Όπως φαίνεται, η TUI, ο μεγαλύτερος πελάτης της χώρας αλλά και οι Digital Tour Operators, δηλαδή οι ψηφιακές πλατφόρμες, booking και expedia θα παίξουν ενεργό ρόλο, αλλά ζητούμενο είναι με τι αντίτιμο θα καλύψουν τα κενά που δημιουργήθηκαν. Ήδη σειρά επαφών, τόσο με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού, όσο και με εκπροσώπους των τουριστικών φορέων, είχε ο απεσταλμένος της TUI Sebastian Ebel, μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου του γερμανικού tour operator.
Σύμφωνα με πληροφορίες η TUI θέτει επί τάπητος το θέμα μακροχρόνιων συμβολαίων, ενώ αναμένεται να φανεί τους επόμενους μήνες το επίπεδο των εκπτώσεων που θα ζητήσει. Βέβαια πολλά «παίζονται» σε επίπεδο τιμών στην άνοιξη οπότε και κάθε ξενοδοχείο έχει μια εικόνα της προπώλησης. Εκεί γίνονται και τα σχετικά παζάρια όταν υπάρχει και μια σαφής καταγραφή της ζήτησης. Πάντως, η επανάκαμψη των ανταγωνιστικών προορισμών της Τουρκίας και της Β. Αφρικής καθιστά το εγχείρημα για διασφάλιση του κενού των αφίξεων σε συνδυασμό καλών τιμών ιδιαίτερα δύσκολο, ειδικά για περιοχές με μη ανελαστική ζήτηση. Επίσης, ερώτημα είναι το τι θα γίνει με την κάλυψη των αεροπορικών κενών σε μια περίοδο όπου πολλοί ανταγωνιστικοί προορισμοί διεκδικούν παρουσία στην αεροπορική αγορά. Ουσιαστικά μπαίνει το ζήτημα της ψηφιακής μετάλλαξης των επιχειρήσεων με ενίσχυση των δικών τους καναλιών πωλήσεων, της ανάδειξη της επωνυμίας προορισμών (brand awareness), της διαχείρισης και εμπλουτισμού των προσφερόμενων προϊόντων.
Σημειώνεται ότι την Παρασκευή με αφορμή την παγκόσμια ημέρα τουρισμού ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος είχε τονίσει ότι ο κλάδος και συνολικά η οικονομική δραστηριότητα που συνδέεται με αυτόν δε θα πρέπει να «πετάει στον αυτόματο πιλότο», ενώ επισήμανε το μέγεθος της ζημίας από την κατάρρευση της Thomas Cook. Συγκεκριμένα ανέφερε «Εδώ και καιρό υποστηρίζουμε ότι ο Τουρισμός δεν «πετάει στον αυτόματο πιλότο» και δεν αρκεί να αξιολογείται μονοδιάστατα βάσει αριθμών. Μια από τις μεγαλύτερες κρίσεις των τελευταίων ετών είναι πλέον γεγονός, και οι εμπλεκόμενοι φορείς οφείλουν να διαμορφώσουν εκείνα τα μέτρα που θα διασφαλίσουν το υγιές επιχειρηματικό περιβάλλον και την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος διεθνώς. Άλλωστε η ζημία που έχει ήδη προκληθεί – άμεση και μεσομακροπρόθεσμα – θα έχει ανυπολόγιστες προεκτάσεις στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται, ο ΣΕΤΕ εντείνει τις προσπάθειες διαλόγου και συνεργασίας για τη συνέχιση της αναπτυξιακής προοπτικής της χώρας».
Σήμερα ,πάντως κλιμάκιο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με επικεφαλής τον πρόεδρο Γιάννη Ρέτσο βρίσκεται στο Ηράκλειο για μια σειρά προγραμματισμένων επαφών με τους επιχειρηματίες – μέλη του ΣΕΤΕ. Η συνάντηση έχει ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον περιεχόμενο καθώς έρχεται την ώρα που η κυβέρνηση με σχετική καθυστέρηση και πολλές παραπομπές στο μέλλον έχει δώσει στη δημοσιότητα το πρώτο πακέτο στήριξης για όσους επλήγησαν από την κατάρρευση του βρετανικού κολοσσού. Η αντιπροσωπεία του ΣΕΤΕ θα έχει συνάντηση και με τον κ. Στ. Αρναουτάκη, Περιφερειάρχη Κρήτης, καθώς η Μεγαλόνησος είναι ένας προορισμός που σηκώνει μεγάλο βάρος από το «κανόνι» της Thomas Cook.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr