Σε σχέση με τις μαρίνες, ο κ. Θεοχάρης τόνισε ότι τρέχουν διαγωνισμοί. «Π.χ. τρέχει το ΤΑΙΠΕΔ την Ιτέα. Προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα σε Πύλο-Καλαμάτα Κάθε νησί πρέπει να αποκτήσει μια καλή μαρίνα» ανέφερε ο κ. Θεοχάρης.
«Έχουμε ισχυρό brand, οι επενδύσεις έχουν βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών μας, υπάρχει εν γένει ποιότητα στο προσωπικό, π.χ. το ποσοστό γλωσσομάθειας. Αυτοί είναι οι λόγοι που αντιμετωπίζουμε των ανταγωνισμό του φτηνού προορισμού σε σχέση με τη γείτονα» ανέφερε ο υπουργός και σημείωσε ότι τα σημάδια για την επόμενη χρονιά είναι θετικά. Ωστόσο υπάρχουν μεγάλες αβεβαιότητες που δημιουργούν δυσκολίες.
«Υπάρχουν αισιόδοξα μηνύματα για το 2020. Υπάρχει καλή εικόνα από τη Βρετανία που φέτος είναι η μεγαλύτερη αγορά, όπως κι από την κρουαζιέρα και κάποιες αγορές άλλες. Είναι σταθερή Γερμανία σταθερά αυξανόμενες οι ΗΠΑ και ένας δυναμισμός από την Κίνα. Η Κίνα είναι μια αγορά δυναμική και οι Κινέζοι έχουν μεγάλη αγοραστική δύναμη
Είναι παρακινδυνευμένο, όμως, να κάνουμε προβλέψεις. Ευχάριστο είναι ότι καλύπτονται τα slots της Thomas Cook. Δημιουργούμε δηλαδή τις συνθήκες για μια θετική χρονιά. Όταν όμως έχουμε Brexit, αβεβαιότητα στη Βρετανία, όταν έχουμε εξωγενείς φόβους για εμπορικού πολέμους κι αν αυτό θα εξελιχτεί σε μια κακή οικονομική κατάσταση σε βασικές μας αγορές, δημιουργούνται αβεβαιότητες» τόνισε ο υπουργός Τουρισμού και τόνισε ότι βασικός στόχος είναι η συνεχής αναβάθμιση υπηρεσιών. «Πρέπει να δώσουμε έμφαση και στις δημόσιες υποδομές»
«Επιταχύναμε στο δεύτερο μισό της σεζόν και τελειώνουμε με μονοψήφια αύξηση και διψήφια από άποψη εσόδων φέτος. Όχι όσο πολλές αυξήσεις σε αριθμό αλλά σε τουριστικό ΑΕΠ» ανέφερε ο υπουργός Τουρισμός.
Σε σχέση με την κινεζική αγορά επανέλαβε το στόχο για 500.000 το 2021 και σημείωσε ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να καταφέρει η Ελλάδα να προσελκύσει τέτοιου είδους τουρισμού.
«Αν δείτε τις επιστροφές του ΦΠΑ οι Κινέζοι είναι πρώτοι και άρα ψωνίζουν περισσότερο. Υπάρχει ένα στρατηγικό σχέδιο που έχει στα χέρια του ο Πρωθυπουργός που προβλέπει μια σειρά από δράσεις και την αύξηση στους 500.000 το 2021. Για τη Ρωσία, είναι μια μεγάλη αγορά που περνά μια φάση ύφεσης και δυσκολιών κυρίως για λόγους εσωτερικούς αλλά και για άλλους θρησκευτικούς μια και ο προσκυνηματικός τουρισμός είναι σημαντικός.»
Σε σχέση με τη διεύρυνση της σεζόν τόνισε ότι είναι το μεγάλο ζητούμενο. «Ισόρροπη ανάπτυξη σε όλη την περιφέρεια και όλους τους μήνες. Δε γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Αλλά με στρατηγική σε δυο κατευθύνσεις. Να αναπτύξουμε προορισμούς που δεν είναι γνωστοί, π.χ. ορεινοί προορισμοί και city break σε πόλεις και η δεύτερη και για κάθε προορισμό με αργά βήματα να αυξήσουμε τη σεζόν περισσότερο στο τέλος και λίγο περισσότερο στην αρχή. Να σπρώχνουμε τα άκρα της σεζόν παραπέρα.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr