Πιο συγκεκριμένα αναφέρει:
«Μια καλή χρονιά για τον Ελληνικό τουρισμό συνολικά φτάνει στο τέλος. Για άλλη μια φορά εν μέσω κρίσης ο κλάδος αναδείχθηκε σε πυλώνα στήριξης του εθνικού εισοδήματος, της απασχόλησης, ειδικά των νέων, αλλά και κατ΄ επέκταση της κοινωνικής συνοχής.
Ρεκόρ αφίξεων
» Με μια πρώτη ματιά τα ρεκόρ, που καταγράφει ο κλάδος, θαμπώνουν. Σύμφωνα με στοιχεία από την Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η κίνηση 11μηνου του 2017, ξεπέρασε την επιβατική κίνηση 12μηνου 2016, που ήταν 53.637.249 επιβάτες. Δηλαδή, οι διακινούμενοι επιβάτες είναι, ήδη, από τον Νοέμβριο του 2017 περισσότεροι κατά 2.193.331. Αυτό σημαίνει ότι η συνολική επιβατική κίνηση του 2017 θα καταγράψει νέο ρεκόρ. Στα Χανιά μόνο το 10μηνο του 2017 είχαμε 1.093.455 αφίξεις, την ώρα που πέρυσι όλο το έτος καταγράψαμε αφίξεις της τάξης των 1.048.872 επιβατών.
Τα έσοδα σε ανοδική πορεία
» Σύμφωνα με τις πρόχειρες εκτιμήσεις του υπ. Τουρισμού, το 2017 ήταν θεαματική χρονιά με αύξηση πάνω από 9% στις διεθνείς αφίξεις. Επιπλέον, οι τουριστικές εισπράξεις στη βάση των στοιχείων 10μήνου σημειώνουν διψήφια άνοδο. Ειδικά, το μήνα Οκτώβριο τα έσοδα είναι λίγο χαμηλότερα του 1,2 δισ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις, που παραπέμπουν στο καλύτερο φθινόπωρο των τελευταίων ετών.
» Συνολικά με βάση τα πρώτα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος οι τουριστικές εισπράξεις για το διάστημα Ιανουαρίου- Οκτωβρίου του 2017 διαμορφώθηκαν στα 14,16 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 10,6% σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2016, οπότε το αντίστοιχο νούμερο είχε φθάσει τα 12,8 δισ. ευρώ. Υψηλότερα είναι τα στοιχεία του 10μήνου και σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2015, οπότε τα έσοδα από τον τουρισμό είχαν αγγίξει τα 13,7 δισ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο τελευταία χρόνια η Ελλάδα κατάφερε να έχει ρυθμούς τουριστικής ανάπτυξης 7% διπλάσιο από τον παγκόσμιο μέσον όρο που είναι 3-4%.
» Επίσης και για το 2018, τα πρώτα μηνύματα είναι θετικά, καθώς οι προκρατήσεις κινούνται ανοδικά από όλες τις μεγάλες αγορές του Ελληνικού τουρισμού. Ωστόσο, όπως καλά γνωρίζουν όλοι εμπλεκόμενοι στο χώρο, «ταμείο γίνεται» πάντα στο τέλος της χρονιάς.
» Γι΄αυτο εν όψει του νέου έτους καλό είναι να μη μένουμε στη «λαγνεία των αριθμών», αλλά να δούμε πώς θα κάνουμε τον προϊόν μας πιο ανταγωνιστικό, πιο προσοδοφόρο για τις επιχειρήσεις αλλά και για την κοινωνία συνολικά.
Χωρίς επανάπαυση
» Στο φόντο αυτό, την επόμενη χρονιά, στόχος όλων θα πρέπει να είναι το να μπει άλλο ένα λιθαράκι στη κατεύθυνση της βιωσιμότητας του τουριστικού προϊόντος. Χωρίς επανάπαυση στις δάφνες του 2017, να δούμε, πώς θα καταφέρουμε αύξηση της μέση δαπάνης, διεύρυνση της σεζόν, βελτίωση των υποδομών και των παρεχομένων υπηρεσιών και κυρίως διασφάλιση της περιβαλλοντικής ισορροπίας, που είναι και το κλειδί της ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού τουρισμού.
» Ειδικά για τα Χανιά και το 2018, όσοι μετέχουμε στο δημόσιο διάλογο και ενεργούμε ως παράγοντες τουρισμού θα πρέπει να συνεισφέρουμε ιδέες, ώστε με τον καλύτερο δυνατό και τεκμηριωμένο τρόπο να διαμορφωθεί μια τοπική στρατηγική. Κεντρικός στόχος είναι αναμφισβήτητα η αειφορία και η βιώσιμη ανάπτυξη. Δηλαδή, πέρα από τις γνωστές ταμπέλες και τα κενά, συχνά, συνθήματα να βρούμε πρακτικές λύσεις για τα άμεσα καθημερινά προβλήματα και να δρομολογήσουμε στρατηγικές για τα πιο μεγάλα που χρήζουν μακροπρόθεσμες συνέργιες.
Ανάγκη για λύσεις
» Έτσι, σε πρώτη φάση, όλοι μαζί καλούμαστε να βρούμε λύση στο κυκλοφοριακό των Χανίων τους μήνες αιχμής, την βέλτιστη αξιοποίηση με σεβασμό στη φέρουσα ικανότητα του Ενετικού Λιμένα, τη βελτίωση της συνολικής εικόνας των δημόσιων χώρων, την αισθητική αναβάθμιση, την εντονότερη ανάδειξη και διείσδυση των τοπικών προϊόντων στην τουριστική αλυσίδα και την αξιοποίηση των μνημείων, των χώρων και δράσεων πολιτισμού του τόπου μας.
» Παράλληλα, θα πρέπει να εισφέρουμε δυνάμεις για την προώθηση λύσεων στα μείζονα ζητήματα με τους βιολογικούς καθαρισμούς στο νομό και ειδικά στο νότιο άξονα. Επιπλέον να εργαστούμε για την ενίσχυση των υποδομών στο λιμάνι της Σούδας, που αποτελεί επίσης κύρια πύλη του νησιού και μπορεί να δώσει στήριξη στην τοπική ανάπτυξη μέσω του θαλάσσιου τουρισμού, της κρουαζιέρας, του γιώτιγκ, αλλά και της ακτοπλοΐας.
Είναι η ώρα να επενδύσουμε στην ανάδειξη του προορισμού με (brand destination) καθιστώντας τη ζήτηση για τα Χανιά στη διεθνή αγορά όσο γίνεται πιο ανελαστική και λιγότερο εξαρτώμενη από συγκυριακά φαινόμενα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr