Στο μεταξύ από τις συνομιλίες που είχε ο Υπουργός στο πρόσφατο ταξίδι του στο Λονδίνο με ανώτατα κυβερνητικά στελέχη και σημαίνοντες εκπροσώπους των μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών και tour operators της Μεγάλης Βρετανίας προκύπτει, όπως αναφέρεται από το Υπουργείο, αισιοδοξία ότι η Ελλάδα έχει αυξημένες πιθανότητες να συμπεριληφθεί σύντομα στην «πράσινη» ζώνη των πλέον ασφαλών τουριστικών προορισμών, σύμφωνα με το σύστημα κατάταξης της Βρετανικής Κυβέρνησης.
Πρόκληση η υγειονομική ασφάλεια
Στο πλαίσιο των συνεντεύξεων τις οποίες παραχώρησε σε βρετανικά ΜΜΕ διεθνούς εμβέλειας, ο κ. Θεοχάρης υπογράμμισε ότι «έχουμε ένα πολύ ολοκληρωμένο, ώριμο και επαγγελματικό σχέδιο για να προστατεύσουμε πλήρως την υγειονομική ασφάλεια των πολιτών μας και, βεβαίως, οποιουδήποτε επισκέπτη έρχεται στην Ελλάδα. Αυτή είναι η συνταγή της επιτυχίας μας έως τώρα, ως προς την αντιμετώπιση της πανδημίας. Είμαστε η πρώτη χώρα που εφάρμοσε πέρυσι την Ψηφιακή Φόρμα Εντοπισμού Επιβάτη (PLF) και εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης στους ελέγχους του εισερχόμενου τουρισμού στις πύλες εισόδου. Γι' αυτά τα πρωτοποριακά και αποτελεσματικά μέτρα τα οποία λάβαμε το 2020, απονεμήθηκε στην Ελλάδα το Παγκόσμιο Βραβείο Αριστείας (Global Award of Excellence). Φέτος χρησιμοποιούμε ακόμα περισσότερα εργαλεία ελέγχου και προστασίας».
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά και στις πιεστικές ερωτήσεις εκπομπής του BBC, ο Υπουργός Τουρισμού, «όλα τα Ελληνικά νησιά θα έπρεπε να είχαν ενταχθεί στην ‘πράσινη λίστα’ -σύμφωνα με το σύστημα ‘φωτεινού σηματοδότη’. Περιμένουμε τη νέα αξιολόγηση, εφόσον έχει ανακοινωθεί ότι θα υπάρξουν συχνές αναθεωρήσεις στην κατάταξη των χωρών αναλόγως της ασφάλειας που επιτυγχάνουν, τουλάχιστον κάθε τρεις εβδομάδες. Είμαι απόλυτα βέβαιος ότι, με δεδομένο ότι έχουμε περάσει πια το υψηλότερο σημείο της επιδημίας, είμαστε σε καθοδική πορεία ως προς το τρίτο κύμα, όπως η υπόλοιπη Ευρώπη. Και γι' αυτό πιστεύω πως δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα με την Ελλάδα στην επόμενη αναθεώρηση του 'φωτεινού σηματοδότη'».
Καμπάνια και κρατήσεις τελευταίας στιγμής
Στο μεταξύ το μεγαλύτερο πρόγραμμα προβολής της χώρας μας τα τελευταία δέκα χρόνια πραγματοποιεί φέτος ο ΕΟΤ. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης, κατά την διάρκεια της συνέντευξης Τύπου την περασμένη Τρίτη όπου παρουσιάστηκε η νέα διαφημιστική καμπάνια “Sunshine Discount” που πραγματοποιεί μαζί με την Aegean στο εξωτερικό, για την τουριστική προβολή της Ελλάδας θα διατεθούν φέτος πάνω από 22 εκατ. Το 50% αυτών θα διατεθούν σε συνδιαφήμιση της χώρας μας με άλλους τουριστικούς φορείς και το υπόλοιπο 50% για την προβολή της.
«Προερχόμαστε από μια ισχυρή παρακαταθήκη του 2020 όπου καταφέραμε με τη συνεργασία όλων των φορέων να διασώσουμε ένα 20% του εισοδήματος που προσφέρει ο ελληνικός τουρισμός. Φέτος ρίχνουμε όλα μας τα όπλα σε όλες τις χώρες στόχους σε ΕΕ και της Αμερικής. Έχουμε ήδη τις πρώτες κρατήσεις και τις τελευταίες δύο εβδομάδες καταγράφεται μια μεταβολή στις θετική μεταβολή στις κρατήσεις που είναι ενθαρρυντική. Υπάρχει καλή ροή και πιστεύουμε ότι θα συνεχίσει και θα αυξηθεί» κατέληξε ο κ. Φραγκάκης.
Πάντως όπως επισήμαναν τόσο ο κ. Φραγκάκης όσο και η Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων της AEGEAN κ. Μαρίνα Σπυριδάκη ή χρονιά θα βασιστεί στις last minute κρατήσεις και γι’ αυτό η καμπάνια θα τρέξει 10 περίπου μήνες, ώστε να στοχεύει ανάλογα με τις συνθήκες και την ζήτηση. Σύμφωνα μάλιστα με την Σπυριδάκη, η καμπάνια τρέχει ήδη δύο εβδομάδες και τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά. «Για να χτίσουμε την φετινή χρονιά έχουμε κάνει πολύ νωρίς προσαρμογές στο δίκτυό μας ώστε να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες των ταξιδιωτών και να τους μεταφέρει απευθείας στον επιθυμητό προορισμό» επεσήμανε η κ. Σπυριδάκη.
Να σημειωθεί ότι η καμπάνια Sunshine Discount, συγκρίνει την θερμοκρασία της πόλης των ταξιδιωτών με κάποιον ελληνικό προορισμό που επιθυμούν να επισκεφτούν και η διαφορά που προκύπτει μετατρέπεται σε έκπτωση στους ναύλους της Aegean. Με τη χρήση της τεχνολογίας, προσαρμόζεται δυναμικά στις διαφορετικές αγορές και τα διαφορετικά κοινά και εντοπίζοντας όσους αναζητούν τις επόμενες διακοπές τους στην Ελλάδα ή και σε ανταγωνιστικούς προορισμούς, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να κερδίσει τον επισκέπτη.
«Στην επανεκκίνηση του τουρισμού είναι σημαντικό να μπορέσουμε, όλοι μαζί και συντονισμένα να επικοινωνήσουμε ένα δυνατό και ενιαίο μήνυμα που θα κερδίσει τον επισκέπτη και με υπευθυνότητα θα τον φέρει στη χώρα μας. Μαζί με τον ΕΟΤ, έχουμε ήδη πετύχει πολλά τα προηγούμενα χρόνια και μπορούμε να κερδίσουμε και τη φετινή χρονιά στην προτίμηση των επισκεπτών» σημείωσε η κ. Σπυριδάκη.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr