Ωστόσο, απαντώντας σε ερώτηση του Reporter.gr, ο πρόεδρος του ΞΕΕ Γ. Τσακίρης, αναφερόμενος στις διαδικασίες κατάταξης των καταλυμάτων σε κατηγορίες «αστεριών» (ξενοδοχεία) και «κλειδιών», (τουριστικά καταλύματα) παρατήρησε ότι ο ρυθμός είναι ιδιαίτερα αργός. Μόλις 1.000 από τα 9.500 ξενοδοχεία της χώρας έχουν μπει σε διαδικασία για την κατάταξή τους, διαδικασία που κρατάει περίπου 6 μήνες.
Σημειώνεται ότι η προθεσμία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Δεκεμβρίου, με το 40% των ξενοδοχείων και καταλυμάτων να κλείνει τον Οκτώβριο. Και σε αυτό θα πρέπει να συνυπολογίσει κάνεις ότι η διαδικασία πιστοποίησης απαιτεί το ξενοδοχείο να είναι εν λειτουργία.
Σε ερώτηση του Reporter.gr για το αν θα δοθούν παρατάσεις, η αρμόδια υπουργός Ε. Κουντουρά απέφυγε να δεσμευτεί. Σημείωσε, μάλιστα, πως ισχύουν οι σχετικές καταληκτικές προθεσμίες και οι όποιες συνέπειες για όσους είναι εκπρόθεσμοι.
Νέα πιστοποίηση
Στο μεταξύ την άμεση ενεργοποίηση της διαδικασίας Πιστοποίησης των Καταλυμάτων ως “Boutique Hotels”, (μιας παράλληλης με τα «αστέρια» ) ανακοίνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας.
Ήδη η λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τη διεκπεραίωση των διαδικασιών πιστοποίησης των καταλυμάτων ως Boutique Hotels είναι στη διάθεση των επαγγελματιών και σήμερα παρουσιάστηκαν η διαδικασία και οι προϋποθέσεις απόκτησης του Σήματος από τα ξενοδοχεία της χώρας. Η πιστοποίηση έχει υιοθετήσει το 100% των διαδικασιών και το 85% των κριτηρίων του γνωστού διεθνούς συστήματος κατάταξης αστεριών «Hotel Stars Union».
Η πρώτη επίσημη παρουσίαση του σήματος “Boutique Hotel” πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Ξ.Ε.Ε. στην οποία παραβρέθηκε η υπουργός Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά.
Όπως επισημάνθηκε, η φιλοσοφία του Επιμελητηρίου, αναφορικά με την εφαρμογή της διαδικασίας του σχεδίου υλοποίησης των “Boutique Hotels”, βασίζεται, μεταξύ άλλων, στην ανάγκη οριοθέτησης και πιστοποίησης των παρεχομένων υπηρεσιών φιλοξενίας στην Ελλάδα και παράλληλα στον περιορισμό του αυτοπροσδιορισμού τους για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιλογών των καταναλωτών. Στόχος του Ξ.Ε.Ε. είναι το Σήμα “Boutique Hotel” να αποτελέσει μέσο διάκρισης και προώθησης των ξενοδοχείων που προσφέρουν «μοναδική εμπειρία διαμονής» στους επισκέπτες τους.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης τονίστηκε ότι βασικές προϋποθέσεις ένταξης μίας μονάδας στην κατηγορία «Boutique Hotel» αποτελούν: α) το μέγεθος της να ανέρχεται έως τα 60 δωμάτια και β) να ανήκει σε κατηγορία 3, 4 ή 5 αστέρων. Ουσιαστικά το πρόγραμμα αναφέρεται στο 80% των ελληνικών ξενοδοχείων, καθώς τα περισσότερα είναι δυναμικότητας κάτω των 60 δωματίων. Σήμερα μάλιστα περίπου 400-500 ήδη από μόνα τους χρησιμοποιούν το χαρακτηρισμό boutique κι αν επιθυμούν θα μπορέσουν να διεκδικήσουν πλέον μια επίσημη σχετική σφραγίδα.
Η διαδικασία
Ειδικότερα, ο σχετικός έλεγχος για την αξιολόγηση ενός ξενοδοχείου “Boutique Hotel” διενεργείται σε 4 φάσεις μέσω μιας διαδραστικής ηλεκτρονικής διαδικασίας on line και αναμένεται να κοστίσει κάτω από 500 ευρώ.
Βάσει των απαντήσεων του κάθε ενδιαφερομένου σε ειδικό ερωτηματολόγιο γίνεται η αξιολόγηση του concept της μονάδας και ακολούθως η Επιτροπή (απαρτιζόμενη από επαγγελματίες από το χώρο των ξενοδοχείων, αρχιτέκτονες και διακοσμητές) μελετά το σχετικό υλικό. Κατόπιν εκτελείται on line αξιολόγηση των Αναβαθμισμένων Υπηρεσιών και ακολουθεί η Πιστοποίησή τους (ο φορέας Διενέργειας Ελέγχου & Επιθεωρήσεων, μέσω Επιτόπιου Ελέγχου, βεβαιώνει για την συνδρομή των προϋποθέσεων ένταξης στο Σήμα “Boutique Hotel”), βάσει σχετικών κριτηρίων που έχουν συμπεριληφθεί στον κανονισμό ένταξης στα boutique hotels που έχει θεσπιστεί από το Ξ.Ε.Ε.
Οι Προδιαγραφές Αναγνώρισης του Σήματος “Boutique Hotel” ουσιαστικά επιμερίζονται στην εφαρμογή του Concept : 1. στους χώρους του ξενοδοχείου, 2. στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και 3. στη διακόσμησή του.
Στο πλαίσιο παρουσίασης του Σήματος «Boutique Hotel» ο πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε. κ. Γιώργος Τσακίρης υπογράμμισε ότι «βασική γραμμή άμυνας, του αδειοδοτημένου τομέα απέναντι στις καταλυτικές διεθνείς εξελίξεις στον τουρισμό, καθώς και στον αθέμιτο εγχώριο και διεθνή ανταγωνισμό είναι η αναβάθμιση του ξενοδοχειακού προϊόντος με έμφαση στην ποιότητα. Στηρίζουμε έτσι έμπρακτα την προσπάθεια του υπουργείου Τουρισμού και προσωπικά της κας Κουντουρά για τον «Τουρισμό 365», καθόσον είναι κοινή διαπίστωση ότι η περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού προϋποθέτει απαραιτήτως την αντιμετώπιση της εποχικότητας», προσθέτοντας : «μπολιάζουμε με εξειδικευμένη τεχνογνωσία την προσπάθεια του υπουργείου Τουρισμού για την «οριοθέτηση» τουριστικών προϊόντων που στηρίζουν τόσο τη διεποχικότητα της ζήτησης όσο και την ποιοτική αναβάθμιση των υποδομών. Οι διαδικασίες, πιστοποίησης της κατάταξης, της ένταξης στο «Ελληνικό Πρωινό» και τώρα των “Boutique Hotels”, έρχονται να καλύψουν αυτή την ανάγκη για ποιότητα του ελληνικού τουρισμού, ενώ συγχρόνως καταφέραμε να κατοχυρώσουμε το σήμα boutique hotels ως συλλογικό σήμα.
Καταλήγοντας ο κ. Τσακίρης ανέφερε : «η σημερινή παρουσίαση των “Boutique Hotels” είναι μια τρανή απόδειξη ότι ενώνοντας όλοι τις δυνάμεις μας, πολιτεία, φορείς και βιομηχανία, σε αυτή την κομβική στιγμή για την πατρίδα μας, στηρίζοντας σήμερα την υγιή επιχειρηματικότητα, τα ελληνικά ξενοδοχεία και τον τουρισμό μας, μπορούμε να πετύχουμε και να δώσουμε στην χώρα, μια σημαντική αναπτυξιακή διέξοδο».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr