Μάλιστα, όπως επισημαίνει στην επιστολή του ο κ. Κούβαρης, επτά από τα κρουαζιερόπλοια έχουν προγραμματίσει αλλαγή επιβατών (δηλαδή οι επιβάτες θα κατέβουν για να συνεχίσουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα και θα ανέβουν άλλοι ώστε να αρχίσουν κρουαζιέρα), «η εξυπηρέτηση των οποίων προϋποθέτει τη διάθεση ικανοποιητικού αριθμού προσωπικού και μέσων για την εκφόρτωση - φόρτωση βαλιτσών και την παραλαβή εφοδίων».
Στην επιστολή του κ. Κούβαρη αναφέρεται πως «είναι προφανές ότι τα συγκεκριμένα πλοία, εάν συνεχισθούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις του προσωπικού του Οργανισμού, δεν θα εξυπηρετηθούν με αποτέλεσμα να υπάρξουν απρόβλεπτες συνέπειες για τον τουρισμό και την ελληνική οικονομία γενικότερα.
Δύο από τα πλοία αυτά δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν σε κανένα άλλο ελληνικό λιμάνι και η μη εξυπηρέτησή τους θα δημιουργήσει καταστροφικά αποτελέσματα για την ελληνική κρουαζιέρα που τόσο πολύ έχει προσπαθήσει το λιμάνι του Πειραιά.
Ήδη έχουμε γίνει δέκτες έντονων διαμαρτυριών από τις εταιρείες κρουαζιέρας για την κατάσταση η οποία επικρατεί, με πλέον χαρακτηριστική την επιστολή του κ. Bill Sharp, την οποία σας επισυνάπτουμε για την πληρέστερη ενημέρωσή σας».
Ο επικεφαλής του ΟΛΠ επισημαίνει «την κρισιμότητα της κατάστασης και την αναγκαιότητα εξεύρεσης λύσεων», με τους συνδικαλιστές του οργανισμού να μη δείχνουν μέχρι στιγμής διάθεση συμβιβασμού.
Ο κ. Bill Sharp είναι ο αντιπρόεδρος του διεθνούς ομίλου Princess Cruises ο οποίος στην επιστολή του δεν αφήνει και πολλά περιθώρια παρερμηνειών για το τι πρόκειται να συμβεί στον Πειραιά ως λιμάνι κρουαζιέρας αν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση με τις απεργίες.
Οπως γράφει, το προσεχές Σάββατο τρία κρουαζιερόπλοια του ομίλου (Seabourn Odyssey, MS Oosterdam και Royal Princess), με 6.200 επιβάτες, προσεγγίζουν τον Πειραιά. Σχεδόν οι μισοί πρόκειται να αποβιβαστούν και να επιβιβαστεί αντίστοιχος αριθμός. Ο ίδιος τονίζει πως μέχρι σήμερα είχαν καταφέρει να αντιμετωπίσουν την κατάσταση είτε μέσω του λιμανιού Λαυρίου, είτε μέσω της πρόσληψης ιδιωτών για την αποβίβαση/επιβίβαση των τουριστών. Τώρα, όμως, ενημερώθηκαν πως δε μπορούν να χρησιμοποιήσουν ιδιώτες και συνεπώς αδυνατούν να προσεγγίσουν το λιμάνι.
Ο κ. Sharp υπενθυμίζει πως τον περασμένο Μάρτιο, σε μεγάλη διεθνή έκθεση για την κρουαζιέρα, είχε συναντηθεί με στελέχη του ΟΛΠ και της Cosco και είχαν συζητήσει για την ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας και ειδικά του Πειραιά.
«Είχαμε πληροφορηθεί πως η Cosco Greece έχει δεσμευτεί για επενδύσεις στο λιμάνι και πρωτοβουλίες για να προωθήσει την ενίσχυση της κρουαζιέρας. Κυρίως, όμως, είχαμε λάβει διαβεβαιώσεις για την αξιοπιστία του προσωπικού στο λιμάνι και των άλλων τοπικών υπηρεσιών που είναι απαραίτητες για τα πλοία μας». Ο ίδιος προσθέτει πως «πρόκειται για παράγοντες και εκτιμήσεις που λαμβάνουμε υπόψη κατά το σχεδιασμό μας για τα επόμενα χρόνια. Αν συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε αντίστοιχα ζητήματα, ο μελλοντικός σχεδιασμός μας για την προσέγγιση στα ελληνικά λιμάνια θα είναι και πάλι προβληματικός».
Στην επιστολή του αντιπροέδρου της Princess Cruises επισημαίνεται πως λιγότερο από μια εβδομάδα πριν την άφιξη των τριών κρουαζιεροπλοίων στον Πειραιά «δεν έχουμε λάβει εξασφαλίσεις για το αν θα δέσουν» στο λιμάνι. Επιπλέον, «για τους περίπου 3.000 επιβάτες που θα αποβιβαστούν και για τον αντίστοιχο αριθμό που θα επιβιβαστεί δεν έχουμε λάβει εξασφαλίσεις πως θα υπάρχει προσωπικό για να διαχειριστεί τις αποσκευές τους ή για να φορτώσει τις απαραίτητες προμήθειες για τα κρουαζιερόπλοια».
Ο ίδιος παρακαλεί για την άμεση διευθέτηση του ζητήματος και επισημαίνει πως «είναι κρίσιμο να συνεργαστούμε βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα ώστε να εξασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα της Αθήνας ως ελκυστικού προορισμού κρουαζιεροπλοίων».
Η επιστολή καταλήγει πως ο κ. Sharp είναι διατεθειμένος να έρθει στον Πειραιά με στόχο να επιτευχθεί λύση, αναφορά που είναι χαρακτηριστική της ζημιάς που θα υποστεί ο διεθνής όμιλος στην περίπτωση που το Σάββατο 6.000 επιβάτες και 3.000 δεν εξυπηρετηθούν.
- Epistolh_OLP.pdf (155 Λήψεις)
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr