Για το λόγο αυτό ήδη από τον προηγούμενο Ιούνιο στη Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ο πρόεδρός του Γιάννης Ρέτσος είχε θέσει το θέμα εκπόνησης μιας μακροχρόνιας στρατηγικής ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη πορεία της «ατμομηχανής» της εθνικής οικονομίας, του τουρισμού. Επενδύσεις, διαχείριση προορισμών, εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος είναι μερικές από τις προτάσεις που έχουν τεθεί.
Λιγότερες αεροπορικές θέσεις το Σεπτέμβριο
Πάντως μπορεί στο πρώτο εξάμηνο η χρονιά με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία να είναι σχετικά καλή ωστόσο η όλη σεζόν θα κριθεί ως φαίνεται στο νήμα. Για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο πριν βγουν τα επίσημα στοιχεία η εικόνα, με βάση εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, παραπέμπει σε «προσγείωση». Με βάση δε τα στοιχεία που καταγράφει στο τελευταίο του στατιστικό δελτίο το Ινστιτούτο Μελετών του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ) σε σχέση με τον αντίστοιχο προγραμματισμό του 2018, για το 2019 παρατηρείται μείωση των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων από το εξωτερικό κατά -6,2% ή σχεδόν -1,1 εκατ. θέσεις στο σύνολο της σεζόν.
Αναλυτικότερα, για την περίοδο Μαρτίου-Ιουλίου η μείωση ήταν -5,7% ή -520 χιλ. με μοναδικό μήνα κατά τον οποίο παρατηρήθηκε αύξηση τον Απρίλιο (+7,1% ή +51 χιλ. θέσεις ). Για τους επερχόμενους μήνες αναμένεται μείωση των θέσεων, ειδικότερα: 8,5%/-261 χιλ. τοv Σεπτέμβριο και -4,7%/-79 χιλ. τον Οκτώβριο.
Τον Σεπτέμβριο η πλειοψηφία των αεροδρόμιων καταγράφει μείωση. Ειδικότερα, στη Θεσσαλονίκη παρουσιάζεται η μεγαλύτερη μείωση τόσο σε απόλυτες διαφορές που ανέρχεται σε -18,2% ή -83 χιλ. θέσεις ενώ στα Χανιά εμφανίζεται η μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση με -19,1%/-44 χιλ. Μεγάλη μείωση αναμένεται στη Ρόδο -6,2%/-32 χιλ., στην Κω -6,7%/-17 χιλ., στην Σκιάθο κατά -17,2%/-7 χιλ. θέσεις, και στη Σάμο κατά -15,3%/-5 χιλ. Πτώση αναμένεται και στα Ιόνια Νησιά: Κέρκυρα -8,4%/-27 χιλ., Ζάκυνθος -11,2%/-21 χιλ., Άκτιο -9,1%/-6 χιλ. και Κεφαλονιά -1,8%/-1 χιλ. θέσεις. Αντίθετα, η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση παρατηρείται στην Καλαμάτα με +33,0% (+9 χιλ. θέσεις) και ακολουθούν τα αεροδρόμια Καρπάθου +9,9%/+2 χιλ. θέσεις και της Μυκόνου +3,6%/+3 χιλ. θέσεις. Τον Οκτώβριο, στη Θεσσαλονίκη αναμένεται η μεγαλύτερη μείωση σε απόλυτη διαφορά αεροπορικών θέσεων που ανέρχεται σε -32 χιλ. θέσεις κατά -13,7%.
Η μεγαλύτερη μείωση σε ποσοστιαία διαφορά αναμένεται στη Μυτιλήνη -27,9%/-2 χιλ. και ακολουθούν Σκιάθος (-21,3%/-1 χιλ.), Κάρπαθος (-19,3%/-1 χιλ.), Άκτιο (-18,2%/-4 χιλ.) και στα Χανιά κατά -15,5%/-21 χιλ. θέσεις. Αντίθετα η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση παρατηρείται στο αεροδρόμιο της Μυκόνου +26,7%/+9 χιλ. θέσεις και ακολουθεί το αεροδρόμιο της Καλαμάτας με +15,8%/+2 χιλ.. Σε επίπεδο απόλυτων διαφορών η μεγαλύτερη μείωση αναμένεται στο αεροδρόμιο της Ρόδου κατά +10 χιλ./+3,5%.
Visa και Brexit
Εν όψει, πάντως, της νέας χρονιάς αλλά και για το φίνις της τρέχουσας η κυβέρνηση προσπαθεί να δει πώς θα απομειώσει τις επιπτώσεις των εξελίξεων σε διεθνές επίπεδο αλλά και το πάγιο θέμα με τις θεωρήσεις εισόδου που αποτελεί και βασικό μοχλό ανάπτυξης της διείσδυσης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε εναλλακτικές, αναδυόμενες αγορές. Έτσι, μέτρα, που θα διασφαλίσουν την απρόσκοπτη κίνηση Βρετανών τουριστών προς την Ελλάδα, σε ενδεχόμενο Brexit, συζήτησαν χτες στο Υπουργείο Τουρισμού, ο υπουργός κ. Χάρης Θεοχάρης και ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Στο επίκεντρο της συζήτησης ήταν η εξασφάλιση τρόπων διευκόλυνσης των μετακινήσεων στις πύλες εισόδου της χώρας, για την αποφυγή φαινομένων συνωστισμού και ταλαιπωρίας των τουριστών.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν και θέματα που αφορούν στη διευκόλυνση των Ρώσων τουριστών και ειδικότερα η ταχύτερη έκδοση visas και η κάλυψη μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας, ιδίως για ανήλικα άτομα.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr