Σύμφωνα με αναλυτικές αναφορές και υπομνήματα που έχει καταθέσει το επαγγελματικό σωματείο του κλάδου, ο ΣΙΤΕΣΑΠ, η παραχώρηση της μαρίνας Αλίμου σε ένα επενδυτικό σχήμα και με δεδομένο ότι στη σύμβαση για το διαγωνισμό δεν μπήκε πρόβλεψη για τη διατήρηση ανταγωνιστικών τιμολογίων για τα επαγγελματικά σκάφη ή κάποια απλή μορφής ουσιαστική μέριμνα (αναλογία με ΟΛΘ καξ ακτοπλοΐα ) , εκτιμάται ότι θα αυξήσει κατακόρυφα τα τιμολόγια ελλιμενισμού κατά τέσσερις με πέντε φορές. Τούτο λόγω των συγκριτικών τιμολογίων όμορρων μαρινών αλλά και της ζήτησης που αναμένεται να έχει από ιδιωτικά σκάφη.
«Από 3.000-3.500 που πληρώνουμε τώρα το χρόνο η τιμή για ελλιμενισμό είναι σίγουρο ότι θα εκτοξευθεί στα 10.000-12.000 ευρώ. Δεν θα είμαστε ανταγωνιστικοί και θα σβήσουμε ως κλάδος. Αν στόχος τους είναι να κλείσει ο κλάδος τότε βρίσκονται στον σωστό δρόμο» αναφέρουν με νόημα.
Στη Δικαιοσύνη προσφυγή
Για να αμυνθεί και να διασφαλίσει τη βιωσιμότητά του ο κλάδος που απασχολεί, άμεσα, πάνω από 5.000 εργαζόμενους έχει από πέρυσι προβεί σε μια σειρά παραστάσεων και συζητήσεων, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ [Μονίμου] Πληρώματος – ΣΙΤΕΣΑΠ έχει περισσότερες από 750 επιχειρήσεις μέλη, που είναι ιδιοκτήτες και διαχειριστές σκαφών διαφόρων κατηγοριών, μεγεθών και τύπων, σε όλη την Ελληνική επικράτεια o αριθμός των οποίων ξεπερνά τα 3.000. Μάλιστα η μαρίνα Αλίμου είναι μία επαγγελματική μαρίνα με 1.100 θέσεις εκ των ο ποίων το 85% καλύπτουν επαγγελματικά σκάφη και μόλις το 15% είναι ιδιωτικά.
Στο φόντο αυτό 50 ιδιοκτήτες σκαφών συνέστησαν μια συνεταιριστική – κοινωνική επιχείρηση και κατέβηκαν στο διαγωνισμό για τη μαρίνα Αλίμου, όμως αποκλείστηκαν από την επόμενη φάση της διαδικασίας. Έτσι, όπως ανέφεραν μιλώντας σε δημοσιογράφους την προηγούμενη εβδομάδα, προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη κατά του ΤΑΙΠΕΔ για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της μαρίνας Αλίμου. Στόχος της πρωτοβουλίας «Ελληνική Βάση Γιώτινγκ – ΚΟΙΝ. Σ.Ε.Π» μέσα από την προσφυγή είναι να επιστρέψουν στον διαγωνισμό, από τον οποίο αποκλείστηκαν. Μάλιστα αναφέρουν ότι δεν ενημερώθηκαν ποτέ για τους ακριβείς λόγους και το σκεπτικό του Ταμείου. Επιπλέον αμφισβητούν ευθέως την ορθότητα του διαγωνισμού, λέγοντας πως υπάρχουν όροι που περιορίζουν τη συμμετοχή και παράλληλα νοθεύουν τον υγιή ανταγωνισμό. Οι κυριότεροι, επεσήμαναν, αφορούν στην υποχρέωση του υποψήφιου να διαθέτει αποθεματικό 15 εκατ. ευρώ και στην τριετή εμπειρία του στη διαχείριση μαρίνας δυναμικότητας 500 θέσεων.
Παράπλευρες απώλειες
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συρρίκνωση του κλάδου στον Άλιμο, σύμφωνα με τα στελέχη της ΚΟΙΝ.Σ.Ε.Π θα πλήξει επίσης αρκετούς επαγγελματίες που σχετίζονται με τη συντήρηση σκαφών αναψυχής και έχουν συγκεντρωθεί στην περιοχή ενώ αρνητικές συνέπειες θα υπάρξουν και για άλλες επιχειρήσεις που επωφελούνται από την παρουσία τους, όπως π.χ. ξενοδοχεία, σούπερ μάρκετ, εστιατόρια κα. «Δεν πρέπει η μαρίνα να χάσει τον χαρακτήρα που έχει αποκτήσει ως hub για το επαγγελματικό γιώτινγκ», διαμηνύουν οι ίδιοι, προσθέτοντας πως θα πληγούν κυρίως οικογενειακές επιχειρήσεις που απασχολούν κατά μέσο όρο 4 με 5 άτομα προσωπικό.
Βιώσιμη διαχείριση στον Άλιμο
Με στόχο πάντως να πείσουν και τους πιο δύσπιστους τα μέλη της ΚΟΙΝ.Σ.Ε.Π. έχουν συνθέσει μια ολοκληρωμένη πρόταση για τη βιώσιμη λειτουργία της μαρίνας, με τα σημερινά τιμολόγια. Επιμένουν ότι κανείς δεν μπορεί να τρέξει τη μαρίνα καλυτερα από αυτούς, αφού έχουν μεγάλη εμπειρία στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού και βρίσκονται στη συγκεκριμένη μαρίνα πάνω από τριάντα χρόνια. Τονίζουν, δε, ότι το εγχείρημά τους περιλαμβάνει τη σύμπραξη με ομάδα από ειδικούς επιστήμονες, όπως μηχανικούς, αρχιτέκτονες και ναυπηγούς.
Νέα μαρίνα στην Ανάβυσσο
Η ΚΟΙΝ. ΣΕΠ. πάντως έχει εναλλακτική πρόταση σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθεί το αίτημά της για διατήρηση των τιμολογίων ελλιμενισμού στον Άλιμο.
Έχει συντάξει πρόταση στο υπουργείο τουρισμό να προχωρήσει στην χωροθέτηση νέας μαρίνας στο παραλιακό τόξο της Αττικής από τον Πειραιά μέχρι το Λαύριο , η οποία θα στεγάσει τα επαγγελματικά σκάφη που θα εγκαταλείψουν μαζικά και εξ ‘ανάγκης τον Άλιμο.
Ειδικότετα «βλέπει» πιθανή τη δημιουργία μαρίνας στην Ανάβυσσο, όπου τα γραφειοκρατικά προβλήματα είναι λιγότερα καθώς η έκταση ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ και ως εκ τούτου θα είναι πιο εύκολο να προχωρήσουν οι αδειοδοτικές διαδικασίες
Πιο συγκεκριμένα μπορεί να γίνει στη χερσαία ζώνη των Αλυκών με εκσκαφή και να στεγάσει 500 επαγγελματικά σκάφη με μηνιαίο μίσθωμα 250 ευρώ. Σύμφωνα με μελέτη που έχει εκπονήσει μηχανικός της ΚΟΙΝ. Σ.Ε.Π, πρόκειται για μια επένδυση συνολικού προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση της ΚΟΙΝ.Σ.Ε.Π ανέφερε πως και σε αυτή την περίπτωση είναι πρόθυμη να αναλάβει τη διαχείριση της μαρίνας και να συμμετέχει στη χρηματοδότησή της, , σημειώνοντας πως είναι ένα project οικονομικά βιώσιμο. Ήδη, όπως ειπώθηκε υπάρχει ενδιαφέρον από επενδυτές να συμμετάσχουν στην κατασκευή του.
Για τις παραπάνω θέσεις και προτάσεις, τα μέλη της ΚΟΙΝ.Σ.Ε.Π θα ενημερώσουν τις επόμενες μέρες την υπουργού Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά καθώς και τον υπουργό Επικρατείας, Αλέκο Φλαμπουράρη και τον υφυπουργός Οικονομίας, Στέργιο Πιτσιόρλα.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr