Μάλιστα όπως αναφέρθηκε στην εκδήλωση η κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης με βάσει τις ψηφιακές αναζητήσεις για τη χώρα μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική τόνωση του τουρισμού εάν συνδυαστεί με εμπλουτισμό του ψηφιακού περιεχομένου που παρέχεται από επιχειρήσεις και φορείς. Μάλιστα μέσα από τη δημιουργία του κατάλληλου περιεχομένου μπορεί να ενισχυθεί και η προσπάθεια για ποιοτική αναβάθμιση του προϊόντος και η διεύρυνση της σεζόν, όπως χαρακτηριστικά είπε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα.
Η έρευνα με θέμα: «O αντίκτυπος του διαδικτυακού περιεχομένου στον Ευρωπαϊκό Τουρισμό» παρουσιάστηκε σε εκδήλωση την Πέμπτη 2/11 που διοργάνωσαν η Google και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ),
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μελέτη εξετάζει την αξία του ψηφιακού περιεχομένου για τον τουριστικό τομέα έξι χωρών της νότιας Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, ποσοτικοποιώντας τις δυνατότητες ανάπτυξης και αύξησης της απασχόλησης που δημιουργούνται από την αυξημένη υιοθέτηση του διαδικτύου από τον τουριστικό κλάδο.
Σύμφωνα με την μελέτη, ένα 12% της πρόσφατης ανόδου στην απασχόληση στον τουριστικό τομέα οφείλεται στην αύξηση δημιουργίας ψηφιακού περιεχομένου, ενώ υπολογίζεται ότι μπορούν να δημιουργηθούν 170,000 επιπλέον νέες θέσεις εργασίας από την ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου.
Όπως αναφέρεται στην έρευνα το ποσοστό των ταξιδιών στην Ελλάδα που οργανώθηκε διαδικτυακά αυξήθηκε σε περίπου 17% από μόλις 7% το 2012. Ωστόσο, αυτό υπολείπεται του μέσου όρου της ΕΕ και άλλων ανταγωνιστών προορισμών. Ακόμα πιο κρίσιμο είναι το γεγονός ότι υπολείπεται σε βασικές χώρες προέλευσης. Αυτή η διαφορά ανάμεσα στις προτιμήσεις των χωρών προέλευσης και στις τάσεις στην χώρα προορισμού παρέχει μια ευκαιρία για ανάπτυξη.
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, οι τουριστικές αφίξεις στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 50%: σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό από τη μέση αύξηση της ζήτησης κατά 14% που σημειώθηκε στις βασικές χώρες προέλευσης. Αυτή η αύξηση αντανακλά εν μέρει την ανάκαμψη από τις χαμηλές αφίξεις του 2012, αλλά και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των τιμών αναφέρει η μελέτη.
Ωστόσο, περίπου το ένα πέμπτο της αύξησης στις τουριστικές αφίξεις στην Ελλάδα οφείλεται σε μετατοπίσεις στο μερίδιο αγοράς που μπορούν να αποδοθούν σε μη χρηματικούς παράγοντες, σύμφωνα με τη μοντελοποίηση του Tourism Economics. Σ’ αυτούς περιλαμβάνεται και η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας που προκύπτει από τη βελτίωση του διαδικτυακού περιεχομένου και των αντίστοιχων αναζητήσεων και κρατήσεων. Την ίδια περίοδο, οι διαδικτυακές αναζητήσεις για τον ελληνικό τουρισμό αυξήθηκαν κατά 46%.
Όπως αναφέρεται ο διαδικτυακός τουρισμός συνεισφέρει το 3,2% του ελληνικού ΑΕΠ και το 4,0% της απασχόλησης στην ευρύτερη οικονομία. Ο κλάδος Ταξιδιού & Τουρισμού συνεισφέρει το 19,2% του ΑΕΠ και το 23,7% της συνολικής απασχόλησης, συμπεριλαμβανομένων των έμμεσων και προκαλούμενων επιδράσεων.
Όπως μάλιστα σημειώνεται η κάλυψη της απόστασης που παρατηρείται σε σχέση με τις τρέχουσες βέλτιστες πρακτικές στις χώρες προέλευσης όχι μόνο θα αυξήσει το ποσοστό της Ταξιδιωτικής & Τουριστικής δραστηριότητας που οργανώνεται
Το διαδίκτυο αποτελεί κινητήρια δύναμη για τον τουρισμό
Επίσης η νέα μελέτη του Oxford Economics καταδεικνύει πόσο σημαντικό είναι το ψηφιακό περιεχόμενο για τους τουριστικούς προορισμούς σε όλη τη Νότια Ευρώπη. Όλο και περισσότερο, οι καταναλωτές ερευνούν και εμπιστεύονται πληροφορίες που βρίσκουν online, με ένα 60% να συγκεντρώνουν πληροφορίες από ιστοτόπους και κοινωνικά δίκτυα, γεγονός που χαρακτηρίζει αυτές τις πηγές ως πιο αξιόπιστες σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα και τις προσωπικές συμβουλές και πληροφορίες. Μάλιστα, το 56% των τουριστικών εσόδων στις χώρες της Ε.Ε. προέρχεται πλέον από κρατήσεις που έχουν ξεκινήσει ή και ολοκληρωθεί μέσω του διαδικτύου, ποσοστό που έχει αυξηθεί κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 43% που βρισκόταν το 2012.
Το πολιτιστικό περιεχόμενο αποτελεί βασικό στοιχείο στην έρευνα πιθανών ταξιδιωτών όταν αυτοί σχεδιάζουν κάποιο ταξίδι τους. Οι αναζητήσεις που σχετίζονται με τον τουρισμό έχουν αυξηθεί κατά 45% από το 2010. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα, το 35% των τουριστικών αναζητήσεων σχετίζεται με πολιτιστικά αξιοθέατα, μουσική, τέχνες, φεστιβάλ, ιστορικά μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.
Αυτή η αναζήτηση πληροφοριών δεν βοηθά μόνο τους επισκέπτες στην Ελλάδα να βρουν αυτό που αναζητούν, αλλά αποτελεί μία σημαντική ευκαιρία για τις τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις και τους πολιτιστικούς φορείς να αυξήσουν το διαδικτυακό κοινό τους. Πολύ περισσότερο, οι ξεκάθαρες και εύκολα προσβάσιμες διαδικτυακές πληροφορίες μπορούν να δώσουν ώθηση στις τοπικές οικονομίες. Αυτό το γεγονός, μεταφράζεται σε θέσεις εργασίας και αύξηση του ΑΕΠ.
Την εκδήλωση προλόγισαν ο Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Google Greece και ο Γιάννης Α. Ρέτσος, Πρόεδρος του ΣΕΤΕ (Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων). Την παρουσίαση για τη μελέτη και τα αποτελέσματα για την Ελλάδα έκανε ο David Goodger, Διευθυντής του Oxford Economics, ενώ κεντρικοί ομιλητές ήταν οι Κωνσταντίνος Τσέγας, Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ και ο Diego Ciulli, Public Policy Manager Ιταλίας και Ελλάδας. Ακολούθησε συζήτηση, με το πάνελ να αποτελείται από τους: Ιωάννα Δρέττα, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece, Μαρία Φουντά, Διευθύντρια Marketing της Google Greece, Αλέξης Γαληνός, Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρεία Ανάπτυξης & Τουριστικής Προβολής Αθηνών και η Λέττα Μεντή, Υπεύθυνη Επικοινωνίας του Μουσείου Μπενάκη. Συντονιστής της συζήτησης ήταν ο δημοσιογράφος Χάρης Ντιγριντάκης.
Όπως αναφέρει η, «το πρόγραμμα “Grow Greek Tourism Online” της Google έχει βοηθήσει χιλιάδες τουριστικούς προορισμούς της χώρας να βρεθούν online και να βελτιώσουν την ψηφιακή τους παρουσία. Εκπαιδεύσαμε ειδικούς συμβούλους, οι οποίοι παρέχουν δωρεάν προσωπικές συναντήσεις με επαγγελματίες του τουρισμού, σε περισσότερες από 80 πόλεις σε όλη τη χώρα. Έχουμε επίσης εκπαιδεύσει, χιλιάδες φοιτητές και αποφοίτους στις βασικές δεξιότητες του digital marketing. Σύμφωνα με έρευνά μας, το 67% των εκπαιδευμένων μικρομεσαίων επιχειρήσεων επιβεβαίωσαν ότι είδαν συγκεκριμένα εμπορικά αποτελέσματα ενώ το 81% του συνόλου των εκπαιδευμένων ανέφερε ότι άλλαξε τον τρόπο που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο μετά την εκπαίδευσή μας. Επιπλέον σχεδιάζουμε να επεκτείνουμε περαιτέρω την προσπάθειά μας τους επόμενους μήνες» τόνισε η Μαρία Φουντά, Διευθύντρια Μάρκετινγκ της Google Ελλάδας.
Από την πλευρά της η Ιωάννα Δρέττα, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece: «το διαδίκτυο έχει, πλέον, καταστεί βασικό κανάλι ενημέρωσης και σχεδιασμού ταξιδιωτικών εμπειριών. Το περιθώριο βελτίωσης για τη χώρα μας σε αυτό το πεδίο, είναι, ακόμα, πολύ μεγάλο και πρέπει να το εκμεταλλευτούμε για να καταφέρουμε να μείνουμε σταθεροί στους στόχους μας για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. O ΣΕΤΕ, μέσω της Marketing Greece, στοχεύει από τη μια πλευρά να αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού και από την άλλη να υποστηρίξει τις τουριστικές επιχειρήσεις προς αυτή τη κατεύθυνση».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr