«Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά» ανέφερε η Angela Gittens Γενική Διευθύντρια του Airport Council International (ACI). «Περίπου 100 δισεκ θα ξοδεύουν οι Κινέζοι εκτός. Μόνο Ιταλία, Βρετανία και Γερμανία όμως είναι στην πρώτη ομάδα κρατών που επισκέπτονται» ανέφερε η κα Gittens.
O Δρ Lei Zheng Πρόεδρος του Ινστιτούτου Αεροπορικών Μελετών στη Μεγάλη Βρετανία (Institute for Aviation Research) σημείωσε αύξηση της κίνησης από το 2007 έως το 2016 μεταξύ Κίνας και Ευρώπης έχει αυξηθεί κατά 84%. Όπως είπε οι Κινέζοι τουρίστες περνούν μια με δύο εβδομάδες στην Ευρώπη με πρώτους προορισμούς το Παρίσι, την Ελβετία, την Ιταλία και τη Γερμανία (Βαυαρία). «Ξοδεύουν τα περισσότερα» τόνισε και υπογράμμισε την ανάγκη για μια υπερεθνική στρατηγική καθώς οι Κινέζοι κάθε μέρα επισκέπτονται μια πόλη της Ευρώπης, πχ Μόναχο και μετά Σάλτσμπουργκ, Βιέννη, κτλ. «Πρέπει να ενταχθεί και η Ελλάδα στους προορισμούς αυτούς» είπε με έμφαση ώστε να αξιοποιήσει το μομέντουμ.
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος στην τοποθέτησή του ανέδειξε τη σημασία διαμόρφωσης από τις επιχειρήσεις ενός προσφερόμενου προϊόντος φιλικού στον Κινέζο επισκέπτη, ενώ έθεσε το θέμα της συνδεσιμότητας αλλά και των θεωρήσεων εισόδου (βίζα). «Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα προϊόν που να τους ταιριάζει. Για μια τέτοια τεράστια αγορά χρειάζεται μια κεντρική στρατηγική. Προσπαθούμε εμείς από την πλευρά μας να βοηθήσουμε επαγγελματίες αλλά και να προσελκύσουμε περισσότερους Κινέζους επισκέπτες» σημείωσε.
Σύμφωνα με τον κ. Ρέτσο πέρυσι ήλθαν σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία 56 χιλιάδες ωστόσο όπως ανέφερε ο αριθμός αυτός είναι κάτω από τον πραγματικό.
«Πέρασαν τους 110 χιλιάδες» σημείωσε ωστόσο υπογράμμισε ότι και αυτό το νούμερο δεν είναι ικανοποιητικό καθώς πάνω από 10 εκατ. ταξίδεψαν στη Ευρώπη αλλά 600 χιλιάδες μόνο στη Νότια Ευρώπη. Στα θετικά της υπόθεσης είναι ότι, όπως είπε ο κ. Ρέτσος, η εταιρία China Eastern ετοιμάζεται να αρχίσει απευθείας πτήσεις το 2018.
«Ο Μάιος,ο Οκτώβριος και ο Σεπτέμβρης είναι οι καλοί μήνες για τους Κινέζους, που προτιμούν την Αθήνα, την Κρήτη και τη Σαντορίνη. Η ιστορία, η γαστρονομία είναι τα μεγάλα πλεονεκτήματά μας όπως και η ασφάλεια και η αυθεντικότητα της εμπειρίας» τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ.
Ο CEO του ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος» Γιάννης Παράσχης σημείωσε ότι η αύξηση της κίνησης από και προς το αεροδρόμιο προέρχεται από τις αεροπορικές εταιρίες της Μέσης Ανατολής μεταφορείς και από τις Κινεζικές.
Όπως ανέφερε μέσω ΔΑΑ διακινήθηκαν 156.000 ταξιδιώτες από και προς Κίνα (Σαγκάη 56.000, Πεκίνο 52.400). Από αυτούς το 39% είναι για δουλειά, το 49% είναι για αναψυχή. Μάλιστα στάθηκε και στο επίπεδο δαπάνης που κάνουν τονίζοντας ότι ξοδεύουν 136 ευρώ στο αεροδρόμιο ενώ άλλες εθνικότητες κατά μέσο όρο είναι στα 60 ευρώ.
«Ετοιμάζουμε να διαμορφώσουμε ένα φιλικό προς τους Κινέζους περιβάλλον για πληρωμές, ανακοινώσεις, πληροφορίες με τη χρήση της γλώσσας του και γνωστών σε αυτούς εφαρμογών (app)» ανέφερε ο κ. Παράσχης εστιάζοντας στις προσπάθειες του ΔΑΑ να γίνει πιο εύκολο και οικείο στον Κινέζο επισκέπτη. «Πρέπει να πυροδοτήσουμε τη ζήτηση. Είναι σημαντικό να καταλάβουμε τον κινέζο καταναλωτή. Δεν είναι το μοντέλο ήλιος - θάλασσα που θέλει ο Κινέζος αλλά πρέπει να χτίσουμε κι άλλα» σημείωσε και έκανε λόγο για την ανάγκη διμερών συμφωνιών για τις μεταφορές, τη δημιουργία ειδικών τουριστικών υπηρεσιών για Κινέζους αλλά και φιλικών σε αυτούς προϊόντων.
Ο Mr Mai Cui, αντιπρόεδρος της Alipay για την Ευρώπη τόνισε ότι στον αριθμό των 120 εκ ανέρχονται τώρα οι Κινέζοι τουρίστες. Ξοδεύουν, όπως είπε 104,5 δισεκ ευρώ ανά αναμένεται κάθε χρόνο 1 εκατομμύριο περισσότεροι Κινέζοι να ταξιδεύουν στην Ευρώπη. «Είναι μεγάλο το μέλλον για την Ελλάδα» τόνισε σημειώνοντας ότι η εταιρία του μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο για να προωθήσει τον τουρισμό στην Ελλάδα.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr