Η ζήτηση μάλιστα που δημιουργεί ο τουρισμός φαίνεται από τα εξής μεγέθη: Η μέση δαπάνη σε προμήθειες ανά ξενοδοχείο είναι 209.400 ευρώ, φτάνοντας το 1 εκατ. ευρώ για τα πεντάστερα ξενοδοχεία και τις 17.200 ευρώ για τα ξενοδοχεία με ένα αστέρι. Τρόφιμα, ποτά και νωπά προϊόντα, επίσης, αποτελούν σε όλες τις κατηγορίες ξενοδοχείων το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής αξίας των προμηθειών ξεπερνώντας του 60% του συνόλου. Μάλιστα σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της PWC το 59,8% των ξενοδοχείων διαθέτει εστιατόρια από τα οποία αντλούν το 44,6% των εσόδων τους.
Αυτή η χρυσοφόρος φλέβα παραμένει αναξιοποίητη για πολλές ελληνικές επιχειρήσεις και ειδικά μικρομεσαίες.
Σύμφωνα με την έρευνα τα διαρθρωτικά προβλήματα που υπάρχουν τόσο στον αγροτικό όσο και στο μεταποιητικό τομέα, η ύπαρξη μεσαζόντων που ανεβάζουν και το κόστος των προϊόντων, οι δυσκολίες στην κάλυψη υψηλών απαιτήσεων σε προϊόντα αλλά και στην εφοδιαστική αλυσίδα λειτουργούν ανασταλτικά.
Έτσι σύμφωνα με την έρευνα μόλις τα τρία στα δέκα προϊόντα (30,4%) που αγοράζουν οι τουριστικές επιχειρήσεις διακινούνται απευθείας από τους παραγωγούς και αυτό σε όλους τους κλάδους. Στον κλάδο του ξενοδοχειακού εξοπλισμού και συγκεκριμένα των επίπλων μόλις το 14,9% των προμηθειών γίνεται απευθείας από τους παραγωγούς στην περίπτωση των αλώσιμων το ποσοστό είναι μόλις στο 6%, των αλκοολούχων ποτών στο 6,6% , στα είδη κοσμητικής στο 8,2% , στα τυποποιημένα τρόφιμα στο 13,6% , στα είδη ιματισμού στο 14,5% ενώ στα αναψυκτικά και τους χυμούς στο 13,8%.
Επίσης. περίπου 6 στους 10 ξενοδόχους απάντησαν ότι οι προμήθειές τους σε αλκοολούχα ποτά, εκτός του κρασιού, προέρχονται από την εγχώρια αγορά σε ποσοστό μόλις 0-10%. Πάντως για το 44,5% των επιχειρήσεων οι εγχώριες προμήθειές τους σε τυποποιημένα τρόφιμα αγγίζουν το 75%-100%.
Να σημειωθεί ότι το Φόρουμ «Αγροδιατροφής - Βιομηχανίας - Τουρισμού», δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία και σε συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, του Υπουργείου Τουρισμού καθώς και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, με τη συμμετοχή και των εμπλεκόμενων παραγωγικών φορέων. Σκοπός του είναι να εκπονήσει ένα Σχέδιο Δράσης για να δημιουργηθούν οριζόντιες και κάθετες αλυσίδες αξίας, που θα συνδέουν το τουριστικό προϊόν της χώρας με της βαθμίδες της ελληνικής παραγωγής στον τομέα της Αγροδιατροφής, αλλά και σε τομείς της μεταποίησης (ιματισμός, εξοπλισμός ξενοδοχειακών μονάδων και καταλυμάτων κ.ά.), με στόχο μεταξύ άλλων τη δημιουργία διεθνώς αναγνωρισμένου σήματος (branding) , την ανάπτυξη της εξωστρέφειας και της υποκατάστασης εισαγωγών, τη δημιουργία και οργάνωση σύγχρονων συνεργατικών σχημάτων που μπορούν να συνδέσουν αποτελεσματικά την ελληνική παραγωγή με την τουριστική αγορά.
Γιώργος Αλεξάκης
Αναξιοποίητη η χρυσοφόρος φλέβα του τουρισμού για τους Έλληνες προμηθευτές
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr