Μεταξύ άλλων, επεσήμανε:
Αναφορικά με τις πληρωμές: «Θα ξεκινήσουμε σύντομα στους ξενοδόχους και στα πρακτορεία τα οποία είχαν συμβληθεί με το πρόγραμμα “Τουρισμός για όλους”. Θυμίζουμε ότι πρέπει να κάνουν τις αιτήσεις τους όσοι πήραν voucher από τις 15 Μαΐου μέχρι 31 Μαΐου για να αρχίσουμε σίγα-σίγα να αποπληρώνουμε. Στόχος μας είναι να μπορέσουμε να έχουμε μια σχέση εμπιστοσύνης με όσους μας εμπιστεύονται, και είναι οι επιχειρηματίες για να μπορέσουμε έτσι να εγκαθιδρύσουμε αυτη την καλή συνεργασία που το «Τουρισμός για όλους» μας έδωσε την ευκαιρία να έχουμε. Θυμίζω ότι φέτος έχουν τριπλασιαστεί τα vouchers που χρησιμοποιήθηκαν από τους έλληνες πολίτες σε σύγκριση με πέρυσι. Ο εγχώριος τουρισμός έχει τονώσει πάρα πολλές περιοχές στην Ελλάδα και προγράμματα σαν το «Τουρισμός για όλους» και τα προγράμματα του υπουργείου Εργασίας έχουν βοηθήσει πολύ! Άρα υπενθυμίζω από χθες μέχρι και το τέλος του μήνα μπορούν να κάνουν τις αιτήσεις οι επιχειρηματίες, ξενοδόχοι αλλά και τα τουριστικά γραφεία για να μπορέσουν να αποπληρωθούν για τα vouchers που χρησιμοποιήθηκαν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μάιου».
Για το αν θα παραταθεί η τουριστική περίοδος και αν τα 12 δις είναι εφικτός στόχος: «Ναι ούτως ή άλλως και οι προβλέψεις αλλά και οι άνθρωποι της αγοράς αυτό αναφέρουν, ότι μιλάμε για έναν ορατό στόχο. Φαίνεται ότι και τα έσοδα του Ιουλίου τα οποία ήταν πάρα πολύ υψηλά και ανά μέση δαπάνη αλλά και στο καθαρό στοιχείο των εσόδων, είναι πάρα πολύ υψηλά. Συνολικά έσοδα το επτάμηνο ήταν στα 3,4 δις, τον Ιούλιο μόνο φανταστείτε είναι εντυπωσιακό ότι το πόσο αυτό αντιστοιχούσε στα 2,75 δις, μόνο τον Ιούλιο! Αυτό είναι το 61,4 των εσόδων του ’19! Λένε ότι ο Αύγουστος είναι ακόμη καλύτερος μήνας και για τις αφίξεις και για τα έσοδα. Η πρόβλεψη τιμών οτι μπορεί να φτάσει πάνω από 3. Τα έσοδα τον Αύγουστο του ’19 ήταν 4,2 δις, ήταν ένα υψηλό πόσο. Οι εκτιμήσεις αυτη τη στιγμή, κάποιες προβλέψεις μιλούν για πάνω από 3 δις. Φαίνεται όμως από ανθρώπους που γνωρίζουν ότι κινούνται πολύ καλά τα έσοδα, ας περιμένουμε. Για Σεπτέμβριο να θυμίσω κινούνται οι κρατήσεις σε πολλές περιοχές γύρω στο 70%. Στη Χαλκιδική ο μέσος όρος είναι 70% ενώ την πρώτη εβδομάδα ήταν λίγο πιο άτονο σε ορισμένες περιοχές. Αυτή τη στιγμή έχουμε 70%, 75% και 80% σε ξενοδοχεία της Κρήτης».
Αναφορικά με την αύξηση της μέσης τουριστικής δαπάνης: «Το 20% της αύξησης ανά μέση δαπάνη είναι πολύ σημαντικό! Σκεφτείτε ότι τον Ιούλιο δαπάνησαν περίπου 744€ αντίστοιχα το 2019 που ήταν χρονιά ρεκόρ η μέση δαπάνη ήταν 604€. Είναι πολύ σημαντικό κι αυτό είναι ακόμα πιο υψηλό απ’ οτι φαίνεται τον Αύγουστο. Έχουμε κάποια στοιχεία περί των εθνικοτήτων, έχουμε τους Αμερικανούς οι οποίοι δαπάνησαν παραπάνω, οι Βρετανοί, οι Ρώσοι και οι περισσότεροι που ήρθαν ήταν Γερμανοί».
Αναφορικά με τις άλλες μορφές τουρισμού: «Προφανώς δεν δουλεύουμε μόνο για το τώρα δουλεύουμε και για το αύριο. Και μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης θυμίζω ότι υπάρχουν πάρα πολλά χρήματα, πάνω από 300 εκατομμύρια, τα οποία θα δοθούν στον θεματικό τουρισμό. Στις μαρίνες, στη γαστρονομία, στο κομμάτι του ορεινού τουρισμού, σε καταφύγια, σε περιπατητικό τουρισμό. Μαζί με τον Γιώργο Αμυρά που θα δώσει πάνω από 80 εκατομμύρια στους περιπάτους, έχουμε κάνει μια κοινή στρατηγική για τον οικοτουρίστα. Εγώ έχω ξεκινήσει μια μεγάλη προσπάθεια για τον οινοτουρισμό και στη Σαντορίνη που ξεκινήσαμε, συνεχίζω στη Δυτική Μακεδονία στις 12 Νοεμβρίου με τη βοήθεια του περιφερειάρχη εκεί. Μας ενδιαφέρει πάρα πολύ η Δυτική Μακεδονία γιατί είναι τεράστιο το στοίχημα του να μπορέσουμε να δωσουμε και επαγγελματική προοπτική σε νέους ανθρώπους που με την απολιγνιτοποίηση αυτή τη στιγμή έχουν μπροστα το φάσμα της απώλειας εργασίας. Και μας ενδιαφέρει ο τουρισμός να έχει άμεση επίδραση στην περιφερειακή ανάπτυξη. Και να σας πω ένα στοιχείο χαρακτηριστικό , ένας μεγάλος συνεταιρισμός στην Σαντορίνη δέχτηκε την περίοδο του ‘19 πάνω από 1,5 εκατομμύριο ταξιδιώτες, φέτος ήδη κινείται περίπου στο μισό. Καταλαβαίνουμε όλοι ότι οι ειδικές μορφές τουρισμού το κρασί, το spa, η ευεξία, το luxury tourism- δεν ειναι τυχαίο ότι φέτος έχουμε 85%-90% πληρότητα στα 5αστερα- είναι πράγματα τα οποία προσδίδουν στο τουριστικό προϊόν και προφανώς είναι μέσα στον στρατηγικό μας σχεδιασμό».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr