα και η Μπολόνια με 86%.
Ακολουθούν η Σμύρνη με 84% και η Μασσαλία με 76%. Στην κατηγορία της εξυπηρέτησης στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κωνσταντινούπολη με 92%, στη δεύτερη θέση η Θεσσαλονίκη με 91% και στην τρίτη θέση η Ρώμη με 88%. Ακολουθούν η Σμύρνη με 87% και η Βαρκελώνη και η Μπολόνια με 86% αντίστοιχα. Έπεται η Αθήνα με 85%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Μασσαλία με 81%.
Στην κατηγορία της καθαριότητας στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ρώμη με 93% και στη δεύτερη θέση η Κωνσταντινούπολη και η Μπολόνια με 90%. Ακολουθούν η Αθήνα και η και η Βαρκελώνη με 89% αντίστοιχα. Έπονται η Θεσσαλονίκη με 88% και η Σμύρνη με 83%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Μασσαλία με 81%.
Στην κατηγορία της τοποθεσίας στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κωνσταντινούπολη με 95% και ακολουθούν η Μασσαλία με 91% και η Βαρκελώνη και Αθήνα με 90% αντίστοιχα. Έπονται η Θεσσαλονίκη και η Ρώμη με 89% αντίστοιχα και η Μπολόνια με 88%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Σμύρνη με 85%. Στην κατηγορία φαγητού ποτού στην πρώτη θέση βρίσκεται η Αθήνα με 86%, στη δεύτερη θέση η Κωνσταντινούπολη με 85% και στην τρίτη θέση η Σμύρνη με 84%. Ακολουθούν η Μπολόνια με 83% και η Βαρκελώνη με 80%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ρώμη με 75%.
3.6 Δείκτες ποιότητας ξενοδοχείων Μυκόνου-Σαντορίνης και ανταγωνιστικών «premium» προορισμών
3.6.1 GRI Μυκόνου-Σαντορίνης και ανταγωνιστικών «premium» προορισμών ανά μήνα
Η Μύκονος κατέγραψε τον υψηλότερο δείκτη ικανοποίησης (92%) έναντι όλων των προορισμών. Χαρακτηριστικά: Σαντορίνη (89%), Σαιν Τροπέ (87%), Σαρδηνία και Ίμπιζα (85% αντίστοιχα).
3.6.2 Δείκτες ποιότητας Μυκόνου-Σαντορίνης και ανταγωνιστικών «premium» προορισμών
Στην κατηγορία σχέση ποιότητας-τιμής στην πρώτη θέση βρίσκεται η Σαντορίνη με 93% και ακολουθούν η Μύκονος με 92%, το Σαιντ Τροπέ 86% και η Σαρδηνία με 84%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ίμπιζα με 83%. Στην κατηγορία δωματίου στην πρώτη θέση βρίσκεται η Μύκονος με 94% και ακολουθεί η Σαρδηνία με 89%.
Έπεται το Σαιντ Τροπέ με 87%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ίμπιζα με 83%. Στην κατηγορία της εξυπηρέτησης στην πρώτη θέση βρίσκεται η Σαντορίνη με 96%. Ακολουθούν η Μύκονος με 95%, το Σαιντ Τροπέ με 92%, η Σαρδηνία με 89% και η Ίμπιζα με 88%.
Στην κατηγορία της καθαριότητας στην πρώτη θέση βρίσκεται η Σαρδηνία με 94% και ακολουθεί το Σαιντ Τροπέ με 89% και η Ίμπιζα με 88%. Στην κατηγορία της τοποθεσίας στην πρώτη θέση βρίσκονται η Σαντορίνη και η Μύκονος με 95% αντίστοιχα. Στην τρίτη θέση βρίσκεται το Σαιντ Τροπέ με 93%.
Έπονται η Σαρδηνία και η Ίμπιζα με 90% αντίστοιχα. Στην κατηγορία φαγητού-ποτού στην πρώτη θέση βρίσκεται η Σαρδηνία με 82% και ακολουθεί η Ίμπιζα με 80%.
3.7 Δείκτες ποιότητας ξενοδοχείων μαζικών προορισμών «Ήλιος & Θάλασσα»
3.7.1 GRI ελληνικών μαζικών προορισμών «Ήλιος & Θάλασσα» ανά μήνα
Στον πίνακα 33 καταγράφεται ο γενικός δείκτης ικανοποίησης των ελληνικών και των ανταγωνιστικών μαζικών προορισμών «Ήλιος & Θάλασσα» για τον Οκτώβριο του 2023. Η Νάξος συγκεντρώνει την υψηλότερη βαθμολογία με γενικό δείκτη ικανοποίησης 90% και ακολουθούν η Πάρος και η Χαλκιδική με 88%, η Ζάκυνθος με 84% και η Κως, η Κέρκυρα και η Ρόδος με 83%.
3.7.2 Δείκτες ποιότητας ελληνικών μαζικών προορισμών «Ήλιος & Θάλασσα»
Στην κατηγορία σχέση ποιότητας-τιμής στην πρώτη θέση βρίσκεται η Πάρος με 92%, στη δεύτερη θέση η Χαλκιδική με 86% και στην τρίτη θέση η Νάξος και η Ρόδος με 84% αντίστοιχα. Στην τελευταία θέση βρίσκονται η Κέρκυρα και η Κως με 81% αντίστοιχα. Στην κατηγορία δωματίου στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ζάκυνθος με 88% και στη δεύτερη θέση η Πάρος και η Χαλκιδική με 87% αντίστοιχα.
Ακολουθούν η Ρόδος με 86% και η Κως με 80%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Κέρκυρα με 76%. Στο κριτήριο της εξυπηρέτησης στην πρώτη θέση βρίσκεται η Πάρος με 95% και στη δεύτερη θέση Χαλκιδική με 89%.
Ακολουθούν η Νάξος και η Ρόδος με 86% αντίστοιχα και η Ζάκυνθος, η Κως και η Κέρκυρα με 85% αντίστοιχα. Στο κριτήριο της καθαριότητας στην πρώτη θέση βρίσκεται η Νάξος με 97% και στη δεύτερη θέση η Χαλκιδική με 95%. Ακολουθούν η Ρόδος με 93%, η Πάρος με 92%, η Ζάκυνθος με 86% και η Κέρκυρα με 76%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Κως με μόλις 68%.
Στο κριτήριο της τοποθεσίας στην πρώτη θέση βρίσκεται η Πάρος με 95% και ακολουθούν η Νάξος με 89%, η Ζάκυνθος με 87%, η Ρόδος και η Κέρκυρα με 86%. Σ
την τελευταία θέση βρίσκονται η Κως και η Χαλκιδική με 85% αντίστοιχα. Στην κατηγορία φαγητού-ποτού στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ρόδος με 86% και ακολουθούν η Χαλκιδική με 85% και η Ζάκυνθος με 82%. Έπεται η Κως με 78% ενώ στην τελευταία θέση βρίσκεται η Κέρκυρα με 77%.
3.8 Δείκτες ποιότητας ξενοδοχείων ανταγωνιστικών μαζικών προορισμών «Ήλιος & Θάλασσα»
3.8.1 GRI ανταγωνιστικών μαζικών προορισμών «Ήλιος & Θάλασσα» ανά μήνα
Η Μαρμπέγια και η Ίστρια συγκεντρώνoυν την υψηλότερη βαθμολογία με γενικό δείκτη ικανοποίησης 86% αντίστοιχα και ακολουθούν η Μαγιόρκα με 85%, η Αττάλεια με 84%, το Ρίμινι και το Μπόντρουμ με 83% αντίστοιχα.
3.8.2 Δείκτες ποιότητας ανταγωνιστικών μαζικών προορισμών «Ήλιος & Θάλασσα»
Στην κατηγορία σχέση ποιότητας-τιμής στην πρώτη θέση βρίσκεται το Ρίμινι με 88%. Ακολουθούν η Αττάλεια με 86%, το Μπόντρουμ και η Ίστρια με 85% αντίστοιχα και η Μαγιόρκα και η Μαρμπέγια με 83% αντίστοιχα. Στην κατηγορία δωματίου στην πρώτη θέση βρίσκεται το Ρίμινι με 90%, στη δεύτερη θέση η Μαρμπέγια με 89% και στην τρίτη θέση η Αττάλεια με 85%.
Ακολουθούν το Μπόντρουμ με 84% και η Μαγιόρκα με 82%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ίστρια με 78%. Στο κριτήριο της εξυπηρέτησης στην πρώτη θέση βρίσκεται το Ρίμινι με 91% και ακολουθούν η Μαρμπέγια και η Μαγιόρκα με 89% αντίστοιχα. Έπεται η Αττάλεια με 88% και το Μπόντρουμ με 87%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ίστρια με 85%.
Στο κριτήριο της καθαριότητας στην πρώτη θέση βρίσκεται το Ρίμινι με 96%, στη δεύτερη θέση το Μπόντρουμ και η Ίστρια με 90% αντίστοιχα. Ακολουθούν η Μαρμπέγια με 89% και η Αττάλεια με 88%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Μαγιόρκα με 86%. Οκτώβριος 2023 Αττάλεια Μπόντρουμ Μαγιόρκα Μαρμπέγια Ίστρια Ρίμινι Σχέση Ποιότητας-Τιμής.
Στο κριτήριο της τοποθεσίας στην πρώτη θέση βρίσκεται το Ρίμινι με 94% και ακολουθούν το Μπόντρουμ, η Μαρμπέγια, η Ίστρια και η Αττάλεια με 90% αντίστοιχα.
Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Μαγιόρκα με 89%. Στην κατηγορία φαγητού-ποτού στην πρώτη θέση βρίσκεται το Ρίμινι με 94% και στη δεύτερη θέση η Αττάλεια με 86%. Ακολουθούν το Μπόντρουμ και η Μαγιόρκα με 82% αντίστοιχα και η Μαρμπέγια και η Ίστρια με 81% αντίστοιχα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr