Είναι ενδεικτικό ότι αν και τα περισσότερα κλεισίματα από tour operators καταγράφονται από Νοέμβριο μέχρι Ιανουάριο στις βόρειες χώρες, οι ελληνικές καμπάνιες ξεδιπλωνόταν μετά το Φεβρουάριο....
Πάντως το Υπουργείο και ΕΟΤ έχουν προγραμματίσει 17 δράσεις για το τρέχον δίμηνο, εντός και εκτός Ελλάδος (πέντε έχουν ήδη γίνει) που περιλαμβάνουν εκθέσεις, workshops, ταξίδια για συναντήσεις με tour operators και παράγοντες σημαντικών τουριστικών αγορών Οι πόροι, μέχρι στιγμής αποκλειστικά για ενέργειες προβολής και διαφήμισης ανέρχονται, στα 10 εκατ. ευρώ, αλλά η προσπάθεια είναι να εξασφαλιστούν – ενδεχομένως άλλα 20 εκατ. ευρώ για την επόμενη περίοδο.
Επιπλέον, η πλειονότητα των ενεργειών και των δράσεων που υλοποιούνται και σχεδιάζονται, προωθούνται σε πλαίσιο στενής συνεργασίας και συνεννόησης με την τουριστική αγορά.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν αποτελέσματα ερευνών για το στοιχεία που καθορίζουν τις επιλογές προορισμών των τουριστών, αλλά και ποσοτικά στοιχεία για τον ελληνικό τουρισμό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η χώρα παραμένει δημοφιλής προορισμός, ωστόσο η αναπαραγωγή εικόνων βίας, αλλά και η πολιτική αστάθεια επηρεάζουν τις επιλογές, ειδικά των κεντροευρωπαίων. Το country risk φαίνεται να επηρεάζει τους Ρώσους, οι οποίοι είτε ως τουρίστες είτε ως επενδυτές «περιμένουν» τις «σκοτωμένες» τιμές.
Κεφαλογιάννη: το 2013 θα είναι καλή χρονιά
Την αισιοδοξία της, πάντως, ότι το 2013 θα είναι καλύτερο από το 2012 εξέφρασε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη από το βήμα της εκδήλωσης για τη νέα στρατηγική του ελληνικού τουρισμού.
Κεντρικός στόχος της του αυτόνομου πλέον υπουργείου τουρισμού για το 2013 είναι ο επανατοποθέτηση της Ελλάδος στην παγκόσμια τουριστική σκηνή και η αναρρίχηση της στις υψηλότερες θέσεις με τις χώρες που έχουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα παγκοσμίως.
Σύμφωνα με την κα Κεφαλογιάννη ο τουρισμός μπορεί να γίνει η αιχμή του δόρατος για την ανάπτυξη της χώρας επισημαίνοντας ότι απαραίτητες είναι οι διαρθρωτικές αλλαγές αλλά και νέα στρατηγική μάρκετινγκ.
«Η Ελλάδα δεν είναι ήλιος και θάλασσα. Ο ελληνικός τουρισμός πρέπει να απεγκλωβιστεί από την εποχικότητα του. Πρέπει να γίνει δωδεκάμηνος τουρισμός¨ σημείωσε χαρακτηριστικά».
Η εκδήλωση σφραγίζει την προσπάθεια του ΕΟΤ να διαμορφώσει τις επικοινωνιακές του εκστρατείες με βάση τεκμηρίωση από έρευνες αγοράς, με στόχο την έγκαιρη διείσδυση στις αγορές στόχους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr