Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Πρόκειται για κρίσιμες θέσεις και προτάσεις που η Επιτροπή TRAN θα αποστείλει στην Επιτροπή Βιομηχανίας Έρευνας και Ενέργειας, προκειμένου να ενσωματωθούν σε πρόταση ψηφίσματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία επιχείρησε με τη συγκεκριμένη γνωμοδότηση να αντιμετωπιστούν κενά και εμπόδια στην ευρωπαϊκή πολιτική και νομοθεσία, να προωθηθούν λύσεις που θα διευκολύνουν τη βιώσιμη ενεργειακή μετάβαση τους κρίσιμους τομείς των μεταφορών και του τουρισμού στην ΕΕ με έμφαση στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και την ηλεκτροκίνηση άμεση ή έμμεση μέσω της τεχνολογίας καθαρού υδρογόνου, να υπάρξει επαρκής χρηματοδότηση και να διασφαλιστεί το προσιτό κόστος της ενεργειακής μετάβασης για όλους, χωρίς αποκλεισμούς.
Συγκεκριμένα, η γνωμοδότηση που συνέταξε η Έλενα Κουντουρά και παρουσιάστηκε, προωθεί τις εξής θέσεις:
Σημειώνεται ότι οι μεταφορές καταναλώνουν το 30% της συνολικής ενέργειας στην ΕΕ και έχουν κεντρικό ρόλο στην ενοποίηση του ενεργειακού συστήματος και στην επίτευξη των κλιματικών στόχων.
Στην τοποθέτησή της στη συνεδρίαση της Επιτροπής TRAΝ όπου παρουσιάστηκε η γνωμοδότηση, η Έλενα Κουντουρά τόνισε ότι «η μετάβαση στην βιωσιμότητα θα πρέπει να βασίζεται στη στροφή προς την ηλεκτροδότηση, άμεση ή έμμεση από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όλων των μέσων μεταφοράς. Κάποιες τεχνολογίες είναι πιο ώριμες από άλλες και γνωρίζω ότι υπάρχουν δυσκολίες απαλλαγής από άνθρακα για παράδειγμα στις αεροπορικές μεταφορές αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία ούτε να παραιτηθούμε των προσπαθειών αλλά ούτε και να καθηλώσουμε τα αεροπλάνα. Χρειάζεται ένα έξυπνο μίγμα πολιτικής».
Επισήμανε ότι χρειάζονται άμεσα τεράστιες επενδύσεις σε υποδομές στο οδικό δίκτυο, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια αλλά και για τους οικιακούς καταναλωτές, στο πλαίσιο της προωθούμενης ηλεκτροκίνησης.
Το κρίσιμο ερώτημα σύμφωνα με την κυρία Κουντουρά αφορά στη χρηματοδότηση της μετάβασης. Κάθε χρόνο τα κράτη μέλη της ΕΕ δαπανούν € 300 δισ. για να εισάγουν υδρογονάνθρακες, «ένα τεράστιο ποσό το οποίο αντί να πηγαίνει σε τρίτες χώρες θα πρέπει να επενδύεται στα Κράτη Μέλη για τη παραγωγή καθαρής ανανεώσιμης ενέργειας και για να χρηματοδοτήσει τη μετάβαση της οικονομίας και συγκεκριμένα των μεταφορών».
Για να πετύχει η ενεργειακή μετάβαση, τόνισε η κυρία Κουντουρά, βασική προϋπόθεση είναι η αποδοχή των πολιτών. «Πρέπει να διασφαλίσουμε τη χωρίς αποκλεισμούς πρόσβαση σε οικονομικά προσιτή ανανεώσιμη ενέργεια και μεταφορές. Να μην θέσουμε σε κίνδυνο τη συνδεσιμότητα για απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές και για ευάλωτους πληθυσμούς. Και όλα αυτά μπορούμε να τα επιτύχουμε μόνο σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε συντονισμό και με στρατηγική», κατέληξε η κυρία Κουντουρά.