Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης εστίασε στη σημαντική άνοδο των τουριστικών εσόδων το 2019 υπογραμμίζοντας ότι «οι δράσεις του υπουργείου το 2020 θα κινηθούν με στόχο να επιτευχθεί περαιτέρω άνοδο των τουριστικών εισπράξεων, κατά 10% σε σχέση με το 2019, άνοδος των αφίξεων των ξένων επισκεπτών μας κατά 5%, αύξηση κατά 5% των διανυκτερεύσεων, αλλά και αύξηση 4% της κατά κεφαλήν δαπάνης των τουριστών μας».
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Τουρισμού Μάνος Κόνσολας ανάφερε ότι «ήδη στο ενδεκάμηνο τα τουριστικά έσοδα το 2019 ήταν 17,86 δισ. ευρώ από 15,8 δισ. ευρώ που ήσαν το ενδεκάμηνο του 2018». «Η εν λόγω επίδοση», όπως εξήγησε, «αποτελεί κορυφαία επίδοση για τον τουρισμό της χώρας που με τη σειρά της συνέβαλε στην ανάπτυξη άνω του 2% που σημειώθηκε στο ΑΕΠ του 2019». Μάλιστα, «το 2019 τα τουριστικά έσοδα θα κλείσουν στα 18,1 δισ. ευρώ και φιλοδοξία παραμένει και η περαιτέρω ενίσχυση του ΑΕΠ της χώρας, με «αιμοδότη» τον κλάδο του τουρισμού», τόνισε ο κ. Κόνσολας.
Με όχημα την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, το υπουργείο τουρισμού «φιλοδοξεί να καινοτομήσει με δράσεις που κάνουν πράξη τον "πράσινο" τουρισμό και εκτιμάται ότι θα δώσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην Ελλάδα, όπως είπε ο κ. Θεοχάρης. Χαρακτηριστικό είναι και ότι το νέο στρατηγικό σχέδιο που ξεδιπλώνει το υπουργείου Τουρισμού εστιάζει στην Σαντορίνη και στην βελτίωση των υποδομών του νησιού και των τουριστικών ροών της.
Στους στρατηγικούς στόχους ο κ. Θεοχάρης εστίασε, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, και στη «βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς του τουριστικού προϊόντος, στην ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας των ανθρώπων που παράγουν το τουριστικό προϊόν αλλά και στην επανατοποθέτηση ελληνικού τουριστικού "brand" και της εικόνας της χώρας γενικότερα». Ταυτόχρονα, επισημάνθηκε ότι θα γίνει «ειδική καμπάνια για τα νησιά που πλήττονται από το μεταναστευτικό».
Ο τουρισμός μπορεί να είναι τουρισμός 4 εποχών δήλωσε με νόημα ο υφυπουργός Τουρισμού Μάνος Κόνσολας και εστίασε στην παρούσα «ακτινογραφία» των τουριστικών ροών, που αποτυπώνει το πρόβλημα της εποχικότητας του. «Είναι γεγονός ότι μόνο σε 5 περιφέρειες της χώρας συγκεντρώνεται το 87% της τουριστικής κίνησης», σημείωσε ο κ. Κόνσολας, που έκανε λόγο και για την «ανάγκη της διαφοροποίησης του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος».
Σε ό,τι αφορά τις αγορές - χώρες «αιμοδότες» του τουριστικού συναλλάγματος για το 2019, πάντα για την Ελλάδα, η Γερμανική αγορά συνεισέφερε με 2,5 δισ. ευρώ, η Βρετανία, με 2,3 δισ. ευρώ αλλά και οι ΗΠΑ με 1 δισ. ευρώ. Την ίδια στιγμή ιδιαίτερα σημαντικό καταγράφεται και το γεγονός ότι η μέση δαπάνη του αλλοδαπού τουρίστα το 2019 ανήλθε στα 559 ευρώ αυξημένη κατά 12,3%.
Σε επίπεδο νομοσχεδίων
Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα τουριστική ατζέντα έτοιμο είναι το νομοσχέδιο για τον καταδυτικό τουρισμό, όπως επίσης και το νομοσχέδιο για την τουριστική εκπαίδευση. Για το τελευταίο, ο κ. Κόνσολας ανάφερε ότι «την επόμενη εβδομάδα θα βγει σε διαβούλευση».
«Στην τελική ευθεία είναι εξάλλου και η νομοθετική ρύθμιση για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, όπου στο προσεχές διάστημα θα υπάρξει διϋπουργική για την οριστική αποτύπωση των πρωτοβουλιών της κυβέρνησης στο μέτωπο αυτό», όπως είπε ο κ. Θεοχάρης.
Σε ό,τι αφορά τον ρόλο του ΕΟΤ, που για πρώτη φορά, έτρεξε τον Ιανουάριο την νέα καμπάνια της χώρας με σύνθημα "Always In Season" η πρόεδρος του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέρκου στάθηκε στην ανάγκη μετασχηματισμού του οργανισμού σε έναν οργανισμό μάρκετιγκ που με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία θα προβάλλει την Ελλάδα στις αγορές του κόσμου. Για το λόγο αυτό προωθείται και η αναβάθμιση του Visit Greece.
Ο υπουργός Τουρισμού ανακοίνωσε και την μετεγκατάσταση του υπουργείου Τουρισμού και τη συστέγαση του σε ακίνητο στην πλατεία Ομονοίας, μια κίνηση που κατά τον ίδιο, θα εξοικονομήσει περί τα 1,8 εκατ. ευρώ από το υπουργείο, από τα ενοίκια που μέχρι σήμερα καταβάλλει.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr