Η πρωτεύουσα έχει ντυθεί στα γιορτινά της με το δέντρο - led στο Σύνταγμα, τις Χριστουγεννιάτικες αγορές αλλά και το γενικότερο διάκοσμο των καταστημάτων. Τα ξενοδοχεία έχουν ετοιμάσει τις προσφορές τους αλλά και έχουν ντυθεί στα «καλά» τους. Δεσπόζει ειδικά το πανύψηλο έλατο στο lobby της Μεγάλης Βρετανίας αλλά και η Χριστουγεννιάτικη αγορά έξω από το Βυζαντινό στο Χίλτον.
Είναι, μάλιστα, ενδεικτικό ότι η «ναυαρχίδα» της Αθηναϊκής Ξενοδοχίας ο Όμιλος Λάμψα καταγράφει μια συνεχή ανοδική πορεία, παράλληλη με αυτήν του τουρισμού της Αθήνας. Μόνο ο Δεκέμβριος περιγράφεται ως ο καλύτερος της τελευταίας 15ετίας με καταγεγραμμένη μέχρι στιγμής πληρότητα άνω του 60% για τις δύο πολυτελείς μονάδες, τη Μεγάλη Βρετανία και το King George. «Το μουσείο της Ακρόπολης μας έχει χαρίσει ημέρα επιπλέον διανυκτέρευσης και το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος άλλη μια», αναφέρουν χαρακτηριστικά στελέχη της αθηναϊκής ξενοδοχειακής αγοράς που εκτιμούν πως όταν προχωρήσουν και τα έργα στο παραλιακό μέτωπο όπως το Ελληνικό η αγορά θα μεγαλώσει περεταίρω. Αξιοσημείωτο είναι ότι η Μεγάλη Βρετανία έχει κοινό από καλές αγορές όπως η Αμερικανική, η Αραβική, η Τουρκική αλλά και βέβαια φιλοξενεί πάντα επισκέπτες από τις παραδοσιακές της χώρας, δηλαδή αυτές των κρατών της ΕΕ. Ενδιαφέρον είναι επίσης ότι η αύξηση της ζήτησης εστιάζεται και σε δωμάτια υψηλής τιμής (π.χ. σουίτες) κάτι που η διοίκηση αναμένεται να σπεύσει να καλύψει επενδύοντας στην αναμόρφωση της υφιστάμενης υποδομής.
Την ίδια ώρα αυξημένη σε σχέση με πέρυσι είναι και η κίνηση ξένων επισκεπτών και στα μεγάλα αστικά κέντρα και τη Θεσσαλονίκη. Στο τέλος της χρονιάς, η λάμψη των αστεριών ρίχνει τους προβολείς της και στη Θεσσαλονίκη. Τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης είναι έτοιμα να υποδεχτούν τους επισκέπτες για να τους παρασύρουν σε ένα γιορτινό ταξίδι που θα κάνει αξέχαστα τα φετινά Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.
Αισιόδοξα, όμως, μηνύματα από τους βασικούς χειμερινούς προορισμούς καταγράφονται φέτος εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς και Θεοφανείων. Ήδη η κίνηση σε Ζαγοροχώρια, Αράχωβα, Ορεινή Αρκαδία, Πάρνωνα, Λίμνη Πλαστήρα και Άγιο Αθανάσιο είναι ζωηρή όπως αναφέρουν επαγγελματίες της περιοχής με πληρότητες στα κοντινά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θέρετρα να είναι στο 90%.
Άνοδο 20% σημείωσε φέτος η ζήτηση για πακέτα ευρωπαϊκών προορισμών -και όχι μόνο για την περίοδο των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων- όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των εν Ελλάδι τουριστικών πρακτόρων FedHatta Λύσσανδρος Τσιλίδη. Όπως ανέφερε ο κ. Τσιλίδης στο ΑΠΕ και στο Real Fm, έχουν εξαντληθεί πακέτα που ξεκινούν από 300 ευρώ και φτάνουν μέχρι και τα 2.000 ευρώ. Τα πακέτα αυτά αφορούν την Ευρώπη, με την Ισπανία να έχει προσελκύσει τη μερίδα του λέοντος των ελλήνων ταξιδιωτών, την Ιταλία, την Ελβετία, το Παρίσι, το Λονδίνο, την Αυστρία, την Πολωνία και τη Βουλγαρία. Σημαντικός είναι και ο αριθμός των τουριστικών πακέτων που έχουν προσφερθεί για Τουρκία. Την ίδια στιγμή, προς εξάντληση είναι και οι εκδρομές που αφορούν τα Αραβικά Εμιράτα, την Ανατολική Ασία, τις Κρουαζιέρες ανά τον κόσμο αλλά και την Ινδία. Στις εσωτερικούς προορισμούς, γεμάτα είναι όλα τα χιονοδρομικά κέντρα και οι περιοχές που αυτά εξυπηρετούν.
Βέβαια «ένας κούκος δε φέρνει την Άνοιξη» καθώς ο εσωτερικός τουρισμός έχει περιοριστεί στο 1/3 σε σχέση με αυτό που ήταν προ κρίσης.
Ωστόσο τα τελευταία δύο χρόνια καταγράφεται μια σταθεροποίηση και ίσως και μια μικρή αύξηση, ενώ δε λείπουν και οι ξένοι επισκέπτες που σταδιακά ανακαλύπτουν τα χειμερινά θέλγητρα της Ελλάδας.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr