Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα μελέτης με τίτλο «Η Επίπτωση των Υψηλών Φορολογικών Συντελεστών στον Τουρισμό (κέρδη, αμοιβές, εποχικότητα, ανταγωνιστικότητα, επενδύσεις και δημόσια έσοδα)» που περιλαμβάνεται στην περιοδική έκδοση «Ελληνικός Τουρισμός: Εξελίξεις - Προοπτικές» του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) οι επιπτώσεις της υπερφορλόγησης πλήττουν ιδιαίτερα τους πλέον αδύναμους, δηλαδή αυτούς που δεν διαθέτουν κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, είτε με μορφή ίδιου brand name είτε με μορφή brand name προορισμού, που θα τους επιτρέψει να μετακυλήσουν (μέρος ή όλη) την υψηλότερη φορολόγηση στον τελικό πελάτη.
Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες tour operators συστήνουν «εγκράτεια» στις αυξήσεις, αλλά παράλληλα ζητούν και όσο γίνεται μεγαλύτερης διάρκειας συμβόλαια καθώς δεν επιθυμούν οι ίδιοι να βρεθούν χωρίς «κλίνες» να πουλήσουν και σε αυξημένες τιμές. Θέλουν ουσιαστικά να «κλειδώσουν» καλές τιμές εν όψει αυξημένης ζήτησης.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης για πρώτη φορά η χώρα ξεπέρασε σε αφίξεις την Τουρκία το 2016, ενώ κατοχυρώνει τη θέση της στην πρώτη πεντάδα των ποιο δημοφιλών διεθνώς προορισμών. Όπως μάλιστα ανέφερε σε ανάρτησή του στο Twitter ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), «θετικά κινούνται οι προκρατήσεις για την Ελλάδα».
Πάντως κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τυχόν «απόνερα» από την κρίση στην Τουρκία αλλά και από την εξαιρετικά υψηλή φορολογική επιβάρυνση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Γιώργος Αλεξάκης