Ο Πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ, κ. Πάρις Λουτριώτης, μετά την ολοκλήρωση της Γενικής Συνέλευσης της ΕΒΙ, όπου ψηφίστηκε η συμμετοχή του ΣΙΤΕΣΑΠ, δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με την ένταξή μας στην European Boating Industry – EBI, και προσβλέπουμε σε μία εποικοδομητική συνεργασία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, δεδομένου ότι στην ΕΒΙ συμμετέχουν επαγγελματικοί φορείς και από την Μεσόγειο αλλά και τις χώρες της Βαλτικής. Οι επιχειρήσεις του κλάδου της βιομηχανίας σκαφών αναψυχής, που καλύπτει η ΕΒΙ, αποδεικνύεται ότι έχουμε πολλές κοινές επιδιώξεις, κοινούς σκοπούς, παρόμοιους προβληματισμούς. Είναι σημαντικό, και θέλουμε, όλοι μαζί, με το δεδομένο ότι η ΕΒΙ είναι αναγνωρισμένος επαγγελματικός εταίρος σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, να προάγουμε μια βιώσιμη δραστηριότητα θαλάσσιου και ναυτικού τουρισμού, να βελτιώσουμε και το νομικό καθεστώς λειτουργίας των κλάδων που περιλαμβάνονται, αλλά και να αναδείξουμε την Ευρώπη ως διεθνές κέντρο για την βιομηχανία της θαλάσσιας αναψυχής».
Η European Boating Industry (EBI) αντιπροσωπεύει τη βιομηχανία σκαφών αναψυχής και ναυτικού τουρισμού στην Ευρώπη, που περιλαμβάνει όλους τους υποτομείς από την κατασκευή, σκαφών, κινητήρων, εξοπλισμού, εμπορία, μαρίνες και λιμάνια, εταιρείες ναύλωσης και ενοικίασης, και ακόμη και εταιρείες με συναφές επιχειρηματικό αντικείμενο.
Με βάση στοιχεία που παρέχει η ΕΒΙ, εκτιμάται ότι στα ευρωπαϊκά ύδατα κινούνται τουλάχιστον 6 εκατομμύρια σκάφη, ενώ είναι περίπου 36 εκατομμύρια οι τακτικά «ενασχολούμενοι». Η ευρωπαϊκή βιομηχανία σκαφών αναψυχής περιλαμβάνει περίπου 32.000 εταιρείες (κυρίως ΜΜΕ) που απασχολούν άμεσα πάνω από 280.000 άτομα, ενώ ο τομέας συμβάλλει καθοριστικά στον τουρισμό και στις τοπικές οικονομίες στις παράκτιες και νησιωτικές περιοχές, και η Ευρώπη είναι σημαντικός εξαγωγέας σκαφών αναψυχής.
Στόχοι της European Boating Industry - EBI, ενδεικτικά, μεταξύ άλλων, είναι, για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, η διατήρηση υγιών θαλάσσιων οικοσυστημάτων, η ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον λύσεων πρόσδεσης, οι προσπάθειες για την ελαχιστοποίηση της θαλάσσιας ρύπανσης. Αντίστοιχα, στο πλαίσιο της Γαλάζιας Οικονομίας, ο ναυτικός τουρισμός χρειάζεται υποστήριξη και επενδύσεις στην έρευνα και την καινοτομία, ακόμα και ως προς την απασχόληση, να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση σχετικά με τις δυνατότητες καριέρας στον ναυτικό τουρισμό και απόκτησης για τις απαιτούμενες δεξιότητες, με αμοιβαία αναγνώριση προσόντων σε όλη την Ευρώπη. Επίσης ως προς την φορολογία, πρέπει να επιτρέπεται εφαρμογή στα κράτη μέλη, μειωμένου ΦΠΑ και στις μαρίνες, και να αντιμετωπισθούν με ενιαίο τρόπο ρυθμίσεις, για να αποφευχθούν ανταγωνιστικές ανισορροπίες.
O ΣΙΤΕΣΑΠ στη συνέχεια θα εξετάσει τη συμμετοχή του σε διάφορες πρωτοβουλίες της ΕΒΙ σχετικά με τους ανωτέρω σκοπούς.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr