Ευοίωνες, στο μεταξύ, χαρακτηρίζει το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ τις προοπτικές για την γερμανική αγορά, στην χτεσινή επικαιροποίηση της έκθεσης που κάνεις για τις προοπτικές του τουρισμού για φέτος.
Όπως αναφέρει, λόγω θετικής οικονομικής συγκυρίας στη Γερμανία (αυξανόμενο ΑΕΠ και υψηλός δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης) και μεγάλης αύξησης (+34%) της ζήτησης για αεροπορικές θέσεις αναμένεται μεγάλο κύμα Γερμανών το ελληνικό καλοκαίρι.
Όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια εμφανίζουν αναλογικά θετική ποσοστιαία μεταβολή, με την μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτους αριθμούς να καταγράφεται στο Ηράκλειο, την Κω, την Κέρκυρα και την Ρόδο. Επίσης, προστέθηκαν και 2 νέες συνδέσεις με Κεφαλονιά και Σητεία που δεν υπήρχαν το 2017.
Το προφίλ
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο, οι Top-5 προορισμοί για τους Γερμανούς είναι οι εξής: Αυστρία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία. Η Ελλάδα είναι στην 8η θέση, ενώ οι Top-5 προορισμοί στην Μεσόγειο είναι οι: Ισπανία, Ιταλία, Τουρκία, Ελλάδα, Κροατία.
Με βάση τα περυσινά δεδομένα, ο εξερχόμενος τουρισμός από τη Γερμανία ανέρχεται στα 91 εκατομμύρια.
Στην Ελλάδα είχαμε 3.139 χιλ. αφίξεις (13% - 1 η θέση), 32.989 χιλ. διανυκτερεύσεις (17% - 1 η θέση), 2.128 εκατ. ευρώ εισπράξεις (17% - 1 η θέση).
Η Μέση Κατά Κεφαλή Δαπάνη ανέρχεται στα 678 ευρώ, η Ημερήσια Δαπάνη στα 65 ευρώ και η Μέση Διάρκεια Παραμονής στις 10,5 μέρες.
Οι Top-3 προορισμοί στην Ελλάδα είναι η Κρήτη, η Κεντρική Μακεδονία και το Νότιο Αιγαίο.
Την ίδια ώρα, απολύτως ρόδινες χαρακτηρίζει τις προοπτικές για τις αφίξεις Γερμανών τουριστών στην Ελλάδα σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Τόμας Γκράυνε, αρμόδιος για τη χώρα μας στον πολιτιστικό τουριστικό οργανισμό της Ευρώπης Studiosus.
Σημειώνει ότι ρόλο έχει διαδραματίσει και η εξάλειψη των αρνητικών σχολίων για τη χώρα μας στο γερμανικό Τύπο, αλλά και η βελτίωση της ποιότητας του ελληνικού τουρισμού.
Όπως αναφέρει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γκράουνε, η Ελλάδα «είναι και πάλι "in" μετά από τα χρόνια της κρίσης, καταλαμβάνοντας μία θέση στο top 5 των κρατήσεων».
Πέρυσι, όπως επισημαίνει, είχαμε αύξηση κρατήσεων 60%, ενώ το 2018 καταγράφεται ήδη άνοδος μεγαλύτερη του 70%. «Ηταν σαν ένα μεγάλο κύμα το οποίο συσσωρεύτηκε και τώρα απελευθερώθηκε. Υπάρχουν προορισμοί, οι οποίοι δεν έχουν ανακαλυφθεί από τον μαζικό τουρισμό και έχουν σωθεί. Από την προσεκτική τους ανάπτυξη θα επωφεληθούν όλοι».
Άλλες μορφές τουρισμού
Ο κ. Γκράουνε επισημαίνει, επίσης, ότι «το δυναμικό για πολιτιστικό τουρισμό είναι τεράστιο. Φέτος διευρύναμε πάρα πολύ τα προγράμματά μας, έχουμε 30 διαφορετικές προτάσεις, μεταξύ των οποίων, τη νέα όπερα της Αθήνας.
Οργανώνουμε επίσης επισκέψεις σε κτήματα με βιολογικά προϊόντα, συζητήσεις με τους παραγωγούς». Aναφερόμενος στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου λέει πως για τον Studiosus «περίοδος αιχμής είναι ο Απρίλιος-Μάιος και από τα τέλη Σεπτεμβρίου έως τα τέλη Οκτωβρίου», ενώ σημειώνει πως απαιτείται μεγαλύτερη προβολή της ποικιλίας του τουριστικού προϊόντος. «Οι επισκέπτες πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχει και μια εξίσου ελκυστική σύγχρονη Ελλάδα, την οποία δεν γνωρίζει κανείς» καταλήγει.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr