«Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι ο καιρός παίζει έναν σημαντικό παράγοντα. Όλες αυτές οι διαφοροποιήσεις που έχουμε δει με ξαφνικές μπόρες, βροχές, ειδικά τον Ιούνιο, ήταν κάτι αρνητικό» επισήμανε στις δηλώσεις της η κα. Γκερέκου, ενώ πρόσθεσε πως υπήρξαν ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής εξαιτίας ακριβώς των καιρικών συνθηκών.
Ως προς το ποιες είναι οι χώρες του εξωτερικού που επιλέγουν Ελλάδα σε μεγαλύτερα ποσοστά, σύμφωνα με την κ. Γκερέκου εξακολουθεί να είναι πάρα πολύ ψηλά η Αγγλία, ενώ μετά και την ελληνική στόχευση στις σκανδιναβικές χώρες, σημειώνεται εκεί πολύ μεγάλη άνοδος.
«Από την άλλη πλευρά έχουμε το Ισραήλ, το οποίο έχει και αυτό μία πολύ μεγάλη άνοδο. Η Γερμανία λόγω της επίσημης ύφεσης που έχει ανακοινώσει έχουν κάποια θέματα εκεί παρόλα αυτά καλά κρατάμε και προσπαθούμε να το ενεργοποιήσουμε ξανά, παρά το οικονομικό θέμα που υπάρχει εκεί» συμπλήρωσε η πρόεδρος του ΕΟΤ.
«Η Αθήνα κερδίζει πολύ έδαφος και υπάρχει τουρισμός όχι μόνο στους μήνες τους κλασικούς μας, αλλά και όλο τον χρόνο» τόνισε η κ. Γκερέκου, σημειώνοντας πως έχει κάνει μεγάλο άλμα ο αστικός τουρισμός.
«Η Αθήνα, που είναι το μεγαλύτερό μας αστικό κέντρο έχει μεγάλη ανάκαμψη και έχει και μια αγοραστική κίνηση που είναι πραγματικά ελπιδοφόρα. Υπάρχει δε, μία δέσμη αυτή τη στιγμή προτάσεων και δράσεων που θα γίνουν και θα ανακοινωθούν πολύ σύντομα σε συνεργασία με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο, το Εμπορικό Επιμελητήριο, τον Δήμο, την Περιφέρεια, σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, που θα είναι πάρα πολύ σημαντικές για την Αθήνα. Το ίδιο βλέπουμε να διαγράφεται, όχι το ίδιο, αλλά υπάρχει μια σαφής βελτίωση στη Θεσσαλονίκη» προσέθεσε.
Όσο αφορά στο κομμάτι της κρουαζιέρας, η κα. Γκερέκου επισήμανε ότι έσωσε ένα μεγάλο κομμάτι του τουρισμού τόσο στην περίοδο του Covid όσο και μετά.
«Πήγε εξαιρετικά καλά. Ήταν επιλογή destination η Ελλάδα από τις πρώτες πραγματικά και άφησε πολύ θετικό αντίκτυπο. Από εκεί και πέρα, αν σε κάποια νησιά που μπορούμε πράγματι να καταγράψουμε ότι, εξαιτίας της προτίμησης των κρουαζιεροπλοίων, υπάρχει μια δυσαναλογία σε σχέση με το πόσα κρουαζιερόπλοια φτάνουν στο λιμάνι μας, τι υποδομές έχουμε και πόσο αυτό προσφέρει στον τόπο μας και κατά πόσο αυτό δημιουργεί και μία άλλη αναστάτωση στην κοινωνία, στο εμπόριο, αυτό πρέπει να το δούμε κατά περίπτωση» σημείωσε η κ. Γκερέκου.
Ανέφερε συγκεκριμένα, ότι πρέπει να εξεταστούν οι περιοχές εκείνες που έχουν μια μεγαλύτερη κίνηση, σε σχέση με τα κρουαζιερόπλοια.
«Καταρχήν, τα home ports είναι αυτά που θα πρέπει να επιδιώξουμε. Να μην έρχεται δηλαδή τουρίστας να κατεβαίνει για δυο ώρες μόνο, να κάνει μια βόλτα στα σοκάκια, να αγοράζει κάτι ή να μην αγοράζει και καθόλου και να επιστρέφει στο κρουαζιερόπλοιο. Τα home ports σε μεγάλες βάσεις όπως είναι στην Αθήνα, φυσικά, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Κέρκυρα αλλά και άλλα νησιά που μπορούν να γίνουν σιγά σιγά, επιτρέπουν τη δυνατότητα να είναι και δύο και τρεις μέρες οι επισκέπτες εκεί και μετά να φεύγουν με το κρουαζιερόπλοιο, που σημαίνει ότι όταν μένεις δυο και τρεις μέρες σε μια περιοχή θα αφήσεις το αποτύπωμά σου και το οικονομικό και οτιδήποτε άλλο στο μέρος αυτό, πολύ περισσότερο. Εδώ πρέπει να μελετήσουμε λίγο και πάντα ομαδικά και με την τοπική Αυτοδιοίκηση και με τους αντίστοιχους οργανισμούς λιμένων και φυσικά με την κεντρική στρατηγική, τη φέρουσα ικανότητα, όπως σε όλα τα επίπεδα του τουρισμού μας» είπε καταλήγοντας η κ. Γκερέκου, με την επισήμανση ότι πρέπει η κρουαζιέρα να μπει σε άλλες ράγες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr