Όπως είναι γνωστό ο κλάδος των τουριστικών γραφείων και οι εργαζόμενοι σε αυτόν έχουν πληγεί και συνεχίζουν να πλήττονται σοβαρότατα από την κρίση που δημιουργεί η πανδημία του covid-19.
Τα τουριστικά γραφεία και οι tour operators διοργανώνουν, διακινούν και διανέμουν τον οργανωμένο τουρισμό παγκοσμίως, είναι οι ιδιοκτήτες των τουριστικών λεωφορείων και οι εργοδότες διαφορετικών επαγγελματικών κλάδων (υπάλληλοι, οδηγοί, tour leaders, ξεναγοί, κλπ).
Ο κλάδος λειτουργεί το διάστημα αυτό με το αναγκαίο προσωπικό και παράλληλα όλα τα λειτουργικά έξοδα συσσωρεύονται, ενώ οι τζίροι είναι μειωμένοι πάνω από 90% σε σχέση με πέρυσι. Ο εισερχόμενος τουρισμός δεν έχει την δυναμική που αναμενόταν το 2020, ο εξερχόμενος και ο εσωτερικός, οι αερομεταφορές, η ακτοπλοΐα και το yachting δεν πρόκειται να ανακάμψουν πριν τελειώσει η υγειονομική και οικονομική κρίση , ο συνεδριακός είναι μηδενικός, η κρουαζιέρα, επίσης.
Για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να επιβιώσουν, αλλά και να προγραμματίσουν τη λειτουργία τους με ορίζοντα 3ετίας, όπως συμβαίνει στην παγκόσμια τουριστική αγορά, είναι κρίσιμο να απεγκλωβιστούν από τα λειτουργικά προβλήματα και γι’ αυτό απαιτείται η περαιτέρω στήριξη της πολιτείας τόσο στα οικονομικά/ φορολογικά θέματα, όσο και στα εργασιακά τα οποία η Ομοσπονδία επισημαίνει καθ΄όλη τη διάρκεια της κρίσης.
Όπως τόνισε ο Πρόεδρος της FedHATTA κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, "εφόσον η υγειονομική κρίση περιοριστεί το επόμενο διάστημα, θα αρχίσουμε να μιλάμε για τουρισμό από το Μάρτιο του 2021. Και αυτό είναι το αισιόδοξο σενάριο, αφού ο παγκόσμιος οργανωμένος τουρισμός λειτουργεί με ορίζοντα 2ετίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα μέτρα που ζητούμε κρίνονται κρίσιμα για την επιβίωση των επιχειρήσεων του κλάδου μας, οι οποίες θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ευρύτερη επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού.
Πιστεύω ότι η Πολιτεία θα σταθεί αρωγός στην επιχειρηματικότητα και θα στηρίξει εργοδότες και εργαζόμενους".