Μάλιστα όπως ανέφεραν ειδικοί της επικοινωνίας καλό είναι να αντληθούν παραδείγματα από το πώς μεγάλες μπράντες την περίοδο της καραντίνας έστρεψαν την στρατηγική τους σε προώθηση θετικών μηνυμάτων όχι επικεντρωμένων σε προϊόντα τους, αλλά στην ανάδειξη της κοινωνικής συνεισφοράς ή της σημασίας στήριξης συνολικά ς αγοράς και των επιχειρήσεων. Γι’ αυτό και πολλοί εκ των ομιλητών εξέφρασαν θετική άποψη για την καμπάνια της Marketing Greece με αιχμή το μήνυμα «Greece – state of mind».
Στο πλαίσιο αυτό ο πρόεδρος της MRB, κ. Γιώργος Μαύρος, παρουσιάζοντας σχετική έρευνα για την πορεία του τουρισμού μετά την πανδημία τόνισε ότι για τον όρο «greek» υπάρχει αμφισημία. «Υπάρχει η θετική διάσταση όταν αναφερόμαστε στο ελληνικό γιαούρτι, που οφείλεται στην επιμονή και τη στρατηγική ενός επιχειρηματία του κ. Φιλίππου, αλλά υπάρχει και ο όρος greek statistcs που παραπέμπει σε κάτι αρνητικό. Θα πρέπει αυτόματα να καλλιεργήσουμε την αυτόματη σύνδεση με κάτι θετικό όταν αναφερόμαστε στον όρο Greek» τόνισε ο κ. Μαύρος παραπέμποντας στα αυτομάτως «συμφραζόμενα» που έχουν συγκεκριμένα προϊόντα. «Όταν βλέπουμε τη Lacta τη σοκολάτα πάμε σε συμφραζόμενα στο sex ενώ στην ION στη νοσταλγία» τόνισε σε σχέση με τις επικοινωνιακές στρατηγικές μεγάλων εταιριών που «δείχνουν» το δρόμο για το πώς χτίζονται τα brands. Κάτι που αφορά την επόμενη μέρα της χώρας ως τουριστικού προορισμού. Εκεί κουμπώνει και ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, ο Greek Freak ο πλέον προβεβλημένος Έλληνας σήμερα που δίνει θετικό περιεχόμενο στον όρο greek.
Οι ομιλητές παράλληλα ανέφεραν σε σχέση με την επικοινωνιακή στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσει η χώρα, ότι η προβολή των επιμέρους προορισμών υπολείπεται της προβολής της χώρας. Θα πρέπει, είπαν, να αποφεύγεται η εργαλειοποίηση της προβολής της χώρας και των προορισμών, ότι απαιτείται περαιτέρω προβολή και αξιοποίηση των ελληνικών προϊόντων διατροφής και γαστρονομίας. Επίσης εκτιμούν ότι η πολιτιστική κληρονομιά αποτελεί asset και πρέπει να ενταχθεί στο Interactive Experience που προσφέρει η χώρα.
Επίσης τονίστηκε ότι η επικοινωνία της χώρας και των προορισμών πρέπει να αποκτήσουν κοινή branding πλατφόρμα χωρίς όμως να μειώνεται η προσωπικότητα του κάθε προορισμού. Η έρευνα μεταξύ της MRB που έγινε μεταξύ μελών του ΣΕΤΕ ανέδειξε ακόμη ότι «δομικοί λίθοι» για μία επιτυχημένη καμπάνια της χώρας και των επιμέρους προορισμών είναι οι: αυθεντικότητα, ανθρωπιά, μαγεία, κουλτούρα και δυναμισμός.
Τα μέλη του ΣΕΤΕ εκτιμούν ακόμη ότι προϋπόθεση για μια επιτυχημένη τουριστική ανάπτυξη της χώρας στη νέα μετά covid 19 εποχή είναι η βελτίωση και ενίσχυση των υποδομών, κάτι που έχει αναδείξει πρόσφατη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ. Τέλος συντριπτική πλειοψηφία των ερωτώμενων (88%) αναγνώρισε ως σημαντική την παρουσία της Marketing Greece, που διευθύνει η κα. Ιωάννα Δρέττα.
Στο μεταξύ με βάση τα ευρήματα από το 2023 και μετά τοποθετείται η πλήρης ανάκαμψη της τουριστικής αγοράς η πλειοψηφία των μελών του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα το 60% των συμμετεχόντων στην έρευνα εκτιμά ότι η αγορά θα ανακάμψει πλήρως μετά το 2023 ενώ το 32% είναι πιο αισιόδοξο και βλέπει ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί από το 2022. Επιπλέον για το 2021 το 55% των ερωτώμενων εκτιμούν ότι ο τζίρος της αγοράς θα αυξηθεί σε σύγκριση με το 2020 και θα ξεπεράσει το 50% του 2019 αλλά δεν θα προσεγγίσει αυτά τα επίπεδα ενώ το 33% πιστεύει ότι ο τζίρος του 2021 θα είναι κάτω από το 50% του 2019.
Όπως είπε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, το 2021 θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό, καθώς οι προκλήσεις θα είναι πολύ περισσότερες. Επίσης υπογράμμισε όμως ότι μελετώντας την μέχρι τώρα εμπειρία θα πρέπει να «βάλουμε τις σωστές βάσεις για το μέλλον» και ζήτησε την συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στην προβολή της χώρας. Για τον ΣΕΤΕ τόνισε η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα είναι στρατηγική επιλογή και υπογράμμισε ότι η επικοινωνία της χώρας ως προορισμού θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην πορεία του τουρισμού τα επόμενα χρόνια.
Ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, από την πλευρά του μίλησε για «επιτυχημένο άνοιγμα» του τουρισμού το 2020 και ζήτησε και αυτός τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την χάραξη μιας επιτυχημένης στρατηγικής στον ελληνικό τουρισμό.
Τέλος ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, κ. Δημήτρης Φραγκάκης, εκτίμησε ότι η σεζόν για το 2021 θα ξεκινήσει περίπου τον Απρίλιο και ανακοίνωσε ότι ο ΕΟΤ εκπονεί στρατηγικό σχέδιο για την επόμενη τριετία που σύντομα θα δοθεί στη δημοσιότητα.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr