Η συμμετοχή της Αθήνας στην φετινή ITB αναπτύχθηκε σε τρία πεδία:
• Στην ενημέρωση και εξυπηρέτηση επαγγελματιών επισκεπτών που ενδιαφέρονται για τον προορισμό μέσω προκαθορισμένων και έκτακτων συναντήσεων.
• Στη διανομή πληροφοριακού υλικού και την ενημέρωση του κοινού που επισκέφθηκε την έκθεση τις δύο τελευταίες μέρες λειτουργίας της.
• Σε στοχευμένες ενέργειες, όπως η προώθηση της τρίτης διοργάνωσης του Travel Trade Athens, που διοργανώνεται τον Απρίλιο στην Αθήνα, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων ποιοτικών ξένων επαγγελματιών ως hosted buyers, καθώς και η ολοκληρωμένη παρουσίαση του προορισμού στο ξεχωριστό περίπτερο της ITB για τον τουρισμό Gay & Lesbian (Pink Pavilion).
Η Γερμανική αγορά
Σε ό,τι αφορά στη Γερμανική αγορά, τα μηνύματα που είχαν τα στελέχη του ACVB και της ΕΞΑΑ-Α είναι αρκετά ενθαρρυντικά. Η ζήτηση για την Αθήνα καταγράφει σταθερά ανοδική πορεία –αν και καταγράφονται κάποιες επιφυλάξεις μεταξύ των επαγγελματιών της αγοράς σχετικά με τις εξελίξεις σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο - με την πλειονότητα των Γερμανών που θέλουν να επισκεφθούν την Αθήνα να ταξιδεύουν μεμονωμένα ή μέσω μικρότερων τουριστικών γραφείων. Η πολιτιστική κληρονομιά, τα ιστορικά αξιοθέατα, η γαστρονομία και οι περιηγήσεις, είτε στις περιοχές του «κλασσικού γύρου» (Δελφοί, Μυκήνες, Ολυμπία κ.λπ.) είτε στα Νησιά του Αργοσαρωνικού και στο θαλάσσιο μέτωπο εν γένει, με βάση πάντα την Αθήνα, είναι τα στοιχεία που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, εντός ή πέραν του City Break.
Καταλυτικός είναι ο ρόλος των νέων αεροπορικών συνδέσεων και η αύξηση των πτήσεων, προς την Αθήνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Aegean Airlines έχει προγραμματίσει 228.000 διαθέσιμες θέσεις από Γερμανικές πόλεις στις πτήσεις προς Αθήνα, για την περίοδο του 2015, αριθμός αυξημένος κατά 16% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014.
Έντονο ενδιαφέρον από Κ. και Α. Ευρώπη
Η αύξηση, ακριβώς, των αεροπορικών συνδέσεων προς Αθήνα και η περίληψη της Αθήνας στο πρόγραμμα και άλλων αεροπορικών εταιρειών, ενισχύει της ζήτηση για τον προορισμό και διαμορφώνει νέα δεδομένα. Ήταν μεγάλος ο αριθμός επαγγελματιών και στελεχών ταξιδιωτικών γραφείων από χώρες όπως η Πολωνία, η Ουγγαρία, η Σερβία, η Σλοβακία κ.α. που ζήτησαν ενημέρωση και πληροφορίες για την Αθήνα και τον Αργοσαρωνικό, με ορισμένους από αυτούς μάλιστα να αναζητούν και τοπικούς συνεργάτες.
Στοχευμένες κινήσεις για τουρισμό LGBT
Σε συνέχεια της στρατηγικής του Δήμου Αθηναίων για την ενίσχυση της εικόνας και θέσης της Αθήνας στην απαιτητική και ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά τουρισμού Gay & Lesbian, το ACVB ήταν φέτος ο αποκλειστικός χορηγός στο LGBT MEDIA NETWORKING EVENT που διοργανώθηκε στο πλαίσιο της ITB, με συμμετοχή εκατοντάδων επαγγελματιών, δημοσιογράφων και εκπροσώπων Media. Η Αθήνα ήταν δε ο μοναδικός προορισμός που παρουσιάστηκε με αφορμή την εκδήλωση, κερδίζοντας ιδιαίτερα θετικά σχόλια.
Στο πλαίσιο της παρουσίας της Αθήνας στο «LGBT Pink Pavilion» της ITB, η Αθήνα ανακοίνωσε ότι θα υποβάλει φάκελο διεκδίκησης του Παγκόσμιου Συνεδρίου του International Gay and Lesbian Travel Association (IGLTA) για το 2018. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό συνέδριο που προσελκύει επαγγελματίες και ειδικούς της αγοράς Gay & Lesbian από 25 χώρες του κόσμου.
Σημειώνεται ότι η Αθήνα, στις αρχές Φεβρουαρίου αναδείχθηκε καλύτερος προορισμός στην κατηγορία της «Πολιτιστικής Εμπειρίας» στο πλαίσιο του διαγωνισμού “Best of GayCities 2014” (με χορηγό την Hyatt) που διοργανώνεται σε παγκόσμιο επίπεδο, ανταγωνιζόμενη την Ν. Υόρκη, το Σικάγο, τη Βιέννη, Τη Μελβούρνη και τη Ν. Ορλεάνη.
Η Έκθεση Documenta
Την ΙΤΒ επισκέφθηκε φέτος και ο Δήμαρxος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης, ο οποίος σε κοινή συνέντευξη τύπου με τον Δήμαρχο του Κάσελ, Bertram Hilgen, ανακοίνωσαν τη διοργάνωση της έκθεσης Documenta 14, το 2017 στην Αθήνα.
Τα εγκαίνια της «documenta14» με τίτλο «Μαθαίνοντας από την Αθήνα» θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα τον Απρίλιο του 2017, ενώ τα εγκαίνια στο Κάσελ έχουν προσδιοριστεί για τις 10 Ιουνίου 2017.
Η «documenta» αναγνωρίζεται ως μία από τις σπουδαιότερες εκθέσεις Σύγχρονης Τέχνης στον κόσμο και διοργανώνεται κάθε πέντε χρόνια. Κάθε μία διοργάνωσή της αποτελεί ένα μοναδικό παγκόσμιο καλλιτεχνικό γεγονός, που αναδεικνύει κάθε φορά μία συγκεκριμένη ιδέα για το περιεχόμενό της, όπως αυτό το οραματίζεται ο εκάστοτε Καλλιτεχνικός Διευθυντής της.
Τέλος, η παρουσία της Αθήνας στη φετινή ITB ενισχύθηκε και μέσω της παρουσίασης που έκαναν σε εκπροσώπους Γερμανικών και ξένων media ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και η Marketing Greece, την Τρίτη 10 Μαρτίου, στην οποία η Αθήνα είχε εξέχουσα θέση.
Το stand της Αθήνας, βρισκόταν σε κεντρικό σημείο του Ελληνικού περιπτέρου και σε συνδυασμό με το παρακείμενο stand της Περιφέρειας Αττικής, σχημάτιζαν μία ενότητα για τον προορισμό Αττική-Αθήνα, επισκέφθηκε η αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Ε. Κουντουρά, η οποία ενημερώθηκε για τις δράσεις του ACVB και της ΕΞΑΑ-Α για την προβολή της Αθήνας και την προώθηση του τουριστικού της προιόντος συνοδευόμενη από τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ κ. Πάνο Λειβαδά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr