Για «πρωτόγνωρη κατάσταση που καλείται να αντιμετωπίσει η χώρα», έκανε λόγο ο κ. Ρέτσος ξεκινώντας την παρέμβασή του και μιλώντας για τις επιχειρήσεις και το τραπεζικό σύστημα στη διάρκεια αυτής της δύσκολης χρονιάς. Σημείωσε ότι η κρίση βρήκε τον Τουρισμό στο χειρότερο σημείο αφού υπάρχει θέμα ρευστότητας γιατί έγιναν πολλές επενδύσεις τους προηγούμενους μήνες.
Συνεχίζοντας για τον Τουρισμό ο κ. Ρέτσος σημείωσε ότι έχει πολύ μεγάλο πολλαπλασιαστή για την οικονομία αφού αποτελείται από πολλούς διαφορετικούς κλάδους. Και θα πρέπει, όταν περάσει αυτή η φάση - η φάση της επιβίωσης- «να καθορίσουμε την στρατηγική μας για το μέλλον με ένα εμπλουτισμένο προϊόν».
Ο κ. Ρέτσος χαρακτήρισε θετικό το γεγονός ότι γίνεται κουβέντα για την φετινή καμπάνια για τον Τουρισμό – ακόμα κι αν γίνεται κριτική – γιατί σημαίνει «ότι κάτι προκαλεί και σε βάζει σε σκέψεις». Ουσιαστικά, όπως επισήμανε, δεν πρόκειται για καμπάνια, αλλά για μία προσπάθεια rebranding της χώρας σε αυτήν την ιδιαίτερη συγκυρία, για ένα νέο αφήγημα.
Από την πλευρά του ο κ. Βασιλείου μίλησε για το πρόγραμμα στήριξης του Τουρισμού από την Eurobank το οποίο προσπάθησε να δει τα πραγματικά προβλήματα του κλάδου των ξενοδοχείων και φτιάχτηκε πάνω σε αυτά. Γιατί τα ξενοδοχεία είναι ο βασικός πυλώνας του Τουρισμού που χωρίς αυτά δεν μπορεί να λειτουργήσει τίποτε άλλο από μόνο του.
«Πήραμε το πιο δυσάρεστο σενάριο ότι φέτος δεν θα ανοίξουν καθόλου τα ξενοδοχεία, δηλαδή θα έχουμε μία χρονιά 0» είπε προσθέτοντας ότι το πρόγραμμα στήθηκε με δεδομένο ότι η επιστροφή στην κανονικότητα θα είναι δύσκολη. Και προσπάθησαν να απαντήσουν στις πραγματικές ανάγκες γιατί «σήμερα οι επιχειρήσεις χρειάζονται περιθώριο χρόνου και ρευστότητα».
«Η εμπειρία μου έχει δείξει ότι για να ξεπεράσεις τις κρίσεις χρειάζεται προγραμματισμός και δέσμευση και από τις δύο πλευρές, δηλαδή της τράπεζας και του επιχειρηματία», τόνισε. «Αν γίνουν όλα έτσι, τότε κανείς ποτέ δεν χάνει», τόνισε ο κ. Βασιλείου.
Η ανοδική πορεία του Τουρισμού όλα τα προηγούμενα χρόνια και οι επενδύσεις που έγιναν επιτρέπουν στις εταιρείες του τουρισμού να έχουν πλέον ένα αναβαθμισμένο προϊόν και να είναι αυτό που λέμε υγιείς επιχειρήσεις. Αυτά τα στοιχεία, σημείωσε ο κ. Βασιλείου, αποτελούν πολύ καλή βάση για να αντιμετωπιστούν οι όποιες δυσκολίες έχουν προκύψει.
Κλείνοντας, ανέφερε ότι κάθε κρίση είναι μία ευκαιρία γιατί αποτελεί περίοδος ανασυγκρότησης και αναστοχασμού για να σκεφτεί κανείς τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του και να επανέλθει βελτιωμένος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr