Η παρουσίαση της έρευνας έγινε από το Managing Consultant της GBR κ. Stefan Merkenhof, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο “Nikopolis Thessaloniki”, παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, της Αυτοδιοίκησης, τουριστικών και άλλων φορέων της πόλης. Στην παρουσίαση της έρευνας παρέστησαν τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΞΘ και ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης, ενώ την παρακολούθησαν και δημοσιογράφοι.
Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, σχεδόν το σύνολο των τουριστών που επισκέφτηκε τη Θεσσαλονίκη (ποσοστό 96%) πρότεινε τον προορισμό και σε άλλους ενώ ένας μεγάλος αριθμός επισκεπτών (ποσοστό 65%) είχε καλύτερη ή πολύ καλύτερη εμπειρία από ό,τι προσδοκούσε πριν επισκεφθεί τον προορισμό. Οι τουρίστες το 2017 επιβράβευσαν τη Θεσσαλονίκη για τη διασκέδαση, τη συμπεριφορά των κατοίκων και την κουλτούρα με πολύ υψηλή βαθμολογία, (μέσος όρος 8,0). Την περασμένη χρονιά τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης είχαν πληρότητα που έφτασε το 70,8 %, ποσοστό αυξημένο κατά 3,3% από το 2016.
Στην εισαγωγή του ο κ Ανδρέας Μανδρίνος αναφέρθηκε στις προσπάθειες της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης που συνεχίστηκαν με αμείωτη ένταση προς κάθε κατεύθυνση, με σκοπό την ανάδειξη του προορισμού στις υπάρχουσες τουριστικές αγορές αλλά και σε νέες που γνώρισαν και εμπιστεύθηκαν τη Θεσσαλονίκη. «Το θετικό μήνυμα που λάβαμε και το ενδιαφέρον για τον προορισμό αποτυπώθηκε σε πραγματικά νούμερα καθώς επιτεύχθηκε ο στόχος έλευσης τουριστών από νέες χώρες» τόνισε ο κ Μανδρίνος.
Ο πρόεδρος της ΕΞΘ εξέφρασε την αγωνία του για το μέλλον του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη ενώ αναφέρθηκε στο ρόλο του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και στην ανάγκη αλλαγής νοοτροπίας για την εξέλιξη του. «Είναι ανάγκη να σταματήσει να είναι προτεραιότητα η πολιτική προβολή μέσα από τον Οργανισμό και να επικεντρωθούμε στην προβολή του τόπου μας. Άλλωστε είμαστε ρεαλιστές και ξέρουμε ότι όσο εμπλέκονται πολιτικοί στη διαχείριση του οργανισμού, θα υπάρχει η πολιτική προβολή αλλά δεν θα πρέπει να είναι ο κύριος στόχος», υπογράμμισε ο κ Μανδρίνος.
Ο πρόεδρος της ΕΞΘ αναφέρθηκε στη μικρή πτώση της τάξης του 0,2% που παρουσιάζει η συνολική ικανοποίηση των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης, (8,0 το 2017 και 8,2 το 2016) και στην πτωτική πορεία κατά μια ποσοστιαία μονάδα, των συστάσεων των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης (96% το 2017 - 97% το 2016) παρασύροντας σε μικρή κάθοδο της βαθμολογίας από 8,8 σε 8,6 και την ικανοποίηση των επισκεπτών από τις εγκαταστάσεις των ξενοδοχείων.
«Τα στοιχεία αυτά ωστόσο δεν αποθαρρύνουν την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, η οποία συνεχίζει τις προσπάθειες για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη παρά τις όποιες αντίξοες συνθήκες» τόνισε ο κ Μανδρίνος.
Ο πρόεδρος της ΕΞΘ υπογράμμισε τη μεγάλη απήχηση και τα θετικά αποτελέσματα που είχε το project “Thessbrunch” το «παιδί» της Ένωσης Ξενοδόχων που πήρε σάρκα και οστά μέσα στο 2017 για να προβάλει τη γαστρονομία των έμπειρων chef των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης. Η εμπειρία από το project έχει αξιολογηθεί πολύ υψηλά καθώς οι επισκέπτες που το δοκίμασαν το βαθμολόγησαν με 8,1, ενώ οι νεαρές ηλικίες (18-30) το βαθμολόγησαν με 8,2.
«Η ξενοδοχειακή βιομηχανία της Θεσσαλονίκης σημείωσε αύξηση το 2017, τόσο όσον αφορά την πληρότητα όσο και τις τιμές δωματίων, ενώ το μοτίβο εποχικότητας είχε την ίδια τάση με το 2016» τόνισε ο κ Merkenhof, Managing Consultant της GBR. Ο κ. Merkenhof, παρουσίασε συγκεκριμένα και αναλυτικά στοιχεία για τον προορισμό, τόσο για τους Έλληνες και ξένους επισκέπτες του, όσο και για την απόδοση των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης κατά την περσινή χρονιά. «Παρ’ όλο που το προϊόν της πόλης εξακολουθεί να αξιολογείται υψηλά, δείχνει ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα πρέπει να φροντίσουν την βελτίωση της Θεσσαλονίκης, προκειμένου η περιοχή να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες και να παραμείνει ανταγωνιστική» υπογράμμισε ο κ Merkenhof.
Ολόκληρη την έρευνα μπορείτε να βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης www.tha.travel
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr