Η κορυφαία εκδήλωση στον χώρο της ξενοδοχίας, πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο της έκθεσης XENIA 2017- παρουσία της υπουργού Τουρισμού κας Έλενας Κουντουρά και με τη συμμετοχή κορυφαίων ξένων και Ελλήνων ομιλητών από την τουριστική βιομηχανία, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τις συμβουλευτικές επιχειρήσεις.
Οι θεματικές ενότητες του Συνεδρίου που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον εκατοντάδων επιχειρηματιών από το χώρο της φιλοξενίας ήταν οι εξής :
- Από την ψηφιοποίηση στην τεχνητή νοημοσύνη: Τα ξενοδοχεία στην εποχή της επανάστασης της τεχνολογίας.
- Τα ξενοδοχεία ανανεώνονται: Νέα, εξειδικευμένα ξενοδοχειακά προϊόντα.
- Μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συμπεριφορές: Μια νέα αγορά ανατέλλει.
- Οι ξενοδοχειακές πωλήσεις και το marketing στην εποχή της τεχνολογίας.
Στο 1ο Διεθνές Forum Φιλοξενίας αναπτύχθηκαν οι επί μέρους αλλαγές και εξελίξεις που επέρχονται στους τομείς της ξενοδοχίας των ενοικιαζομένων δωματίων, και πως αυτές επηρεάζουν τον τομέα της φιλοξενίας.
Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος κ. Γιώργος Τσακίρης στο πλαίσιο της εναρκτήριας ομιλίας του επισήμανε ότι τρείς είναι οι βασικές παράμετροι που «πυροδοτούν» αυτές τις αλλαγές.
«Κατά πρώτον, η εκκωφαντική εισβολή και καθιέρωση του μοντέλου φιλοξενίας της οικονομίας του διαμοιρασμού, σε συνδυασμό με την επικράτηση διεθνώς της οικονομικής τάσης του μηδενικού οριακού κόστους που αλλάζουν το ανταγωνιστικό μας περιβάλλον.
Κατά δεύτερον η αλλαγή της πελατειακής μας βάσης ως αποτέλεσμα της καταναλωτικής ωρίμανσης των νεότερων γενεών και αναφέρομαι στους Millennials και την Generation Z, γεγονός που αναπόφευκτα διαφοροποιεί τις απαιτήσεις και προσδοκίες των πελατών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες μας.
Και τέλος η καθολική είσοδος της τεχνολογίας στη βιομηχανία της φιλοξενίας. Στον τομέα αυτό καλό θα ήταν να ακολουθήσουμε ή ακόμη και να αντιγράψουμε τις πρακτικές και τη στρατηγική των πλατφορμών του sharing economy, καθόσον έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα διεισδυτικές και αποτελεσματικές», επισήμανε ο πρόεδρος του ΞΕΕ..
Όπως πρόσθεσε ο κ. Τσακίρης : «Αποτέλεσμα των παραπάνω αλλαγών είναι ότι δρομολογούνται σημαντικές εξελίξεις στο επάγγελμά μας και στο προϊόν μας. Για όλους εμάς τους επαγγελματίες, τους «κλασσικούς» της φιλοξενίας και του αδειοδοτημένου τομέα, η ανάγκη για αλλαγές και προσαρμογή μας στην νέο περιβάλλον, δεν είναι απλά μια ακόμη στρατηγική επιχειρηματική επιλογή μας αλλά αποτελεί προϋπόθεση επιβίωσής μας.
Ο κλάδος της οικονομίας του διαμοιρασμού ήδη μας ανταγωνίζεται ευθέως και αξιόπιστοι αναλυτές προβλέπουν ότι στα επόμενα λίγα χρόνια θα έχει καλύψει ένα σημαντικό κομμάτι της φιλοξενίας και των υπηρεσιών. Στη χώρα μας το πρόβλημα είναι ακόμη πιο έντονο, όπου εξαιτίας της αβελτηρίας της πολιτείας που χθες τελικά μετά από 2,5 χρόνια θεσμοθέτησε ένα νομοθετικό πλαίσιο που θα ρυθμίσει τη λειτουργία της συγκεκριμένης δραστηριότητας, ώστε να μην μας ανταγωνίζεται άνισα και αθέμιτα, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα την ενθάρρυνση της βασικής εταιρείας του κλάδου για την ενοικίαση κατοικιών, μια ξένη εταιρεία, να επιβάλλει τους όρους της και να αντιμετωπίζει, συμπεριφορικά, τις φορολογικές αρχές της χώρας με μια πρωτόγνωρη αλαζονεία που πραγματικά μας εκπλήσσει. Η σύγκριση δε με την δική μας αντιμετώπιση είναι αναπόφευκτη, καθόσον στα θέματα της φορολόγησής μας οι αρχές έχουν επιδείξει μια αξιοσημείωτη αποφασιστικότητα».
Καταλήγοντας ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος τόνισε ότι : «Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια καταγράφει μια εντυπωσιακά ανοδική πορεία όσον αφορά στις τουριστικές αφίξεις της. Φαίνεται ότι το στοίχημα των αφίξεων κερδήθηκε, αφού πλησιάσαμε τα 30 εκατομμύρια επισκέπτες.
Τελικά, το μεγάλο στοίχημα που εμείς οι ξενοδόχοι και ιδιοκτήτες των camping πρέπει να κερδίσουμε, είναι το στοίχημα της επιβίωσης, της επαγγελματικής επιβίωσης, που είναι και το δυσκολότερο. Προϋπόθεση όμως για την επιβίωση μας είναι η εκπαίδευση και εξοικείωση μας στις νέες απαιτήσεις της φιλοξενίας. Η αφομοίωση, ένταξη και καλύτερη εκμετάλλευση των νέων τεχνολογιών, η καλύτερη προσέγγιση και διαχείριση των απαιτήσεων των πελατών μας, ο εμπλουτισμός της φιλοξενίας με νέα προϊόντα, το καλύτερο marketing, ο σχηματισμός ξενοδοχειακών κοινοπρακτικών σχημάτων, είναι μερικοί τομείς στους οποίους πρέπει να κινητοποιηθούμε ώστε να είναι εφικτή η επιβίωση, δηλαδή ο στόχος του μεγάλου στοιχήματος της επιβίωσης. Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο έχει αναλάβει ένα σημαντικό κομμάτι για τη διαφύλαξη της ποιότητας του ξενοδοχειακού προϊόντος, έχοντας την αρμοδιότητα της κατάταξης των καταλυμάτων, της πιστοποίησης των Boutique Hotels, του “Ελληνικού Πρωινού», του μητρώου τίτλων και μέσω όλων αυτών των διαδικασιών της εκπαίδευσης και προσαρμογής των ξενοδόχων στις νέες απαιτήσεις της φιλοξενίας».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr