Ήδη, πυκνώνουν τα δρομολόγια από τις αεροπορικές εταιρείες ειδικά με τις ΗΠΑ, όπως π.χ. της Delta Airlines με πτήσεις από την Αθήνα με τη Νέα Υόρκη, να επανεκκινούν μέσα στον Μάρτιο. Ανάλογα κινούνται οι American Airlines και United αλλά και η Emirates που διατηρεί σταθερή τη σύνδεση με την άλλη άκρη του Ατλαντικού καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Επίσης αναμένεται η σύνδεση με το Ρεύκιαβικ που θα λειτουργήσει ως “σταθμός” με την Αμερική ενώ και η Air Transat θα συνδέει την Ελλάδα με τον Καναδά, αρχής γενομένης από την προσεχή άνοιξη.
Όπως ανέφερε ο υπουργός μέσα στην άνοιξη, και συγκεκριμένα τον Μάρτιο, αναμένεται να ξεκινήσει και η καμπάνια του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ για την προβολή του «ελληνικού καλοκαιριού» ενώ τρέχουν και οι καμπάνιες που έχει αναπτύξει ο ΕΟΤ για την προώθηση της Ελλάδας ως προορισμού city break και ως προορισμού χειμερινού τουρισμού.
Εσωτερικός τουρισμός
Παράλληλα τρέχει και η διαδικασία στήριξης της εσωτερικής ζήτησης καθώς μέσα στην τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί μία ακόμη κλήρωση στο πλαίσιο του προγράμματος «Τουρισμός για όλους», που αφορά 125.000 άυλες ψηφιακές κάρτες. Σκοπός του προγράμματος είναι η τόνωση του εσωτερικού τουρισμού, κυρίως τους μήνες χαμηλής ζήτησης. Μάλιστα, μέχρι στιγμής από το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουν αναδειχθεί και ενισχυθεί σημαντικά οι εναλλακτικοί και οι μη νησιωτικοί προορισμοί.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία για το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους», για το 2022, από το καλοκαίρι έως τις 31/12, στις πρώτες θέσεις προτίμησης των Ελλήνων ταξιδιωτών βρέθηκαν η Κεντρική Μακεδονία, η Πελοπόννησος, η Αττική και η Θεσσαλία, με τη μεγαλύτερη θετική μεταβολή τους χειμερινούς μήνες να καταγράφεται στη Δυτική Ελλάδα, στη Δυτική Μακεδονία, στη Θεσσαλία και στο Βόρειο Αιγαίο.
Σε επίπεδο προορισμών ξεχώρισαν οι μεγάλες πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη), αλλά και πιο εναλλακτικοί προορισμοί, όπως το Τολό, τα Γιάννενα, η Αιδηψός, η Θάσος, τα Καλάβρυτα και η Καστοριά. Σε ό,τι αφορά την απορροφητικότητα του προγράμματος, στην πρώτη θέση βρέθηκε η Κεντρική Μακεδονία, στη δεύτερη η Πελοπόννησος, στην τρίτη η Αττική, στην τέταρτη η Θεσσαλία και την πεντάδα συμπλήρωσε η Ηπειρος.
Ως προς τους κορυφαίους προορισμούς ανά περιφέρεια, στην Κεντρική Μακεδονία ξεχώρισαν η Θεσσαλονίκη, η Αριδαία και η Χαλκιδική και στην Αττική ξεχώρισαν η Αθήνα, η Αίγινα και ο Πειραιάς. Αντίστοιχα, στην Πελοπόννησο την τιμητική τους είχαν το Τολό και το Ναύπλιο, ενώ στη Θεσσαλία ψηλά στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών βρέθηκαν ο Βόλος και η Πορταριά. Στο Νότιο Αιγαίο ξεχώρισαν η Νάξος και η Τήνος, στη Στερεά Ελλάδα η Αιδηψός και η Αράχοβα, ενώ στην Ηπειρο την τιμητική τους είχαν τα Ιωάννινα και η Πάργα. Στην Κρήτη το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκέντρωσαν τα Χανιά και το Ρέθυμνο. Στην Ανατολική Μακεδονία - Θράκη ξεχώρισαν η Θάσος και η Καβάλα και στο Ιόνιο η Λευκάδα και η Ζάκυνθος. Πρώτοι προορισμοί του προγράμματος στη Δυτική Ελλάδα αναδείχθηκαν τα Καλάβρυτα και η Πάτρα, στη Δυτική Μακεδονία η Καστοριά και η Φλώρινα και, τέλος, στο Βόρειο Αιγαίο η Λέσβος και η Χίος.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr