Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, τοποθετήθηκαν ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας, ο Περιφερειάρχης Αττικής, κ. Γιώργος Πατούλης, ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Κώστας Μπακογιάννης. Από πλευράς του ΣΕΤΕ, συμμετείχαν οι κ.κ. Γιάννης Ρέτσος, Πρόεδρος, Ευτύχιος Βασιλάκης, Αντιπρόεδρος, Ιωάννα Δρέττα, CEO της MarketingGreec
Η επανάκτηση της δυναμικής του προορισμού «Αθήνα» μεταπανδημικά, η βελτίωση των υφιστάμενων και η δημιουργία νέων υποδομών με έμφαση σε μητροπολιτικό συνεδριακόκέντρο
Στην κεντρική τοποθέτησή του, ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας, σημείωσε χαρακτηριστικά: «Με βάση την πολύ αξιόλογη δουλειά του ΣΕΤΕ, του ΙΝΣΕΤΕ και της Marketing Greece, κρίνεται απαραίτητη η επιτάχυνση βασικών έργων υποδομών αφενός αλλά και έργων που προσδίδουν βιώσιμο τουριστικό πρόσημο σε περιοχές ανά την χώρα. Υπό αυτό το πρίσμα αξιολογήθηκε το σύνολο των προτεινόμενων παρεμβάσεων της μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ «Ελληνικός Τουρισμός 2030 –Σχέδια Δράσης», εντοπίστηκαν προορισμοί με μεγάλη τουριστική κίνηση και προτεραιοποιήθηκαν 39 έργ
Στην τοποθέτησή του ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, τόνισε την ανάγκη εφαρμογής της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό 2030 και των Σχεδίων Δράσης. Ειδικότερα, για την Αθήνα σημείωσε ότι «Ο ελληνικός τουρισμός κατάφερε και τη φετινή χρονιά, σε ένα σύνθετο περιβάλλον με μακροοικονομικά και γεωπολιτικά ζητήματα, να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, ενισχύοντας το ΑΕΠ της χώρας πέρα από κάθε προσδοκία, δημιουργώντας έτσι πόρους για πολιτικές στήριξης της κοινωνίας από την υπέρμετρη αύξηση του ενεργειακού κόστους και την εκτίναξη του πληθωρισμού. Το πέτυχαμε
Στον χαιρετισμό του ο Περιφερειάρχης Αττικής, κ. Γιώργος Πατούλης, επεσήμανε ότι η στρατηγική ανάπτυξης του Τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής είναι ευθυγραμμισμένη με τους στόχους της μελέτης του ΣΕΤΕ για τον Τουρισμό 2030, ως προς την μετάβαση στην αειφορία, την κυκλική οικονομία, και την Πράσινη Συμφωνία και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η Αττική κέρδισε την 1η θέση μεταξύ των προορισμών Αειφόρου Τουρισμού της Ευρώπης για το 2022, στα World Travel Awards, ανάδειξη την οποία, εν πολλοίς οφείλει, όπως είπε, «στο ολοκληρωμένο σχέδιο που υλοποιεί η Περιφέρεια προκειμένου να καταστεί η πρώτη Πράσινη Περιφέρεια». Ο Περιφερειάρχης Αττικής υπογράμμισε τη διαρκή επένδυση, από πλευράς της διοίκησης, στην αναβάθμιση των υποδομών της Αττικής, τονίζοντας ως παράδειγμα τον εκσυγχρονισμό του οδικού δικτύου σε υπερσύγχρονο, έξυπνο, οδικό δίκτυο που μεγιστοποιεί την οδική ασφάλεια. «Το Σχέδιο Δράσεων που παρουσιάζεται σήμερα εδώ, αποτελεί αναμφίβολα χρήσιμο υλικό το οποίο θα ληφθεί υπόψη στην κατάρτιση του Στρατηγικού Σχεδίου, από την Περιφέρεια Αττικής, τον νέο DMO και τον Αναπτυξιακό Οργανισμό της Περιφέρειας «Νέα Μητροπολιτική Αττική», διαβεβαίωσε ο κ. Πατούλης, και εξήγησε ότι σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού και βάσει του Νόμου 4875/2021, η Περιφέρεια Αττικής προχωρά στην σύσταση Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, DMO, μέσω του Αναπτυξιακού Οργανισμού της Περιφέρειας Αττικής, τη «Νέα Μητροπολιτική Αττική».
Στην ομιλία του, ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Κώστας Μπακογιάννης, επισήμανε ότι «Επενδύουμε στην εξωστρέφεια της Αθήνας, στις σημαντικότερες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και εκθέσεις θεματικού τουρισμού, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο συνεργασίες και σημαντικές διοργανώσεις για την Αθήνα. Είναι ενδεικτικό ότι μέσα σε 4 μήνες, από τον Σεπτέμβριο μέχρι και το τέλος του χρόνου, η Αθήνα θα έχει λάβει μέρος σε οχτώ διεθνείς διοργανώσεις», τόνισε στην ομιλία του ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Κώστας Μπακογιάννης, αναφερόμενος στις δράσεις και τη στρατηγική του Δήμου για την προβολή της Αθήνας. Ο ίδιος, συμπλήρωσε: «Αισθάνομαι υπερήφανος για όλα όσα -με τη συμβολή των ικανών στελεχών της ΕΑΤΑ- έχουμε πετύχει μέχρι σήμερα στον τομέα της ανάπτυξης και προβολής του προορισμού. Φυσικά, μένουν να γίνουν και άλλα. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε με τον ίδιο ενθουσιασμό, με σχέδιο, όραμα και προπαντός με έργα να εξασφαλίζουμε στην Αθήνα τον ποιοτικό τουρισμό που της αξίζει».
Παράλληλα, στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η Εθνική Στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό με ορίζοντα το 2030 και ειδικότερα των Σχεδίων Δράσης που αφορούν στην Αθήνα, στην Αθηναϊκή Ριβιέρα και στον Αργοσαρωνικό από τους κ.κ. Ηλία Κικίλια, Γενικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ και Άρη Ίκκο, Επιστημονικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ. Στο πλαίσιο αυτό, έγινε ειδική αναφορά στον ευρύτερο προορισμό και brand «Αθήνα» που αποτελεί έναν «προορισμό ομπρέλα» και έναν από τους πιο εδραιωμένους, δημοφιλείς και εμβληματικούς προορισμούς της χώρας με σημαντική αναπτυξιακή δυναμική σε όλα τα κύρια τουριστικά προϊόντα λόγω των σημαντικών πόρων και υποδομών που διαθέτει ως το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, ενώ τα σημαντικά έργα και οι επενδύσεις που έχουν ξεκινήσει αναμένεται να υλοποιηθούν στο παραλιακό μέτωπο πρόκειται να συμβάλλουν στην ανάπλαση αυτού και στην περαιτέρω τουριστική του αξιοποίησή του.
Η CEO της Marketing Greece, κα Ιωάννα Δρέττα, υπογράμμισε ότι «Η Αθήνα τα τελευταία 10 χρόνια έχει κάνει άλματα, σε επίπεδο προϊόντος η πόλη έχει εξελιχθεί πολύ. Η συνθετότητα όμως και το βάθος του προϊόντος που μπορεί να διαμορφώσει, σε συνδυασμό με το ότι είναι μία μεγάλη μητρόπολη, βάζουν το πήχη πολύ ψηλά και μας αναγκάζουν όλους, ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, να είμαστε σε εγρήγορση. Η προστασία της ταυτότητας και του χαρακτήρα της πόλης, είναι μία πρόκληση, ταυτόχρονα όμως, είναι και μία ευκαιρία που συνάδει με τις παγκόσμιες τάσεις του τουρισμού. Σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να δουλέψουμε, όχι μόνο στην προβολή, αλλά κυριότερα στη δημιουργία του προϊόντος».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr