Η αύξηση αυτή, βέβαια, οφείλεται - κατά κύριο λόγο - στην επίσπευση των διαδικασιών για την έκδοση βίζας στους πολίτες των χωρών αυτών. Οι οποίοι καταφτάνουν κατά χιλιάδες στα νησιά του Αιγαίου, στη Χαλκιδική και στα νησιά του Ιονίου. Φαίνεται, λοιπόν, ότι πιάνει τόπο, η συντονισμένη προσπάθεια του υπουργείου εξωτερικών και τουρισμού – και η επίσπευση των διαδικασιών για την έκδοση βίζας αποδίδει καρπούς για τον πολύπαθο κλάδο του τουρισμού.
Οι Ρώσοι, φαίνεται, ότι προτιμούν τη Ρόδο, αλλά και την Χαλκιδική, με την οποία, όπως είναι γνωστό, έχουν σχέση θρησκευτικής λατρείας, λόγω του Άγιου Όρους. Στη δε Ρόδο καταγράφεται αύξηση της επισκεψιμότητάς τους κατά 86% σύμφωνα με τα στοιχεία του αεροδρόμιου της Ρόδου.
Επίσης, αυξημένη αναμένεται να είναι η επισκεψιμότητα των Ρώσων τουριστών στην Κεφαλονιά, αλλά και γενικότερα στα νησιά του Ιονίου, λόγω της εξαγοράς του Σκορπιού από τον ρώσο μεγιστάνα Ριμπολόβλεφ. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι οι Ρώσοι επισκέπτες, δεν έχουν «καβούρια» στην τσέπη τους. Δηλαδή, δεν είναι τσιγκούνηδες, αλλά είναι καλοπερασάκηδες.
Οι δε Ουκρανοί, φαίνεται, ότι προτιμούν την Κρήτη. Κι αυτό προκύπτει από την καταγεγραμμένη αύξηση των επισκεπτών στο νησί από την Ουκρανία, που ξεπερνά το 200%. Η αύξηση αυτή οφείλεται, σε ένα μεγάλο βαθμό, στις συναντήσεις που είχε στο Κίεβο ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, στο πλαίσιο του Διεθνούς Οικονομικού Φόρουμ, με τη συμμετοχή 20 ξένων περιφερειαρχών και στελεχών της ελληνικής πρεσβείας. Όπως δείχνουν τα στοιχεία του αεροδρομίου Ηρακλείου, από την 1/1/13 έως τις 24/5//13, επισκέφτηκαν την Κρήτη 17.031 ουκρανοί, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2012, ήταν μόνο 5.539.
Τέλος, φαίνεται, ότι το 80% των κινέζων επισκεπτών, κατακλύζουν τα νησια της Μυκόνου και της Σαντορίνης, οι οποίοι εκτός από την πολιτιστική κληρονομιά της Ελλαδας, αρέσκονται στη γκλαμουριά και στη ντόλτσε βίτα που προσφέρουν τα νησιά αυτά (φυσικά, πέραν του φυσικού τους κάλλους), . Έχουν δε μανία, με τους ομαδικούς γάμους, τους οποίους πραγματοποιούν συνήθως στα υπέροχα γραφικά εκκλησάκια της Σαντορίνης.
Η αύξηση που παρατηρείται, σε σχέση με πέρυσι φτάνει το 40%. Βέβαια, αυτό εν μέρει οφείλεται και στην πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού κ. Α. Σαμαρά στην Κίνα, ο οποίος έδωσε μια άλλη πνοή στις σχέσεις των δυο χωρών. Αλλά κυρίως, στην όλο και αυξανόμενη εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων που εξάγουν εδώδιμα, οπωροκηπευτικά, λάδι και άλλα προϊόντα στην μεγαλύτερη καταναλωτική, οικονομικά εύρωστη και αχανή χώρα. Όπως υποστηρίζουν οι ντόπιοι παράγοντες, οι κινέζοι, είναι big spenders στο φαγητό και στη διασκέδαση.
Π. Τσαγκαράκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr