Πρόκειται για νέα τουριστικά «προϊόντα» που η Ελλάδα έχει δυνατότητες μεγάλης ανάπτυξης, γι αυτό και θα υποστηριχθούν από το υπουργείο στο πλαίσιο της προσπάθειας για διασύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα.
Στο μεταξύ, ολοκληρώνεται την Τρίτη στη Ρόδο, με την συνεργασία του ΕΟΤ , της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και του ΠΡΟΤΟΥΡ (Οργανισμός προώθησης Ροδιακού Τουρισμού), μία από τις μεγαλύτερες τουριστικές εκδηλώσεις για την προσέλκυση Γερμανών τουριστών, που διοργανώνεται ετησίως -σε διαφορετικούς κάθε φορά τουριστικούς προορισμούς - από το επαγγελματικό τουριστικό περιοδικό FVW.
Φέτος την τιμητική της είχε η Ελλάδα και συγκεκριμένα η Ρόδος όπου διεξάγεται από τις 19 Ιουνίου το FVW Workshop, με τη συμμετοχή περίπου 50 εκπροσώπων ταξιδιωτικών Γραφείων από την Γερμανία, καθώς και φορέων και επιχειρηματιών του τουριστικού κλάδου Νοτίου Αιγαίου.
Την έναρξη των εργασιών με θέμα «την επέκταση της τουριστικής περιόδου και στη βελτίωση των τουριστικών αφίξεων και εσόδων από την αγορά της Γερμανίας» κήρυξε σήμερα ο Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ, κ Πάνος Λειβαδάς, εκπροσωπώντας την Υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη.
Ολική επιστροφή των Γερμανών τουριστών
Ο κ Λειβαδάς, τόνισε στην ομιλία του, τη σημασία που δίνει η χώρα μας στη Γερμανική τουριστική αγορά, αναφέροντας ότι «το 2013 ήταν η χρονιά επιστροφής των Γερμανών τουριστών! Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις ανήλθαν στο 1 δις 900 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 14,9% ενώ οι αφίξεις άγγιξαν τα 2,3 εκατ. (+7,5%). Η Γερμανία αποτέλεσε το 12,7% του μεριδίου αγοράς.
Οι πρώτες εκτιμήσεις είναι ότι το 2014 θα κλείσει με 10 % αύξηση από τη γερμανική αγορά». Και προανήγγειλε την εισαγωγή της γερμανικής γλώσσας στη μεγάλη αναβάθμιση του portal visitgreece.gr, που ολοκληρώνεται , με την αξιοποίηση και ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Αναφερόμενος στα βασικότερα μεγέθη της ελληνικής τουριστικής αγοράς, ο Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ, χαρακτήρισε ως πολύ ενθαρρυντικά τα μηνύματα για το 2014, επικαλούμενος τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, σύμφωνα με τα οποία:
- Τον Μάρτιο 2014 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 29,1 % και οι αφίξεις κατά 26,1 %.
- Tο πρώτο 5μηνο οι αφίξεις στα κυριότερα ελληνικά αεροδρόμια εμφανίζουν αύξηση κατά 20,4 % (στις 2.409.976 αφίξεις), ενώ η αύξηση των εισπράξεων αγγίζει το 22 % για το πρώτο τρίμηνο .
- Ειδικότερα στη Ρόδο, από την Γερμανία, το 2013 έκλεισε με +9,61% στις αφίξεις (216.399) ενώ το πρώτο 5μηνο του 2014 οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 32,74 %.
Ο κ Λειβαδάς απέδωσε την «αναγέννηση» του Ελληνικού Τουρισμού, σε τρεις παράγοντες:
- Στην πολιτική σταθερότητα των τελευταίων δύο ετών, και την αναγνώριση από τη διεθνή κοινότητα ότι η Ελλάδα αποτελεί ένα ασφαλή προορισμό.
- Σε νομοθετικές πρωτοβουλίες που καταργούν γραφειοκρατία και περιορισμούς, όπως τις πρόσφατες, νομοθετικές πρωτοβουλίες της Υπουργού κ. Κεφαλογιάννη, για τη δημιουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων με μαρίνες, γκολφ, κλπ., και την κατάργηση των περιορισμών στην κρουαζιέρα κατά τα τελευταία χρόνια.
- Στη στρατηγική στροφή της επικοινωνιακής πολιτικής του Ε.Ο.Τ. στο διαδίκτυο και τις συνεργασίες με Tripadvisor, Expedia, το Yahoo, Last Minute, Travel Zoo, MSN, Skype και Holiday Chek, με προγράμματα που αποφασίζονται και υλοποιούνται εγκαίρως και σε 12μηνη βάση.
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Λειβαδάς δεν παρέλειψε να τονίσει ότι «ο τουρισμός αποτελεί πλέον τον κύριο πυλώνα της ελληνικής οικονομίας. Με σχεδόν 1.000.000 θέσεις εργασίας άμεσα παραγόμενες από τον κλάδο, περίπου ένας στους 5 εργαζόμενους της χώρας μας απασχολείται στον τουρισμό, ο οποίος πλέον συνεισφέρει το 18,2 % στη συνολική απασχόληση και το 16,3 % στο Α.Ε.Π.
Τα τουριστικά έσοδα συνέβαλαν αποφασιστικά στο πρωτογενές πλεόνασμα το οποίο εμφάνισε η χώρα, για πρώτη φορά από το 1948. Το 2013 ήταν μια χρονιά σταθμός, με κατάρριψη σχεδόν όλων των ρεκόρ για την Ελλάδα. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις ανήλθαν περίπου στα 12 δις. Ευρώ, οι αφίξεις στα 18 περίπου εκατ. και αν προσθέσει κανείς και τις αφίξεις από την κρουαζιέρα, ο αριθμός ανέρχεται στα 20.000.000 τουρίστες».
Το προφίλ του FVW
Το περιοδικό FVW (έντυπο και ηλεκτρονικό www.fvw.de), αποτελεί την εγκυρότερη πηγή πληροφόρησης για τη Γερμανική τουριστική αγορά και κατέχει ηγετική θέση στις εκδόσεις τουρισμού & επαγγελματικών ταξιδιών. Το fvw workshop έχει μεγάλο δίκτυο επικοινωνίας με 25.000 συνδρομητές του αντίστοιχου τουριστικού εντύπου και περίπου με 100.000 αναγνώστες στην Γερμανική τουριστική αγορά.
Μετά την εκδήλωση γίνεται μεγάλο 12σέλιδο αφιέρωμα και ενημερώνεται όλο το δίκτυο διανομής της Γερμανικής τουριστικής αγοράς. Διευκρινίζεται ότι κάθε χρόνο προγραμματίζονται μόνο 3 workshop κατ΄ έτος και είναι από τις ενέργειες με τη μεγαλύτερη ζήτηση παγκοσμίως. Dubai, Τουρκία, Ισπανία, Κροατία, Πορτογαλία, είναι από τις χώρες που κατ' έτος διεκδικούν μία τέτοια διοργάνωση .
Γ.Α.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr