Μάλιστα σημειώνουν ότι εάν «τραβήξει» χρονικά η νέα πανδημική κρίση δεν αποκλείεται να υπάρξουν ακυρώσεις ταξιδιών ειδικά αυτών των πρώτων ημερών του Μαρτίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση αναφορές των ΜΜΕ η Carnival Cruise Line αποφάσισε να προσφέρει στους επιβάτες επαναπρογραμματισμό ή ακύρωση των κρατημένων κρουαζιέρων για ταξίδια έως τις 14 Ιανουαρίου χωρίς να πληρώσουν ακυρωτικά και να έχουν πλήρη επιστροφή χρημάτων, κατανοώντας τη δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες.
Σημειώνεται ότι πριν λίγες μέρες ο Όμιλος της Royal Caribbean προέβη σε ενημέρωση σχετικά με την κατάσταση των εργασιών του και τον αντίκτυπο της παραλλαγής Όμικρον εκφράζοντας μεν τον προβληματισμό της αλλά και τονίζοντας ότι στον κλάδο λαμβάνονται όλα τα μέτρα ασφάλειας και προστασίας της δημόσιας υγείας.
Όπως ανέφερε η εταιρία η «πληροφόρηση σχετικά με την COVID-19 και τους τρόπους αντιμετώπισής της βρίσκονται σε συνεχή εξέλιξη τα τελευταία δύο χρόνια. Η Όμικρον έχει αλλάξει σημαντικά το τοπίο της COVID-19 για όλους και ο Όμιλος της Royal Caribbean δεν αποτελεί εξαίρεση».
Παραπέμποντας στα όσα σημειώνουν ειδικοί και ΜΜΕ η εταιρία τόνισε ότι «η παραλλαγή Όμικρον είναι σημαντικά πιο μολυσματική από τις προηγούμενες και έχει ήδη γίνει η κυρίαρχη μορφή της COVID-19 στις ΗΠΑ και αλλού. Ευτυχώς, η Όμικρον φαίνεται επίσης να προκαλεί σημαντικά λιγότερο σοβαρά συμπτώματα από προηγούμενες παραλλαγές, ειδικά στα άτομα που είναι εμβολιασμένα. Η κρουαζιέρα παραμένει ένας από τους λίγους τρόπους που μπορεί κανείς να κάνει διακοπές γνωρίζοντας ότι σχεδόν όλοι που συμμετέχουν είναι πλήρως εμβολιασμένοι.»
Οι επιδόσεις
«Η πρόσφατη εμπειρία στα πλοία του Ομίλου της Royal Caribbean αποδεικνύει αυτές τις παρατηρήσεις» αναφέρει η εταιρία και προσθέτει: « Οι αριθμοί δείχνουν αύξηση των θετικών ατόμων χωρίς αντίστοιχη αύξηση των ατόμων που νοσούν. Από την επανέναρξη της κρουαζιέρας στις ΗΠΑ τον Ιούνιο του 2021, ο Όμιλος της Royal Caribbean έχει φιλοξενήσει 1,1 εκατομμύρια επισκέπτες με 1.745 άτομα να είναι θετικά – ποσοστό θετικότητας 0,02%. Επιπλέον, η συντριπτική πλειονότητα αυτών των περιπτώσεων δεν είχε κανένα σύμπτωμα ή μόνο ήπια συμπτώματα, με μόνο 41 άτομα να χρειάζονται νοσηλεία. Κανένα από τα κρούσματα της Όμικρον δεν ήταν σοβαρό ούτε χρειάστηκε να μεταφερθεί σε νοσοκομείο. Αυτά τα στοιχεία είναι αποτέλεσμα του ότι σχεδόν όλοι οι επιβαίνοντες είχαν εμβολιαστεί και είχαν αρνητικό τεστ πριν από την επιβίβαση» τόνισε η Royal Caribbean
Ασφαλείς διακοπές
«Η Όμικρον έχει μεγάλο βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο σε όλους, αλλά πολλοί παρατηρητές το θεωρούν αυτό σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση του να γίνει ενδημική η COVID-19 », δήλωσε ο Richard Fain, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος. «Δεν μας αρέσει να βλέπουμε ούτε ένα κρούσμα, αλλά τα περιστατικά στα πλοία μας είναι μηδαμινά σε σχέση με αυτά που σημειώνονται σχεδόν σε οποιαδήποτε άλλη συγκρίσιμη επιχείρηση ή βιομηχανία δραστηριοποίησης. Λίγες επιχειρήσεις υπόκεινται σε τόσο έντονο έλεγχο, κανονισμούς και απαιτήσεις γνωστοποίησης σε μια πλειάδα Αρχών, και χαιρετίζουμε αυτόν τον έλεγχο λόγω της δέσμευσής μας για ασφάλεια. Σκοπεύουμε να διατηρήσουμε τον στόχο μας να προσφέρουμε τις ασφαλέστερες διακοπές στη στεριά ή τη θάλασσα και θα προσαρμόζουμε συνεχώς τις διαδικασίες μας προκειμένου να το πετύχουμε αυτό, ακόμη και στη σκιά της ταχύτατα μεταδιδόμενης Όμικρον».
Ο Chief Medical Officer του Ομίλου της Royal Caribbean, Dr. Calvin Johnson, τονίζει από την πλευρά του ότι: «Η εταιρεία παρακολουθεί συνεχώς την εξελισσόμενη πληροφόρηση για την παραλλαγή Όμικρον. Ο αριθμός των κρουσμάτων μας έχει αυξηθεί, αλλά ο βαθμός σοβαρότητας είναι σημαντικά πιο ήπιος. Θα παραμείνουμε σε επιφυλακή και σε συνεχή επαφή με τις υγειονομικές αρχές. Για παράδειγμα, ακόμη και πριν από την Όμικρον, αποφασίσαμε να χορηγήσουμε την ενισχυτική δόση σε όλα τα μέλη του πληρώματος μας εφ΄όσον πληρούν τις προϋποθέσεις.»
Με βάση τα όσα αναφέρονται, η εταιρεία παρουσίασε πτώση στις κρατήσεις και αυξημένες ακυρώσεις για δρομολόγια στο κοντινό μέλλον αλλά σε μικρότερο βαθμό από εκείνον που είχε με την παραλλαγή Δέλτα. Τα load factors για τα δρομολόγια το πρώτου εξαμήνου του 2022 παραμένουν χαμηλά σε ιστορικά επίπεδα, όπως αναμενόταν. Ωστόσο, τα δρομολόγια για το δεύτερο εξάμηνο του 2022 παραμένουν εντός ιστορικών ορίων, με υψηλότερες τιμές, με ή χωρίς μελλοντικές πιστώσεις κρουαζιέρας (FCC), με έντονη ζήτηση από την σημαντική αγορά των ΗΠΑ.
Τα προβλήματα
Επίσης τονίζεται, ότι «η ταξιδιωτική βιομηχανία αντιμετωπίζει σημαντική αναστάτωση από τις αεροπορικές μεταφορές και άλλους παρόχους υπηρεσιών λόγω της εξάπλωσης της Όμικρον. Η αναστάτωση αυτή έχει σημαντικό αντίκτυπο κατά την περίοδο των εορτών, καθώς η ανάγκη αυξάνεται και η προσφορά εργασίας επηρεάζεται από την τρέχουσα αύξηση των κρουσμάτων. Παρόμοια ζητήματα επηρεάζουν τις υπηρεσίες επάνω στα πλοία της εταιρείας. Επιπλέον, η εταιρεία αντιμετωπίζει προβλήματα εξυπηρέτησης σε κάποιους προορισμούς και μέχρι σήμερα έχει προβεί σε ακυρώσεις ή σημαντικές τροποποιήσεις για 16 προορισμούς από τους 331 συνολικά. Η εταιρεία αναμένει ότι αυτά τα προβλήματα θα συνεχιστούν στο εγγύς μέλλον και στη συνέχεια θα μειωθούν καθώς ο κόσμος θα προσαρμόζεται στις εξελίξεις.»
Ο Fain κατέληξε, δε, λέγοντας: «Μαθαίνουμε και προσαρμοζόμαστε συνεχώς καθώς η Όμικρον φαίνεται να εγκαινιάζει μια νέα φάση στον αγώνα κατά της COVID-19. Αναμένουμε ότι αυτοί οι παράγοντες θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο βραχυπρόθεσμα, αλλά είμαστε αισιόδοξοι ότι θα μας οδηγήσουν σε ένα πιο γενικευμένο αλλά λιγότερο βαρύ περιβάλλον υγείας. Συνολικά, αυτό θα μας επιτρέψει να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό μεταβατικό έτος το 2022 και ένα πολύ δυνατό 2023».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr