Στο φόντο αυτό σήμερα στα Χανιά στο Πνευματικό Κέντρο “Μίκης Θεοδωράκης” αναμένεται συνάντηση των τοπικών φορέων με τη Fraport Greece, που άλλωστε έχει και την ευθύνη λειτουργίας του Διεθνούς Αεροδρομίου “Ιωάννης Δασκαλογιάννης” των Χανίων. Ήδη, έχει προηγηθεί ανάλογη επαφή με τη διοίκηση της Ryanair, οπου από τον Έντι Γουίλσον, διευθύνοντα σύμβουλό της Ιρλανδικής low cost εταιρίας, ετέθη θέμα μείωσης για τη χειμερινή περίοδο των τελών του αεροδρομίου, για τη χειμερινή περίοδο για τα επόμενα αρκετά χρόνια, για όλες τις αεροπορικές εταιρείες. Με αυτήν την κίνηση όπως ανέφερε ο κ. Έντι Γουίλσον θα μπορέσει η εταιρεία του σε βάθος χρόνου να ανοίξει δρομολόγια σε 12μηνη βάση για τα Χανιά τονώνοντας την προσβασιμότητα του προορισμού που ήδη με αναφορές του τοπικού Επιμελητηρίου είναι έτοιμο ακόμη κι αυτή τη χειμερινή περίοδο να υποδεχτεί, σε ξενοδοχειακές μονάδες της πόλης ξένους επισκέπτες.
“Χρειαζόμαστε, λοιπόν, χαμηλότερα κόστη πρόσβασης και παραμονής στο αεροδρόμιο και χρειαζόμαστε, όπως ανέφερα νωρίτερα, μεγαλύτερη προβλεψιμότητα. Το να ξέρουμε τι μπορούμε να κάνουμε αύριο δεν βοηθάει πολύ. Το να έχουμε έναν μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, αυτό θα μας βοηθήσει για ένα πιο λαμπρό μέλλον. Εσείς έχετε τις επιχειρήσεις και αυτό το υπέροχο μέρος. Εμείς έχουμε τους επιβάτες και μπορούμε να τους μεταφέρουμε εδώ. Απλά πρέπει να μας βοηθήσετε να περάσουμε μέσα από τα αεροδρόμια” ανέφερε ο CEO της Ryanair.
“Eρχόμαστε σήμερα εδώ αξιώνοντας την κατάργηση του φόρου ανάπτυξης, ο οποίος επιβάλλεται κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου. Εμείς θα ανταμείψουμε την κατάργηση αυτού του φόρου με περισσότερους επιβάτες και περισσότερα αεροσκάφη. Κατ’ αρχάς αυτός είναι ένας φόρος ο οποίος δεν θα έπρεπε να επιβάλλεται σε καμία αεροπορική εταιρεία. Ή, για να το θέσω καλύτερα, όποιος καταφέρει να φέρει περισσότερους επιβάτες στο νησί θα πρέπει να έχει και αυτή τη μείωση ή την κατάργηση αυτού του φόρου. Άλλωστε αν δεν υπάρχουν επιβάτες ποιον τελικά θα φορολογούν; Όπως γνωρίζετε είμαι Ιρλανδός και η Ιρλανδία κατά τη διάρκεια του χειμώνα είναι μια χώρα πολύ πιο υγρή, πολύ πιο σκοτεινή σε σχέση με την Ελλάδα και την Κρήτη βεβαίως. Υπάρχουν στο δυτικό κομμάτι της Ιρλανδίας δύο αεροδρόμια. Αυτά τα αεροδρόμια, παρά τα χαρακτηριστικά της περιοχής εκείνης, καταφέραμε να τα κάνουμε τουριστικούς προορισμούς καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Ε, αν το καταφέραμε στο δυτικό κομμάτι της Ιρλανδίας δεν θα τα καταφέρουμε στη Δυτική Κρήτη;” σημείωσε με νόημα ο κ. Γουίλσον.
«Ανοίγοντας» τη σύσκεψη εργασίας, ο Προέδρος του Επιμελητηρίου Χανίων, κ. Αντώνης Ροκάκης, τόνισε στον χαιρετισμό του εκ μέρους της επιχειρηματικής κοινότητας:
«Βρισκόμαστε σε μια από τις πιο κρίσιμες καμπές των τελευταίων δεκαετιών για την παγκόσμια Οικονομία, με την πανδημία Covid-19 και την Ουκρανική πολεμική σύγκρουση να δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα αβεβαιότητας στους καταναλωτές, στις επιχειρήσεις και στις κυβερνήσεις.
Στον Τουριστικό προορισμό των Χανίων, μπορούμε να είμαστε περήφανοι για το καλύτερο καλοκαίρι της ιστορίας μας. Με σκληρή και συλλογική προσπάθεια κατακτήσαμε μια από τις κορυφαίες θέσεις στην Ελληνική Αγορά με το αεροδρόμιο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2022, να έχει διακινήσει 2.331.457 επιβάτες, έναντι 1.035.167 το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Το αεροδρόμιο Χανίων κατέγραψε διψήφια άνοδο διεθνών αφίξεων σε ποσοστό 19,8% τον Αύγουστο, έναντι του Αυγούστου του ’19, που μεταφράζεται σε 245.623 ξένους τουρίστες.
Ο Τουρισμός, είναι με διαφορά ο πλέον δυναμικός κλάδος της Οικονομίας των Χανίων, καθώς σήμερα παράγει περισσότερο από το 50% του περιφερειακού Α.Ε.Π. και εξασφαλίζει το 25% της Απασχόλησης του τόπου μας, με αποτέλεσμα να βρίσκεται δίκαια στο επίκεντρο της συστηματικής μελέτης και των δυναμικών παρεμβάσεων εκ μέρους της Επιχειρηματικής, Οικονομικής και Τεχνικής μας Κοινότητας.
Για το λόγο αυτό, τα Επιμελητήρια της Δυτικής Κρήτης έχουμε ήδη τοποθετηθεί δημόσια και εργαζόμαστε μεθοδικά για τη διερεύνηση των προϋποθέσεων δημιουργίας «Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης» & «Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού των Χανίων», στο πλαίσιο των θεσμικών δυνατοτήτων που μας προσφέρει πλέον ο νέος Νόμος 4875, σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού.
Για τα Επιμελητήρια των Χανίων αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα η στρατηγική, οργανική και διαρκής σύμπραξη μεταξύ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των εμπλεκόμενων παραγωγικών φορέων της περιφερειακής μας ενότητας. Οφείλουμε άμεσα να ενώσουμε δυνάμεις & να σχεδιάσουμε το μέλλον του Τουριστικού μας προϊόντος με στρατηγικό, μακροπρόθεσμο και πολυδιάστατο τρόπο., αξιοποιώντας αποτελεσματικά τη δυναμική και των εξαιρετικών επιδόσεων των προηγούμενων μηνών.
Με ευθύνη απέναντι στη θεσμική μας αποστολή, την οποία μας εμπιστεύτηκαν τα δεκάδες χιλιάδες μέλη μας, διατηρούμε διαρκή και στενή συνεργασία με το σύνολο των φορέων και επιχειρήσεων της Τουριστικής Αγοράς. Στο πλαίσιο λοιπόν της κοινής μας στρατηγικής προτεραιότητας, είναι ιδιαίτερη η τιμή για τη Χανιώτικη Επιχειρηματικότητα να υποδεχόμαστε σήμερα τον κ. Eddie Wilson, τον καταξιωμένο Διευθύνοντα Σύμβουλο μιας από τις κορυφαίες αεροπορικές εταιρίες του πλανήτη, της “Ryanair”, ο οποίος με την υποστήριξη της δυναμικής κας Chiara Ravara, Διευθύντριας Πωλήσεων, Marketing και Διεθνούς Επικοινωνίας, είναι μαζί μας για να μας παρουσιάσουν με τον πιο άμεσο και διαφανή τρόπο το αναπτυξιακό πλάνο της εταιρίας τους και τον ιδιαίτερο ρόλο του σημαντικού Τουριστικού προορισμού των Χανίων στην επίτευξη του στρατηγικού στόχου που επιδιώκουν για τον διπλασιασμό των επιβατών προς την Ελλάδα στα 10 εκατ. ετησίως τα επόμενα 5 χρόνια, με τα 2,5 περίπου εκατ. από αυτούς να ταξιδεύουν εκτός της υψηλής περιόδου».
Υπενθυμίζεται ότι η Ιρλανδική εταιρεία ανακοίνωσε ότι στις 29 Οκτωβρίου κλείνει τη βάση της στην Αθήνα, περιορίζοντας το επιχειρησιακό της έργο τη χειμερινή περίοδο. Στο φόντο αυτό κι εν όψει σειράς επαφών της διοίκησης με τουριστικές αρχές και παράγοντες σε όλη την Ευρώπη η διοίκηση της Ryanair για να “κλειδώσει” πτητικό έργο για τον στόλος της που ενισχύεται και με νέα αεροσκάφη, συνάντησε, λίγο πριν τις επαφές στα Χανιά τον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια. Ο ίδιος, με βάση πληροφορίες, δε θέλησε να τοποθετηθεί στο θέμα μείωσης των χρεώσεων των αεροδρομίων, καθώς είναι αρμοδιότητα των διαχειριστών, αλλά ανέδειξε τη στρατηγική συνδιαφήμισης, μέσω του ΕΟΤ, για την ενίσχυση της χειμερινής περιόδου (Νοέμβριος 2002 – Μάρτιος 2023).
Πάντως παράγοντες του τουρισμού, τόσο στα Χανιά, όσο και αλλού επισημαίνουν την ανάγκη μια συνολικής στρατηγικής, αλλά και συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων φορέων καθώς το 2023 οι προκλήσεις θα είναι μεγάλες για τον τουρισμό και δε θα πρέπει να υπάρξει “ανάπαυση” στις φετινές “δάφνες”.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr