Όπως τόνισε ο κ. Κελαϊδίτης, ο τουρισμός υγείας συνδέει τρεις διαφορετικούς κλάδους, τους ιατρούς και τα κέντρα υγείας, τις ιαματικές πηγές και, τέλος, τα τουριστικά γραφεία που ασχολούνται με την ανάπτυξή του, και οφείλουμε να συνθέσουμε όλο αυτό το οικοδόμημα προς όφελος του ελληνικού τουρισμού. Μάλιστα, στην μετά COVID εποχή, με νέες ανάγκες να έχουν αναδυθεί στην παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά, η Ελλάδα θα χρειαστεί να θέσει σε πρώτη γραμμή τον τουρισμό υγείας και ευεξίας, υπογράμμισε.
Επικαλούμενος διεθνείς μελέτες, αναφέρθηκε στους παράγοντες βάσει των οποίων οι ταξιδιώτες επιλέγουν προορισμό για τουρισμό υγείας. Πριν την υγειονομική κρίση, τα κριτήρια επιλογής προορισμού ήταν η ποιότητα υπηρεσιών, η ασφάλεια που παρείχε ο προορισμός, η εξοικονόμηση κόστους, οι τουριστικές δυνατότητες στον προορισμό και οι υγειονομικές συνθήκες που επικρατούσαν σε αυτόν.
Η πανδημία ενδεχομένως να έβαλε φρένο στην αναπτυξιακή πορεία του τουρισμού υγείας παγκοσμίως, (το 2018 είχε κύκλο εργασιών παγκοσμίως στα 17,5 δισ. δολάρια και το 2024 αναμενόταν να φτάσει στα 28 δισ. δολάρια) όμως μπορεί να προκαλέσει αλλαγές στις υπηρεσίες υγείας, όπως η πρόληψη, η εξ αποστάσεως διάγνωση κλπ., επισήμανε ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ. Αυτό άλλωστε γίνεται στην Ιαπωνία και στην Κίνα όπου γίνονται ιατρικές διαγνώσεις εξ αποστάσεως σε συνεργασία με τον ιατρό στον τόπο προέλευσης των ασθενών.
Για το σκέλος της ευεξίας, ο κ. Κελαϊδίτης υπογράμμισε τη σύνδεσή του με τις ιαματικές πηγές, τη σημασία του για την τρίτη ηλικία και τη συμβολή του στη διεύρυνση της σεζόν. Παράλληλα, οι σύγχρονες εταιρίες προσφέρουν στους εργαζομένους τους πακέτα διακοπών που συνδυάζονται με υπηρεσίες ευεξίας προκειμένου να διατηρούν υψηλά επίπεδα υγείας και διάθεσης για εργασία. Αυτό μπορεί να αποτελέσει άλλη μια ευκαιρία για τα τουριστικά γραφεία, για τους προορισμούς, για τα ξενοδοχεία αλλά και για τα κέντρα ευεξίας σε ξενοδοχεία και όχι μόνο.
Ο κ. Κελαϊδίτης αναφέρθηκε επίσης στη συμβολή των τουριστικών γραφείων, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν τους ταξιδιώτες σε ταξίδια υγείας/ευεξίας στην έκδοση ιατρικής visa, στην κράτηση σε ξενοδοχείο, στην επιλογή κέντρων υγείας (βάσει ποιότητας υπηρεσιών που προσφέρουν ή διεθνούς και εθνικής αναγνώρισής τους, ιατρών κλπ.) ενώ αποτελούν το συνδετικό κρίκο στην ανθρώπινη επικοινωνία για τους ταξιδιώτες που δε μιλούν τη γλώσσα στον τόπο προορισμού.
Είναι σημαντικό να λάβουμε υπόψη μας ποιό ειναι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα, κάτι που δεν χρειάζεται να βασίζεται μόνο στην τιμή αλλά και στους παραπάνω παράγοντες, επισήμανε ο κ. Κελαϊδίτης. Πρέπει να εντοπίσουμε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα κάθε περιοχής, ανάλογα με τις υπηρεσίες για τις οποίες ενδείκνυνται (θεραπεία, αποκατάσταση, μακροχρόνια θεραπεία κλπ.). Συνεπώς, όλες οι υποδομές θα πρέπει να βρίσκονται σε λειτουργία καθόλη τη διάρκεια του έτους, υπογράμμισε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr