Ο τουριστικός οδηγός της Κομισιόν καλύπτει τα πάντα, από το άνοιγμα των εθνικών συνόρων έως την προσφορά ελκυστικών ταξιδιωτικών κουπονιών για ακυρωμένες πτήσεις.
Το πακέτο συστάσεων θα παρουσιαστεί την Τετάρτη και θα αποκαλύψει τη λεπτή ισορροπία μεταξύ της αποκατάστασης των μεταφορών σε ολόκληρη την ΕΕ και του περιορισμού του κινδύνου επανεμφάνισης σε περιπτώσεις ιών.
Η πρωτοβουλία αναμένεται να περιλαμβάνει έναν χάρτη που ετοιμάζεται από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων που δείχνει τις διαφορετικές επιδημιολογικές καταστάσεις στα κράτη μέλη.
Εν ολίγοις, οι διακοπές στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι εξαρτώνται από το ιστορικό κορονοϊών περιοχών και χωρών. Γι' αυτό και η Ελλάδα μπορεί να ελπίζει πως θα μειώσει τη ζημιά και έστω «κουτσουρεμένα» ο ελληνικός τουρισμός δουλέψει και φέτος.
Η ελληνική πρόταση
Η ελληνική πλευρά στις συζητήσεις στην Ευρώπη έχει ζητήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, το άνοιγμα των συνόρων, όπου είναι εφικτό από τα μέσα Ιουνίου. «Στόχος μας είναι να εργαστούμε για να επιτραπούν ξανά τα ταξίδια μεταξύ των χωρών της ΕΕ έως τις 15 Ιουνίου, όπου είναι δυνατόν», σημειώνει η ελληνική πλευρά στην πρόταση που κατέθεσε στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων για να φτιαχτεί ο τουριστικός οδηγός.
Η Αθήνα δεν τάσσεται υπέρ του ολοκληρωτικού ανοίγματος των συνόρων και για όλους. Στο ελληνικό έγγραφο γίνεται λόγος για «αμοιβαία κατανόηση» σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ότι όλοι οι ταξιδιώτες θα πρέπει να υποβάλλονται σε ελέγχους είτε για κορωνοϊό είτε για αντισώματα τρεις ημέρες προτού ταξιδέψουν. Εναλλακτικά, δεν θα χρειάζονται έλεγχοι «για ταξίδια μεταξύ περιοχών... που έχουν δείξει με σαφείς αποδείξεις ότι η κατάσταση του Covid-19 είναι υπό έλεγχο», αναφέρεται.
Σύμφωνα με το «Politico» η Ελλάδα, μια χώρα με χιλιάδες νησιά που δεν μπορούν να προσεγγισθούν οδικώς, έχει καταθέσει ένα ακόμη συγκεκριμένο αίτημα: «Δεν θα πρέπει να υπάρξει διαφοροποίηση στα μέσα μεταφοράς», υποστηρίζει η Αθήνα. «Είτε πρόκειται για εναέρια, είτε οδικά είτε θαλάσσια μέσα μεταφοράς θα πρέπει να ανοίξουν ταυτόχρονα και με τα ανάλογα πρωτόκολλα. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στις πιο απομακρυσμένες χώρες-μέλη της Ένωσης να μείνουν πίσω». Στα αεροπλάνα, θα πρέπει να συμπληρωθούν «όλες οι θέσεις», υποστηρίζει το έγγραφο, καθώς το μέτρο των κενών μεσαίων καθισμάτων θα καθιστούσε οικονομικά ασύμφορες τις πτήσεις, ενώ είναι αμφισβητήσιμα τα υγειονομικά πλεονεκτήματα».
Σπύρος Πολυχρονόπουλος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr