Αυτό προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων της ReviewPro και του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων μέσω του SETE Intelligence, για το επτάμηνο Ιανουαρίου- Ιουλίου 2014, με τις Κυκλάδες γενικά να αναδεικνύονται πρωταθλήτριες για τη χώρα μας ως προς την ικανοποίηση των τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα, επιτυγχάνοντας μεγαλύτερα ποσοστά και από τους βασικούς ανταγωνιστικούς προορισμούς, όπως η Κύπρος, η Μαγιόρκα, η Μαρμπέγια, το Μπόντρουμ και το Ρίμινι.
Για τους δύο δημοφιλέστερους και πιο ακριβούς ελληνικούς προορισμούς, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, οι Γενικοί Δείκτες Ικανοποίησης τουριστών αντιστοιχούν στο 87,6% και 87,8% αντίστοιχα, όταν στο Σαιν Τροπέ το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται στο 83,1%, στην Ιμπιζα στο 80,4% και στη Σαρδηνία στο 82,5%. Στους τομείς της τοποθεσίας και της εξυπηρέτησης τα ποσοστά ικανοποίησης ξεπερνούν και στους δύο ελληνικούς προορισμούς το 90%, ενώ χαμηλότερα στο 86,1% για τη Σαντορίνη και στο 84,2% για τη Μύκονο είναι τα ποσοστά για τη σχέση ποιότητας- τιμής.
Συνολικά για την Ελλάδα, ο Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης είναι στο 84,1%, ενώ υψηλότερα για τη χώρα μας είναι τα ποσοστά ικανοποίησης για την τοποθεσία (86,6%) και την εξυπηρέτηση (86,9%), ενώ για την κατηγορία φαγητό- ποτό το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται στο 83,9%. Ανά κατηγορία ξενοδοχείων, το υψηλότερο ποσοστό ικανοποίησης των τουριστών στην Ελλάδα παρουσιάζουν τα 5άστερα, όπου ο Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης, φθάνει το 86,6%, πέφτει στο 82,9% ως προς τη σχέση ποιότητας- τιμής, αυξάνεται στο 88,7% για την εξυπηρέτηση και στο 87,6% για το φαγητό. Ανά γεωγραφική περιοχή, οι Κυκλάδες αναδεικνύονται πρωταθλήτριες για τη χώρα μας, με το Γενικό Δείκτη Ικανοποίησης στο 88,7%, για την εξυπηρέτηση στο 90,7%, για την τοποθεσία στ 90,9% και για τη σχέση ποιότητας- τιμής στο 86,5%.
Χαμηλές επιδόσεις για την Αθήνα
Μέτριες επιδόσεις ως προς την ικανοποίηση των τουριστών σε σχέση με άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς όπως η Κωνσταντινούπολη, η Βαρκελώνη και η Ρώμη σημειώνει η Αθήνα, με ένα γενικό δείκτη ικανοποίησης στο 81%, έναντι 82,4% της Κωνσταντινούπολης, 81% της Βαρκελώνης και 79,7% της Ρώμης. Ειδικά η Κωνσταντινούπολη κερδίζει σε όλα τα σημεία έναντι των ανταγωνιστριών της, ως προς τη σχέση ποιότητας- τιμής, την τοποθεσία, την εξυπηρέτηση αλλά και το φαγητό.
Παρόλ’ αυτά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσίευσε η STR Global για τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία τον Ιούλιο, τα αθηναϊκά ξενοδοχεία παρουσίασαν διψήφιο ποσοστό αύξησης των εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο, σημειώνοντας μάλιστα ευρωπαϊκό ρεκόρ: Το μέσο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο έφθασε τα 86,4 ευρώ, με άνοδο κατά 31,2% (ακολουθεί δεύτερο το Μαντσεστερ με αύξηση κατά 22,7%), ενώ τα αθηναϊκά ξενοδοχεία είχαν και πληρότητα στο 77,%, με αύξηση 14% σε ετήσια βάση, στη δεύτερη θέση μετά τη Λισαβώνα η οποία είχε αύξηση 15,4% με πληρότητα 81,5%.
Στην Αθήνα η μέση τιμή ανά διαθέσιμο δωμάτιο επίσης αυξήθηκε σε ετήσια βάση κατά 15,1%, στα 111,4 ευρώ, σημειώνοντας το τεταρτο υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη. Πανευρωπαϊκά, η μέση τιμή κατά τον Ιούλιο, σύμφωνα πάντα με την STR Global έφθασε τα 107,1 ευρώ με αύξηση κατά 4,8% και η μέση πληρότητα διαμορφώθηκε στο 73,9%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr