Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Βασικό συμπέρασμα της συζήτηση που συντόνισε η Γενική Διευθύντρια του ΣΕΤΕ, Μαρία Γάτσου, ήταν ότι το απαραίτητο συστατικό για την ανάπτυξη του Τουρισμού στις Περιφέρειες Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας είναι η πολύπλευρη συνεργασία που απαιτείται από όλους τους εμπλεκόμενους για την σύνθεση, οργάνωση και ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος. Αρχικά ο επιστημονικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, Άρης Ίκκος παρουσίασε τα σχέδια δράσης/μελέτες που έχουν εκπονηθεί από τον Φορέα για την εθνική στρατηγική τουρισμού 2030 για τις περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου. Ο ίδιος τόνισε ότι το προϊόν "ήλιος και θάλασσα" φέρνει την Ελλάδα στο νούμερο 3 της παγκόσμιας κατάταξης με μερίδιο κοντά στο 7,5%. Σχολίασε επίσης ότι ο πολιτιστικός πλούτος μπορεί να φέρει περαιτέρω ανάπτυξη στην περιοχή. Μιλώντας για τους προορισμούς της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας την οποία χαρακτήρισε ως "ανεξερεύνητη περιοχή" αναφέρθηκε στην Αρχαία Ολυμπία και το παγκόσμιο brandname που διαθέτει. Ο κ. Ίκκος χαρακτήρισε ως εδραιωμένο προϊόν τον πολιτιστικό τουρισμό, ενώ ως προτεινόμενα ανέφερε τον Ναυτικό τουρισμό, την κρουαζιέρα και υποστηρικτικά ανέφερε τον αγροτουρισμό, τον οικοτουρισμό, τον αθλητικό τουρισμό και το yachting, τη γαστρονομία και τις διακοπές ευεξίας. «Οι προτεινόμενες δράσεις ενισχύουν το τουριστικό προϊόν και την ποιότητα ζωής στην Περιφέρεια» πρόσθεσε. «Το ‘’Οlympia Land’’ ταξιδεύει την Περιφερεια σε όλο τον κόσμο» Ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Τουρισμού Δυτικής Ελλάδας, Νίκος Κοροβέσης τόνισε πως η ανάκαμψη του τουρισμού δεν ήρθε από τύχη αλλά είναι το αποτέλεσμα μιας συνεπούς πολιτικής που έχουμε ακολουθήσει καθ’ όλη την τελευταία διετία με αύξηση των κονδυλίων για τουριστική προβολή. «Χαρακτηριστικά αναφέρω το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για την περίοδο 2021- 2023 μέσω ΕΣΠΑ ύψους € 4 εκ. Παράλληλα, αξιοποιήσαμε τις νέες τεχνολογίες με τη δημιουργία νέων καινοτόμων εργαλείων τουριστικής προβολής, τη διοργάνωση ημερίδων και άλλων δράσεων που έφεραν σε επαφή τους τοπικούς επαγγελματίες του τουρισμού με ταξιδιωτικούς πράκτορες από την Ελλάδα και το εξωτερικό (με άνοιγμα σε νέες αγορές), την ολοένα και πιο ενισχυμένη συνεργασία μας με τον ΕΟΤ, τη φιλοξενία διαφόρων διαμορφωτών κοινής γνώμης (δημοσιογράφους, you tubers). Η Δυτική Ελλάδα ακούγεται όλο και πιο συχνά ως περιοχή σημαντικών τουριστικών επενδύσεων και εξαγορών. Σημαντική συμβολή σε αυτό έχει το νέο brand που ταξιδεύει την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας πλέον στο εξωτερικό, το περίφημο «OLYMPIAN LAND – ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΓΗ», το οποίο δείχνει το μεγαλείο και τις αξίες που μας διέπουν. Παράλληλα, «τρέχουν» και σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές όπως είναι η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου προς Πάτρα, αλλά και οι εργασίες που επιτέλους ξεκίνησαν στην Πατρών- Πύργου. Αν προχωρήσει και η αξιοποίηση του Αεροδρομίου του Αράξου, όπως φαίνεται ότι είναι πρόθεση της Κυβέρνησης, τότε η Δυτική Ελλάδα, τουριστικά, θα είναι ένας πολύ διαφορετικός τόπος από ότι σήμερα», δήλωσε ο κ. Κοροβέσης προσθέτοντας πως στο πλαίσιο των βασικών προτεραιοτήτων για τη Δυτική Ελλάδα είναι η περαιτέρω επέκταση και αναβάθμιση των υποδομών όπως η συντήρηση του οδικού δικτύου Πατρών – Πύργου αλλά και ενέργειες που θα προσελκύσουν επενδύσεις στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης, όπως αυτές των επιχειρηματικών πάρκων και της κοινής διαχείρισης διακρατικών σχεδίων δράσεων περιβαλλοντικής προστασίας που αφορούν την αειφόρο χρήση θαλάσσιων, παράκτιων και χερσαίων φυσικών πόρων. «Η πανδημία ενίσχυσε τα βασικά χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος» Από την πλευρά της, η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Πελοποννήσου, Άννα Καλογεροπούλου τόνισε ότι η πανδημία ενίσχυσε τα βασικά χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας. Τόνισε δε χαρακτηριστικά ότι «από δω και μπρος όλοι όσοι θα κάνουν τουρισμό θα σκέφτονται αν εκεί που πηγαίνουν στους προορισμούς υπάρχουν οργανωμένες δομές υγείας». Ανέφερε επίσης και το ρεκόρ αεροπορικών αφίξεων που σημειώθηκε για το 2022 ενώ πρόσθεσε ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης όσον αφορά τη μέση δαπάνη για τον κάθε επισκέπτη. «Ευελπιστούμε να δημιουργήσουμε επιμέρους τουριστικά προϊόντα και με την κατάλληλη προβολή να τους προωθήσουμε σε συγκεκριμένες αγορές», κατέληξε. «Σημαντικά τα σχέδια δράσης για τις Περιφέρειες» Στην τοποθέτησή του ο γενικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, Ηλίας Κικίλιας τόνισε πως τα σχέδια δράσης είναι σημαντικά για να καταλάβει αρχικά ο κόσμος που βρίσκονται οι περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου. Η βασική τους καινοτομία μεταφέρει το επίκεντρο στον προορισμό και αυτό δεν είναι μόνο η Αρχαία Ολυμπία στην περίπτωση της Δυτ. Ελλάδας. «Ο προορισμός είναι ένα σύνολο πόρων από τα οποία οι άνθρωποι μπορούν να αποκτήσουν εμπειρίες. Γιατί αυτό πλέον αναζητούν οι ταξιδιώτες. Έρχονται στην Αρχαία Ολυμπία για την πολιτιστική εμπειρία αλλά ταυτόχρονα αναζητούν και άλλα πράγματα. Οι προορισμοί είναι συστάδα εμπειριών και αυτές τις εμπειρίες προσπαθούμε να βρούμε και να αναδείξουμε διεθνώς. Απαιτείται κυρίως τεχνογνωσία και οργάνωση για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος», συμπλήρωσε. «Απαιτείται συνεργασία για την ανάπτυξη του τουρισμού» Τέλος, η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα τόνισε πως στον τουρισμό και την ανάπτυξη του απαιτείται σύνθεση, συνέργεια και συνεργασία κάτι που δεν είναι τόσο απλό. «Στην πραγματικότητα πρέπει να ξεβολευτούν οι πλευρές που συμμετέχουν σε αυτές τις συνέργειες», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Έχει στοιχείο γενναιότητας αυτό που συμβαίνει με την επιλογή του brand Olympia Land. Οι παγκόσμιες τάσεις ευνοούν τη χώρα μας» πρόσθεσε η κα Δρέττα. «Αν οι συνέργειες είναι επιτυχημένες μπορούμε να φέρουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε», κατέληξε. |